بیوگرافی احمد حجتی شاعر بروجرد علت درگذشت و فوت +اشعار و بیوگرافی

بیوگرافی احمد حجتی شاعر بروجردی علت درگذشت و فوت +اشعار و بیوگرافی

بیوگرافی و زندگینامه درگذشت و فوت احمد حجتی شاعر بروجرد +اشعار و بیوگرافی احمد حجتی شاعر بروجردی همراه تصاویر و عکس و ماجرای فوت او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی و زندگینامه احمد حجتی

احمد حجتی یکی از شاعران بزرگ بروجردی بوده که سالها در شعر و شاعری فعالیت حرفه ای داشت.

احمد حجتی از شاعران شهر بروجرد بود که در سال ۱۳۱۵ در این شهر زیبا دیده به‌جهان گشود.

دوران ابتدایی و متوسطه را در بروجرد تا سال ۱۳۳۴ سپری کرد سپس با پذیرش در دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۸ موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته علوم طبیعی شد.

بیوگرافی احمد حجتی شاعر بروجرد علت درگذشت و فوت +اشعار و بیوگرافی

همچنين در كتاب هر كس حكايتي زندگينامه و تعدادي از سروده‌هاي اين شاعر ارايه شده است.

این شاعر طنزپرداز سپس به سربازی رفت و پس از آن با گذراندن دوره‌ تربیت دبیری در دانش سرای عالی در مهر ماه ۱۳۴۲ با سمت دبیری به استخدام آموزش و پرورش بروجرد درآمد و در سال ۱۳۷۳ نیز بازنشسته شد.

وی به نقاشی و کار صحنه و همچنین حکاکی روی پوسته‌ تخم مرغ رنگ شده هم علاقه‌ خاصی داشت.
استاد حجتی پس از انقلاب به جمع انجمن ادبی اوستا در بروجرد پیوست و در کنار استادانی چون حسن گودرزی (کوشا) و مرتضی ذاکر و استاد فلسفی به مراوده ادبی پرداخت.
اشعار حجتی بروجردی به دو دسته تقسیم شده است. یکی به گویش بروجردی و دومی به فارسی که در آن از غزل و رباعی گرفته تا مثنوی و دوبیتی وجود دارد.
کتابی از اشعار او با نام «گلدشت» توسط «سعید شیرین‌بیان» به چاپ رسیده است که منافع آن به صندوق ایتام بروجرد اهداء شده است.

بیوگرافی احمد حجتی شاعر بروجرد علت درگذشت و فوت +اشعار و بیوگرافی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: استاد حجتی پس از انقلاب به جمع شاعران انجمن ادبی مهرداد اوستا در بروجرد پیوست و در کنار استادانی مثل استاد مرتضی ذاکر به مراوده ادبی پرداخت.

ارجمندی ادامه داد: اشعار استاد حجتی بروجردی به ۲ دسته تقسیم شده است، یکی به گویش و لهجه بروجردی و دومی به فارسی که در آن از غزل و رباعی گرفته تا مثنوی و دو بیتی وجود دارد.

از ویژگی های شعر استاد حجتی صمیمیت و استفاده از کلمات قدیمی لهجه بروجردی است که بدین طریق از فراموشی بخشی از این گنجینه پربها جلوگیری کرده است. اشعار خر مش غلام ، شبستو، ووریرد، دلی که اشگس و… از آثار ماندگار و زیبای ایشان است.

منبع خبرگزاری ایرنا و صداوسیما

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *