بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق

بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق

رضا مراد صحرایی کیست

رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش متولد ۲۲ بهمن ۱۳۵۵ در نورآباد می باشد ایشان در رشته زبان شناسی تحصیل کرده و دکترای این رشته را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت نموده است که رابطه بسیار خوبی با کابینه ابراهیم رئیسی داشت و در نهایت به عنوان وزیر آموزش و پرورش در ۹ خرداد ۱۴۰۲ با ۱۶۷ رای موافق انتخاب شد.

دکتر رضامراد صحرایی متولد دوم بهمن ۱۳۵۵ و دکتری زبانشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. دکتر رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان و سرپرست وزارت آموزش و پرورش متولد ۲ بهمن ۱۳۵۵ در تهران دارای مدرک دکتری زبان‌شناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی می باشد. او سابقه ۱۷ سال تدیس در مقاطع مختلف تحصیلی را در کارنامه اش دارد.

بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق

بیوگرافی رضامراد صحرایی

رضامراد صحرایی معلم و زبان شناس می باشد او متولد ۳ بهمن ۱۳۵۵ بود و در حال حاضر ۴۶ سال سن دارد در رشته زبان انگلیسی و زبان شناسی تحصیل کرده است ایشان لیسانس زبان انگلیسی دارد و دکترای زبان شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی را اخذ نموده است.

تحصیلات و افتخارات

او دیپلم خود را از دانشسرای تربیت معلم شهید رجایی در نوراباد لرستان اخذ نموده و سپس لیسانس دبیری آموزش زبان انگلیسی را در دانشگاه رازی کرمانشاه اخذ کرده است.

بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق

وی فوق لیسانس و دکترای زبانشناسی را در دانشگاه علامه طباطبایی به دست آورده است و در حال حاضر در برخی از دانشگاه های کشور تدریس می کند.

از افتخارات او می‌توان به انتخاب دانشجوی نمونه کشوری در سال ۱۳۷۸ و سال ۱۳۷۹ و رتبه سوم جشنواره بین المللی فارابی در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد.

سوابق

از سوابق رضامراد صحرایی می توان به ریاست دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

در هفتمین دوره جشنواره فارابی موفق شد که برای نگارش کتاب فراگیری زبان فارسی جایزه دریافت کند.

بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق

ایشان همچنین کتاب های زیادی در زمینه زبان شناسی و زبان فارسی چاپ کرده است که در دانشگاه های کشور تدریس می شود.

همچنین ببینید:

بیوگرافی اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش و همسر و فرزندان

بیوگرافی حمید سجادی وزیر ورزش و همسر و فرزندان

وزیر آموزش و پرورش

رضا مراد صحرایی در خرداد ۱۴۰۲ توسط ابراهیم رئیسی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شد و در نهایت با ۱۶۷ رای موافق او به این سمت منصوب شد انتخاب او برای ریاست آموزش و پرورش وحواشی زیادی به همراه داشته است برخی ها معتقدند که ایشان در دوران تصدی گری اش در وزارت آموزش و پرورش کم و کاستی های زیادی برای فرهنگیان و معلمان وجود آورده است از جمله تعویق در پرداخت حقوق معلمان که مهمترین مشکل فرهنگیان به شمار می آید.

بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق

فرزندان وزیر آموزش و پرورش در مدارس دولتی!

اخیرا رضا مراد صحرایی اشاره کرده که فرزندانش در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند. او در توضیح این موضوع گفت: دو فرزندم در مدرسه شاهد تحصیل می‌کنند. مدارس شاهد جزو مدارس دولتی است و برای ثبت‌نام فرزندان فرهنگیان و ایثارگران امتیازاتی اختصاص می‌دهد البته پسرم مقام استانی اذان را کسب کرده است؛ با این حال ابتدا می‌خواستم فرزندم را در مدرسه‌ای دولتی در بلوار کشاورز تهران ثبت‌نام کنم، اما به دلیل محدوده‌بندی جغرافیایی ثبت‌نام نکردند.»

بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «بنده برنامه‌ای را به مجلس پیشنهاد کردم که در این برنامه، تحول آموزش و پرورش در ۹ محور ترسیم شده است و کلیدی‌ترین بخش مدرسه است. با ایده به مدرسه بازمی‌گردیم به دنبال تحول هستیم همچنین مدارس دولتی باید به گونه‌ای رشد یابد که مردم به مدارس دیگری نروند به همین دلیل باید بر روی مدارس دولتی در تمام ابعاد فضا، معلمان و برنامه‌های آموزشی و تربیتی کار کنیم. مدارس باید رتبه‌بندی شوند البته اکنون برای ورود دانش‌آموزان به مدارس تیزهوشان (سمپاد) شاهد رقابت هستیم با این حال برخی مدارس خصوصی از تیزهوشان هم بهتر هستند.»

بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق بیوگرافی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش کیست و همسر و فرزندان +سوابق

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *