بیوگرافی بدری خامنه ای خواهر رهبر انقلاب کیست ماجرای اختلاف با رهبر انقلاب

بدری خامنه ای خواهر رهبر انقلاب میباشد نام اصلی او بدرالسادات ملقب به سیده بدری متول ۱۳۲۱ است..

بیوگرافی بدری خامنه ای خواهر رهبر انقلاب کیست ماجرای اختلاف با رهبر انقلاب

بیوگرافی بدری خامنه ای

به گزارش خبرگزاری ایسنا بدری خامنه ای خواهر تنی رهبر انقلاب بوده و متولد ۱۳۲۱ در مشهد می باشد آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب است

سیده بدری هفت سال از سید محمد و سه سال از سید علی کوچک‌تر است. او تا ۱۹ سالگی در خانه پدر تحت تعالیم فکری، دینی و اخلاقی سید جواد و پرورش قرآنی مادر متدینش بود. خدیجه خانم، مادر بدرالسادات با قرآن و داستان‌های قرآنی و دیوان حافظ مانوس بود.

بدری خامنه ای علاوه بر آیت الله خامنه ای دارای سه برادر دیگر به نام های سید محمد و سید هادی و سید حسن است که همگی آنها در عرصه سیاسی فعالیت دارند شیخ علی تهرانی همسر بدری خامنه ای در تابستان ۱۴۰۱ در گذشت

ایشان متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۰۵ رود وحید از روحانیان سرشناس کشورمان به شمار می آمد.

بیوگرافی بدری خامنه ای خواهر رهبر انقلاب کیست ماجرای اختلاف با رهبر انقلاب

همسرش کیست؟

همسرش شیخ علی تهرانی بوده و دارای سه فرزند دختر به نام های وحیده و سعیده و فریده بوده و دارای دو پسر به نام های محمود و احسان میباشد.

همچنین ببینید: بیوگرافی شیخ علی تهرانی شوهر خواهر رهبر انقلاب 

یکی از فرزندان بدری خامنه ای فریده مرادخانی بوده که در زمینه سیاسی فعالیت داشته و حتی چندین بار دستگیر شده است او با رسانه های ضد انقلابی مصاحبه کرده و چند سالیست تذکر دریافت می کند اما همچنان به کار خود ادامه داده و در نهایت دستگیر شد نام بدری خامنه ای زمانی بر سر زبان ها افتاد که در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱ مصاحبه‌ای انجام داد که مورد توجه رسانه های ضد انقلابی قرار گرفت.

جالب است بدانید که بدری خامنه ای به همراه همسرش در سال ۱۳۶۳ به عراق رفت.

بیوگرافی بدری خامنه ای خواهر رهبر انقلاب کیست ماجرای اختلاف با رهبر انقلاب

ماجرای اختلاف با رهبری

آتش اختلافات شیخ با انقلاب اسلامی با رای عدم کفایت سیاسی مجلس به سید ابوالحسن بنی‌صدر و برکناری او از فرماندهی کل قوا توسط امام امت، شلعه‌ورتر شد. او بار دیگر وارد میدان شد و این بار با نوشتن خطابه‌ای بلندبالا به حمایت از بنی‌صدر و تخریب مخالفانش پرداخت.

همزمان با این اتفاقات، تظاهرات مسلحانه منافقین برای قدرت‌نمایی در روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ رقم خورد. این تظاهرات، درگیری‌های خونینی را در شهرهای مختلف از جمله مشهد که شیخ علی تهرانی در آنجا نقش فعالی در برگزاری میتینگ سازمان منافقین داشت، سبب شد.

بیوگرافی بدری خامنه ای خواهر رهبر انقلاب کیست ماجرای اختلاف با رهبر انقلاب

پس از غائله خونین مشهد، شیخ علی توسط مقامات قضایی دستگیر و زندانی شد. او یک سال بعد از زندان آزاد شد و تحت نظر مقامات قضایی در خانه‌اش زندگی کرد تا اینکه با هماهنگی مقامات ارشد سازمان منافقین در سال ۱۳۶۳ بصورت مخفیانه از ایران فرار کرد و در اردوگاه آنان در عراق ساکن شد. تلوزیون عراق در همان ابتدای ورود شیخ علی تهرانی و خانواده‌اش به عراق مصاحبه تصویری از آنان منتشر کرد که در آن بدرالسادات خامنه‌ای در زیر تصویر صدام، سخنان تندی درباره سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولین آن می‌گویند.

 

شیخ علی تهرانی در طول سالهای جنگ تحمیلی در رادیوی فارسی‌زبان عراق برنامه ثابتی داشت که در آن بر علیه نظام جمهوری اسلامی، مقامات آن صحبت کرد.

از شیخ علی و خانواده‌اش طی سالهای ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۴ خبری نبود تا اینکه قصد بازگشت به ایران کرد و به محض ورود به کشور توسط مقامات قضایی دستگیر و زندانی شد. شیخ علی تهرانی به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، فرار از حصر خانگی و پناهندگی به عراق، زندگی در اردوگاه اشرف در کنار عناصر ضد انقلاب و تبلیغ علیه نظام جمهوری در رادیو و تلویزیون سراسری به ۲۰ سال زندان محکوم شد اما بعد از تحمل نیمی از زندانیش مشمول عفو شد و در سال ۱۳۸۴ از او در خانه‌اش نگهداری می‌شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *