بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید (کودک کار) +سوابق

بیوگرافی روح الله زمانی از کارگری تا بازیگری +اینستاگرام و خانواده و عکس

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید (کودک کار) +سوابق بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز او را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

  • نام کامل : روح الله زمانی
  • تاریخ تولد : 1384
  • محل تولد : روستای نوجه ده شهرستان نمین اردبیل
  • شروع بازیگری : سال 1398
  • شهرت : نقش علی در فیلم خورشید
  • اینستاگرام :

بیوگرافی روح الله زمانی

روح الله زمانی اهل روستای نوجه ده شهرستان نمین در استان اردبیل است و حالا بازیگر سرشناس سینماست.

او با بازی در فیلم خورشید توانست اولین تجربه خود را در مقابل دوبین به دست اورد کودکی که در خیابان کار کرده و به کودک کار معروف است و توسط اقای مجید مجیدی برای فیلم خورشید انتخاب شده است.

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر نقش علی در فیلم خورشید +بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز

مجید مجیدی کارگردان معروف کشورمان در فیلم سینمایی خورشید به موضوع کودکان کار پرداخته است و برای طبیعی بودن مشکلات کودکان به سراغ 3 کودک کار رفته است که نام آنها شمیلا شیرزاد و ابوالفضل شیرزاد و روح الله زمانی میباشد.

اولین تجربه هنری

ای پسر بچه میگوید که در اولین تجربه هنر که در مقابل طناز طباطبایی بازی کرده است خیلی موذب بوده است.

خانم طباطبایی درباره او میگوید که هره به این پسر میگفتم همانطور که با مادرت رفتار میکنی با من هم رفتار کن و من را بغل کن و خجالت نکش.

این پسر در پاسخ گفت که من همانگونه که روی ناموس خودم حساس هستم روی شما هم حساسم.

بیوگرافی روح الله زمانی بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز

استعداد بالای روح الله زمانید در بازیگری

بازیگر نوجوان این فیلم در ابتدای صحبت‌هایش، ضمن تشکر از علی نصیریان و جواد عزتی، احساساتی شد و اشک ریخت. او در بخش‌های دیگری از صحبت‌هایش، از تکه کلام‌هایی ویژه کودکان کار و خیابان مثل ساچمه‌هایم ریخت یا … استفاده کرد.

طناز طباطبایی هم درباره ایجاد ارتباط با روح‌الله زمانی که نقش فرزندش را در فیلم ایفا می‌کرد، از شرم این نوجوان برای نزدیک شدن به خودش گفت که این کودک کار، در توضیح این شرم گفت: «من چون برای خودم ناموس خیلی مهم است، به خودم اجازه نمی‌دهم نگاه بد به کسی داشته باشم.»

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر نقش علی در فیلم خورشید +سوابق

در این رابطه، بهمنش هم توضیح داد: «او با وجود اینکه پایش در بخشی از فیلم شکسته بود، اما با تمام قوا کار کرد. روح‌الله تکنیک بازیگری را می‌فهمد.»

مجیدی هم درباره بازی شمیلا و ابوالفضل شیرزاد گفت: «این دونفر از مدرسه «صبح رویش» که مخصوص کودکان کار هستند انتخاب شدند.»

شمیلا شیرزاد و ابوافضل شیرزاد و روح االله زمانی کودکان کار فیلم خورشید

فیلم سینمایی خورشید بچه های کار و زندگی به تصویر می کشد که ساخته یکی از کارگردان‌های مطرح کشور آقای هومن بهمنش می باشد و با توجه به فیلم برداری و موضوع فیلم از این شانس برخوردار است جز فیلم های برتر جشنواره فجر لقب بگیرد. موضوع فیلم خورشید ماجرای کودکان کار را روایت میکند و مشقت و سختی زندگی این کودکان را نمایش میدهد کخ خود میتوان نکته مثبتی باسد و نظر مخاطبین را به خود جلب کند ،خورشید با فیلم برداری دقیق و بی نظیر و روایت داستان های گوناگون کودکان کار با فراهم ساختن داستان های مهیج و نقش آفرینی کودکانی که بتواند در این فیلم بخوبی نقس آفرینی کنند که کاری بسیار دشوار بوده است با آقای مجیدی توانسته ب موفقیت دست یابد به طوری که آقای روح الله زمانی میتواند نامزد بهترین بازیگر نقس اول مرد را از آن خود کند .

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید (کودک کار) +سوابق

کارگردان کار بلد سینما دست بر موضوعی گذاشته است که شاید در جغرافیایی پایین شهر ملموس تر باشد و حتی قابل درک ‌. اوج کار مجیدی در باوری پذیری کارهایش است که نظر مخاطب را به خود جلب میکند ، موسیقی فیلم و حتی حفظ راکوردی همه چیز را برای انتخاب فیلم سینمایی خورشید برای سی و دومین جشنواره فجر مهیا کرده است .
نکته مثبت فیلم خورشید در این است که ۲ ساعت مخاطب را با داستان درگیر میکند و در آخر در ذهن مخاطب جرفه ای ایجاد میکند که چرا کودک باید چنین باشد و که سکانس آخر با درست کردن سیم برق و نواختن زنگ مدرسه، مدرسه ای که دیگر وجود ندارد به دلیل نپرداختن اجاره، این پرسش اینگونه به جواب می‌رسد که کودک جایش در مدرسه است نه در خیابان و کارگاه و کارخانه برای کار. این صدای زنگ اگر شنیده شود مجید مجیدی به خورشیدش دست یافته است. خورشیدی که این بار تابش آن چنان بود که بتواند این کارگردان را به رنگ خدایی دیگر برساند.

بیوگرافی روح الله زمانی بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز

روح‌الله زمانی بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز شد

مجید مجیدی جایزه را به جای او دریافت کرد و با شمیلا شیرزاد روی صحنه رفت.

▫️شمیلا شیرزاد: من و امثال روح‌الله همه کودکیمان را در خیابان دست‌فروشی کردیم. من تا همین یک سال پیش دست‌فروشی می‌کردم. از آقای مجیدی ممنونم که رویاهای ما را به ما برگرداند.

همچنین ببینید:

بیوگرافی شمیلا شیرزاد بازیگر افغانی فیلم خورشید +اینستاگرام و عکسبیوگرافی شمیلا شیرزاد بازیگر افغانی فیلم خورشید

▫️روح‌الله زمانی هم در پیامی ویدئویی ضمن تشکر از هیات داوران و مجید مجیدی آرزو کرد که روزی برسد که در جهان کودک کاری نباشد.

پیش از آغاز اختتامیه اصلی جشنواره ونیز، فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی جایزه فانوس جادویی بخش جنبی را نصیب خود کرد.

همچنین جایزه بهترین فیلم بخش افق های جشنواره ونیز به «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی رسید

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید (کودک کار) +سوابق

روح الله زمانی دی پیام ویدئویی که برای جشنواره ونیز ارسال کرده بود: از «آلبرتو بارابر» مدیر جشنواره ونیز و «کیت بلانشت» رئیس هیات داروان و همچنین آقای مجیدی تشکر ویژه می کنم که مسیر زندگی من را به طور کلی تغییر داد. من از دل بچه های کار بیرون آمدم و امیدوارم روزی در هیچ جای جهان هیچ کودک کاری وجود نداشته باشد و تمام امکانات پیش روی آنها باشد.

روح الله زمانی در سریال عاشورا

او در جدید ترین فعالیت هنری اش در سریال عاشورا به ایفای نقش پرداخته اس مینی‌سریال عاشورا (ل ۳۱) به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری بر روی انتن تلویزیون خواهد رفت

این مجموعه هفت قسمتی پس از اتمام ضبط تصاویر در تهران، تبریز و زنجان در خوزستان تصویربرداری می‌شود.

مجموعه عاشورا (ل ۳۱) به رشادت‌های لشکر ٣١ عاشورا می‌پردازد و ضمن نمایش فرازهایی از مجاهدت‌های خاموش برخی از دلاوران این لشکر در عملیات‌های خیبر و بدر و نمایش رشادت‌های حمید باکری، زندگی و شهادت مهدی باکری را محور داستان خود قرار داده است.

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر فیلم خورشید (کودک کار) +سوابق

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *