بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج و دخترش

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج کیست +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج شاعر کیست ماجرای آشنایی و فرزندان را در مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج

همسر او یکی از شاعران ارمنی تبار که در سال 1337 با آهنگ ابتهاج شاعر بزرگ ایرانی ازدواج کرده است و صاحب 4 فرزند به نام های آسیا، یلدا، کیوان و کاوه میباشد.

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج و دخترش

یلدا «متولد 1338»، کیوان «متولد 1339»،آسیا « متولد 1340»، و کاوه «متولد 1341» می‌باشد .

لام به ذکر است که ابتهاج در جوانی دلباخته دختری ارمنی به نام گالیا شد که در رشت ساکن بود و این عشق دوران جوانی دست‌مایه اشعار عاشقانه‌ای شد که در آن ایام سرود. بعدها که ایران غرق خون‌ریزی و جنگ و بحران شد، ابتهاج شعری به نام (دیرست گالیا…) با اشاره به‌همان روابط عاشقانه‌اش در گیرودار مسائل سیاسی سرود.

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج و دخترش کیست

امیر هوشنگ ابتهاج روز یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت متولد شد. پدرش آقاخان ابتهاج از مردان سرشناس رشت , و مدتی رئیس بیمارستان پورسینای این شهر بود. برادران ابتهاج عموهای او بودند.

هوشنگ ابتهاج دوره تحصیلات دبستان را در رشت و دبیرستان را در تهران گذراند و در همین دوران, اولین دفتر شعر خود را به نام نخستین نغمه‌ها منتشر کرد. ابتهاج در جوانی دلباخته دختری ارمنی شد, که در رشت ساکن بود و این عشق دوران جوانی دست مایه اشعار عاشقانه‌ای شد که در آن ایام سرود.

هوشنگ ابتهاج و دخترش

ابتهاج مدتی بعنوان مدیر کل شرکت دولتی سیمان تهران بکار اشتغال داشت و از سال1350 تا 1356 سرپرست برنامه گل‌ها در رادیوی ایران، پس از کناره گیری داوود پیرنیا و پایه‌گذار برنامه موسیقایی گلچین هفته بود. تعدادی از غزل‌هاي او توسط خوانندگان ترانه اجرا شده ‌است.

الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج عکس جوانی
هوشنگ ابتهاج شاعر نامدار و عارف دوست داشتنی کشورمان بامداد امروز صبح در گذشت

امیر هوشنگ ابتهاج شاعر و نویسنده سرشناس ایرانی متخلص به سایه متولد 6 اسفند ماه 1306 در رشت است. هوشنگ ابتهاج اولین فرزند میرزا آقا خان ابتهاج و فاطمه رفعت و تنها پسر یک خانواده ۴ فرزندی بود. پدرش آقاخان ابتهاج از مردان سرشناس رشت و مدتی رئیس بیمارستان پور سینای این شهر بود. بامداد امروز 19 مرداد 1401 دختر هوشنگ ابتهاج در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر فوت پدرش را داد و جامعه هنری کشورمان را شوکه کرد. وی در سن 94 سالگی و به دلیل کهولت سن درگذشت. تسلیت به جامعه هنری و مردم خوب ایران.

این شاعر پرآوازه در ۶ اسفند سال ۱۳۰۶ در شهر رشت و خانواده‌ای سرشناس به دنیا آمده بود. ابتهاج‌ها یکی از شاخه‌های خاندان بزرگ سمیعی گیلان هستند که از این دودمان چهره‌های سرشناس و بزرگی پا به هستی گذاشتند و خدمات فراوانی به کشور کردند.

امیر هوشنگ فرزند «آقاخان ابتهاج» از مردان سرشناس رشت و مدتی رئیس بیمارستان پورسینای این شهر بود. پدربزرگ او یعنی «ابراهیم ابتهاج الملک» در زمان تسلط جنگلی‌ها مسئول گمرک بود  به روایتی توسط جنگلی‌ها و به روایتی توسط یکی از کشاورزانش(رعایایش) کشته‌شد. غلامحسین ابتهاج، ابوالحسن ابتهاج و احمدعلی ابتهاج هم عموهای امیرهوشنگ هستند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *