بیوگرافی حامد اسماعیلیون کیست و همسرش و مرگ همسر و دخترش در هواپیما

بیوگرافی حامد اسماعیلیون کیست و همسرش و مرگ همسر و دخترش

بیوگرافی حامد اسماعیلیون و همسرش پریسا اقبالیان +مرگ همسر و دخترش در سقوط هواپیمای اکراینی را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی حامد اسماعیلیون کیست و همسرش و مرگ همسر و دخترش در هواپیما

حامد اسماعیلیون کیست؟

ایشان یکی از نویسندگان مطرح ایرانی بود که در زمینه داستان نویسی سوابق بسیار زیادی دارد و از نسل معاصر نویسندگان کشورمان محسوب میشود .

او موفق شده که جایزه هوشنگ گلشیری را برای نوشتن کتاب آویشن قشنگ نیست دریافت نموده است.

بیوگرافی حامد اسماعیلیون

وی در 21 اسفند 1355 در شهر کرمانشاه چشم به جهان گشوده است و دوران کودکی و نوجوانی خود را در کرمانشاه سپری نموده است.

بیوگرافی حامد اسماعیلیون و همسرش پریسا اقبالیان +درگذشت همسر و دخترش

رشته تحصیلی وی داندانپزشکی میباشد و در این رشته فارغ التحصیل گردیده است و به عنوان یکی از دندانپزشکان خبره نیز به شمار میرود.

او بعد از فارغ التحصیل به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرد و در شهر ریچموندهیلِ کانادا زندگی می‌کند.

درگذشت همسر و دخترش

در روز چهارشنبه 18 دی ماه 1398 همسرش خانم پریسا اقبالیان به دلیل سقوط هواپیمای 737 بوئینگ که از تهران به مقصد اکراین در حال پرواز بود درگذشت

بیوگرافی حامد اسماعیلیون و همسرش پریسا اقبالیان +درگذشت همسر و دخترش

این هواپیما که قرار بود در ساعت 5.15 صبح پرواز داشته باشد با تاخیر یک ساعتِ در ساعت 6.12 صبح به پرواز درآمد که تنها چند دقیقه ای بعد از پرواز در اطراف شهر جدید پرند سقوط کرد و کلیه ی مسافران و خدمه پرواز آن جان باختند. که همسر و دختر حامد اسماعیلیون(نویسنده کرد-ایرانی تبار ساکن کانادا ) هم در آن بودند.

آثار هنری

  • آویشن قشنگ نیست (۱۳۸۷): برندهٔ جایزهٔ بهترین مجموعه داستان اول در بنیاد گلشیری شد و کاندید برخی جوایز ادبی دیگر. این کتاب پس از سال‌ها حضور در کلاس‌های داستان‌نویسی امیرحسن چهلتن در مؤسسهٔ کارنامهٔ تهران از سوی نشر ثالث منتشر شده بود و تا امروز به چاپ هفتم رسیده‌است.
  • قناری‌باز (۱۳۸۹) مجموعه داستان منتشر شده توسط نشر چشمه
  • دکتر داتیس (۱۳۹۱) نشر چشمه و برندهٔ جایزهٔ بهترین رمان اول در بنیاد گلشیری.[۴] این کتاب به چاپ سوم رسیده‌است.
  • گاماسیاب ماهی ندارد (۱۳۹۲) رمان منتشر شده توسط نشر ثالث. این کتاب جزو کتاب‌های پرفروش در آن سال بوده‌است و اجازه‌ی تجدید چاپ ندارد.
  • توکای آبی[پیوند مرده] (1397) نشر مهری در لندن. این کتاب پس از چندین سال انتظار و بلاتکلیفی در وزارت ارشادِ ایران به خواست نویسنده در خارج از ایران منتشر شد. پیش از این فصلی از رمان در مجله‌ی همشهری داستان به همین نام منتشر شده است.

بیوگرافی حامد اسماعیلیون کیست و همسرش و مرگ همسر و دخترش در هواپیما

حمایت حامد اسماعیلیون از تحریم ها علیه ایران

جالب است بدانید که او یکی از طرفداران سفت و سخت تحریم‌ایرانی‌هاست، در همین مهرماه که دولت کانادا محمدجواد ظریف، وزیر سابق خارجه کشورمان و ۱۶ نفر دیگر را که عمدتا از مسئولان سابق جمهوری اسلامی بودند به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرد، اسماعیلیون در توییتی گفت که «جواد ظریف، علی‌لاریجانی، حسین شریعتمداری و چند نفر دیگر به فهرست تحریم‌های هدفدار در کانادا اضافه شدند. جنایتکاران جایی در دنیای آزاد ندارند.». این اظهارات او موجب شده تا برخی هواداران جریان اصلاح‌طلب رنجیده و نسبت به آن واکنش منفی نشان دهند.

به‌طور مثال برخی از کاربرانی که هویت سایبری و فعال رسانه‌ای دارند در واکنش به اسماعیلیون، اظهار کردند که او زیاده‌روی کرده و قصد دارد تمام رقبای خود و منتقدان به نظام را کنار بزند. همچنین این کاربران مدعی شدند که اسماعیلیون تا قبل از ماجرای درگذشت دختر و همسرش، هیچ‌گونه عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی نداشته و حالا از روی کینه وارد عرصه سیاست شده است.

بیوگرافی حامد اسماعیلیون کیست و همسرش و مرگ همسر و دخترش در هواپیما

ماجرای مرگ همسر و دختر حامد اسماعیلیون

پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که در شب حمله انتقام جویانه ایران علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق، به اشتباه هدف شلیک پدافند هوایی قرار گرفت و سقوط کرد.

پس از این حادثه مسولان امر علت سقوط را نقص فنی اعلام کردند و در مقابل کارشناسان بنابر شواهد فرضیه برخورد موشک را مطرح کردند

در روز بعد، مقامات اطلاعاتی آمریکایی اعلام کردند که تصاویر ماهواره‌های شناسایی مادون قرمز مستقر در فضا با اطمینان شلیک و نزدیک شدن دو موشک سطح به هوا به بدنهٔ هواپیما را نشان می‌دهد.  مقامات دفاعی انگلیس، ارزیابی آمریکایی‌ها در مورد برخورد موشک را تأیید کردند و نخست‌وزیر کانادا، جاستین ترودو، اظهار داشت شواهد نشان می‌دهد که این هواپیما توسط یک موشک ایرانی ساقط شده‌است.

نیویورک‌تایمز با بررسی یکی از فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی که لحظهٔ برخود موشک به هواپیما را نشان می‌داد، صحت آن را با نظر کارشناسان خود تأیید کرد.

بیوگرافی حامد اسماعیلیون کیست و همسرش و مرگ همسر و دخترش در هواپیما

آمریکا، کانادا، بریتانیا، و استرالیا اعلام کردند این هواپیما بر اثر برخورد موشک زمین به هوا سقوط کرده‌است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای رفع اتهام‌ها از تشکیل تیم مشترکی از کارشناسان دو کشور برای بررسی دقیق علت حادثه خبر داد.

ایران همچنین از همهٔ کشورهای مرتبط به موضوع دعوت کرد در تحقیقات حضور داشته باشند. با وجود درگیری نظامی، ایران حتی از آمریکا نیز برای حضور در تحقیقات دعوت کرد که در پی آن هیئت ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا بامداد جمعه ۲۰ دی ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تحقیقات مربوط به سقوط این هواپیما حضور خواهد داشت.

در نهایت در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۹۸، شلیک موشک به پرواز ۷۵۲ توسط ستاد کل نیروهای مسلح ایران تأیید شد. دلیل شلیک موشک به این هواپیمای مسافربری، در اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، «خطای انسانی غیرعمد در تشخیص شیء پرنده» اعلام شد.

تقاضای غرامت بیشتر از سوی مقامات کی‌ف

تیر ماه سال 1400 وهنی یِنین معاون وزیر امور خارجه اوکراین درباره پرداخت غرامت از سوی ایران به خانواده جان باختگان سانحه هواپیمای اوکراینی در گفت و گو با رادیو لیبرتی گفت: در مورد طرف ایران، می توانم بگویم که پرداخت غرامت به برخی خانواده ها، ایران را از مسئولیت قانونی بین المللی اش نمی رهاند. ایران نخواهد توانست از پرداخت غرامت خودداری کند. در جهان سابقه ندارد که قربانیان پس از سقوط یک هواپیما غرامت دریافت نکنند.
ادو گفت: اوکراین مطمئن است که میزان توافق شده غرامت در مذاکرات بین دولت ها بالاتر از میزانی خواهد بود که به طور یکجانبه پیشنهاد شده است.

او همچنین درباره زمان پرداخت غرامت گفت: متاسفانه، نمی توانم در چنین وضعیتی زمان دقیقی را که انجام خواهد شد، بگویم، به عوامل زیادی بستگی دارد. اما می توانم با اطمینان بگویم که کسی غرامت نگرفته باقی نخواهد ماند. تمامی منابع و کمک شرکایمان را به کار خواهیم گرفت تا از منافع کسانی که از این رخ داد غمبار لطمه دیده اند، صیانت کنیم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *