بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

اسامی بازیگران فیلم سینمایی چرا گریه نمیکنی عبارتند از: علیرضا معتمدی، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، لیندا کیانی، نهال دشتی، علی مصفا، امیرحسین فتحی و باران کوثری که به بیوگرافی اننها خواهیم پرداخت.

فیلم سینمایی چرا گریه می کنی به کارگردانی علیرضا معتمدی و به تهیه کنندگی سید رضا محقق در سال ۱۴۰۱ اکران شده است و در آن بازیگران شناخته شده  بازی میکنند این فیلم در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ به نمایش درآمد.

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره شخصی به نام علیرضا بوده که برادرش را از دست میدهد ولی نمی تواند گریه کند دوستانش تلاش می کنند تا بتوانند راه حلی برای گریه انداختن او پیدا کنند.

آقای علیرضا معتمدی کارگردان این فیلم در کارنامه خود فیلم های رضا، متل قو، آقای هفت رنگ ، روزهای اعتراض و دختری به نام تندر را دارد.

آخرین باری که او کارگردانی کرده و فیلم ساخت سال ۱۳۹۶ بوده است و اولین بار در سال ۱۳۷۵ فیلم سینمایی کمین را تولید کرد که در آن چهره هایی همچون محمد کاسبی و محمد رضا ایرانمنش بازی می کردند.

تحریم جشنواره فیلم فجر

یکی از حواشی که این فیلم سینمایی در جشنواره فجر به همراه داشت تحریم جشنواره فیلم فجر توسط برخی از بازیگران آن از جمله هانیه توسلی و فرشته حسینی و مانی حقیقی و نهال دشتی و باران کوثری و علی مصطفی بود که با انتشار بیانیه ای در اینستاگرام خود اعلام کردند به دلیل بازداشت برخی از بازیگران تصمیم به حضور در این جشنواره ندارند.

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی علیرضا معتمدی

علیرضا معتمدی متولد سال 1357، کارگردان، نویسنده و بازیگر است. او از سال‌ 1372 در انجمن سینمای جوان کار در سینما را آغاز کرد و با دوستانش فیلم کوتاه ساخت. وی تاکنون در زمینه‌های مختلفی از جمله نویسندگی فعالیت داشته است ولی به دلیل تجارب تلخ در همه‌ی زمینه‌های سینما، این عرصه را به مدت 5 سال ترک کرد و در بخش تبلیغات و صنعت فعالیت می‌کرد، تا اینکه در سال 1397 تصمیم گرفت مجددا به سینما بازگردد و فیلم بسازد، از این رو داستان «رضا» را به تصویر کشید.

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی هانیه توسلی

هانیه توسلی متولد 17 خرداد 1358 در همدان بازیگر ایرانی است. او دیپلم علوم تجربی دارد و فارغ التحصیل ادبیات فیلم نامه نویسی از دانشگاه آزاد تهران است. هانیه چهار خواهر دارد که خواهر بزرگترش هما مدتی در یک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می دهد.

خواهر دیگرش مهسا جراح مغز است. یک خواهر دیگر دارد به نام هدیه در آمریکا خواننده است. خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی فرشته حسینی

فرشته حسینی در کلاس های بازیگری اصغر محبی بازیگر پیشکسوت ایرانی شرکت کرده است. او به مدت ده سال در کلاس های اصغر محبی و خانم نصیر پور بازیگری را آموخته است. به دلیل بازی در فیلم رفتن به کارگردانی نوید محمودی در جشنواره بین المللی فیلم مراکش توانست جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آورد. نخستین بار او در فیلم مستند من یک دختر شادم به کارگردانی سامره رضایی در سال 1394 ایفای نقش کرد. دومین تجربه فرشته حسینی بازی در فیلم رفتن نوید محمدی بود که در مراسم اسکار 2016 نماینده سینمای افغانستان بود.

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی مانی حقیقی

مانی حقیقی در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. وی کارگردان، نویسنده و بازیگر سینمای ایران است. مادر او “لیلی گلستان” از مترجمان سرشناس و پدر او “نعمت حقیقی” فیلم‌بردار پرآوازه ایرانی است. همچنین او نوه ابراهیم گلستان، کارگردان، نویسنده و مترجم ایرانی است. پدر و مادر مانی حقیقی از هم جدا شده‌اند. وی یک خواهر به نام “صنم”، و یک برادر به نام “محمود” دارد. مانی حقیقی فارغ‌التحصیل کارشناسی فلسفه از دانشگاه مک‌گیل در سال ۱۹۹۱، کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه گولف در سال ۱۹۹۷ و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی از دانشگاه ترنت در سال ۲۰۰۰ است.

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی لیندا کیانی

لیندا کیانی متولد سال 1359 و شهریور ماهی می باشد. او زاده آبادان است و دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه می باشد. او با شرکت در کلاس های آزاد بازیگری وارد دنیای سینما و تلویزیون شده است. او تحت نظر: محمدرضا شریفی نیا، آزیتا حاجیان و استاد مهتاب نصیرپور دوره های بازیگری و فن بیان را گذرانده است.

در دانشگاه مفید شهر قم تحصیل کرده است و بعد از پایان دوران تحصیل در دانشگاه وارد کلاس های بازیگری و همچنین فن بیان و بدن شده است. او با معرفی محمدرضا شریفی نیا وارد سریال ساعت شنی شد. بازی خوب و چهره خاص خانم لیندا کیانی مورد توجه قرار گرفت. او سپس با بازی در سریال روز حسرت و همچنین سریال رستگاران به یک چهره مشهور تبدیل شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم چرا گریه نمیکنی +داستان و اسامی و عکس

بیوگرافی نهال دشتی

نهال دشتی متولد ۱۲ شهریور ۱۳۷۱ بازیگر ایرانی است. او از سال ۱۳۸۹ فعالیت بازیگری خود را در تئاتر شروع کرد و با سریال «شهرزاد» به صورت رسمی معرفی شد. نهال دشتی دارای مدرک کارگردانی از دانشگاه سوره است.

فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۹ با نقش آفرینی در تئاتر آغاز کرد. با حضور در سریال شهرزاد شناخته شد. دشتی در آثار دیگری همچون فیلم های مخفیگاه، تا فردا، بی رویا، موریانه، سریال جاده چالوس و مجموعه نمایش خانگی جیران حضور داشته است. کارگردانی ٣ فیلم کوتاه و ٢ انیمیشن کوتاه از دیگر سوابق هنری این هنرمند است.

داستان فیلم چرا گریه نمیکنی

چرا گریه نمی‌کنی؟» داستان جذابی دارد: مرد میانسالی است که بعد از فوت پدر و مادرش تنها رسالت خود در این دنیا را رسیدگی به برادر کوچکتر خودش می‌دانسته، با فوت ناگهانی برادرش، به چنان انزوایی کشیده می‌شود که مفهوم زندگی در نظرش پوچ و بی معنی شده و او حتی برای رهایی از این فضای سنگین و آرام کردن خودش توان گریه کردن را هم از دست داده است.حالا این اطرافیان او هستند که می‌کوشند با تزریق عشق و یا وادار کردن او به گریه کردن، او را به زندگی عادی خود برگردانند.
تاثیر پذیری فیلمساز از نوعی روایت پست‌مدرن که پرداختی هجو‌آمیز نیز به خود می‌گیرد( سکانس حضور در دشت لاله‌های واژگون و ردوبدل شدن دیالوگهای غیرمعمول همانند لحظه حضور علی در باشگاه تنیس که از دختر مورد علاقه‌اش می‌خواهد سریع شناسنامه‌اش را برداشته تا با هم برای جاری کردن خطبه عقد به دفترخانه بروند)، تماشاگری که به دنبال یک داستان سرراست با اوج و فرودی شبیه آثار کلاسیک به سینما آمده است را سرخورده و نا امید خواهد کرد. هر چند برای آن دسته از سینه‌فیل‌ها و علاقمندانی که با آثار مهم سینمای پست مدرن همچون «آماتور» و «اعتماد» ساخته هل هارتلی آشنا هستند، «چرا گریه نمی‌کنی؟» به یک رونویسی ضعیف و کم مایه از این گونه آثار شبیه است که ایده‌های هجو آمیز به کار گرفته شده در آن به جای آنکه بتواند شور و اشتیاقی در مخاطب برانگیزد، چیزی جز کسالت و سرخوردگی را نصیب او نخواهد کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *