بیوگرافی سایه افضلی (شایان افضلی) ترنس و ماجرای تغییر جنسیت

بیوگرافی سایه افضلی (شایان) ماجرای تغییر جنسیت +عکس جدید و اینستاگرام

سایه افضلی (شایان افضلی) متولد ۱۳۶۴ در اصفهان بوده و 38 سال سن دارد که سالها پیش ترنس بوده و تغییر جنسیت داد و در آبان 1402 ازدواج کرد سایه افضلی نام قبلی اش شایان بوده که به دارای روحیه دخترانه بود و در نهایت با حکم دادگاه موفق شد که عمل تغییر جنسیت یا تطبیق جنسیت انجام دهد و حالا به هویت زن شناخته شود او سابقه بازیگری داشته و چند فیلم و سریال نیز بازی کرده است.

سایه افضلی را میتوان به عنوان معروف ترین ترند ایرانی نام برد که تصاویر مردانه او در شبکه های اجتماعی حسابی جنجال به پا کرد.

بیوگرافی سایه افضلی (شایان افضلی) ترنس و ماجرای تغییر جنسیت

بیوگرافی سایه افضلی

ایشان در سال 1364 در شهر اصفهان متولد شده است خانواده او بسیار سنتی و اصیل بودند.

دارای سه خواهر و چهار برادر میباشد.

او وقتی به سن نوجوانی رسید متوجه شد که خلق و خویش نسبت به دوستانش که پسر بودند بسیار متضاد است و تمایل و سلیقه اش دخترانه است و اصلا از علاقه هایی که پسران داشتند او میلی نشان نمیداد.

به دلیل اجبار خانواده مجبور شد به سربازی برود 18 ماه به سربازی رفت و به گفته خودش سالهای بسیار بدی را تجربه کرد و دوران سربازی اش بسیار سخت گذشت.

زمانی که از سربازی برگشت به دنبال خوانندگی که علاقه فراوانی به آن داشت رفت.

وقتی که روزهای بسیار خوبی را در دوران خوانندگی طی میکرد و تصمیم داشت برای آهنگ هایش مجوز بگیرد اما به دلیل یک حادثه رانندگی به کما رفت.

او 27 روز در کما بود! پزشکان به خانواده اش خبرهای بسیار نگران کننده ای میدادند و گفته میشد ممکن است که دیگر از کما برون نیاید و یا قسمتی از بدنش فلج شود .

به هر حال لطف خداوند شامل حال شایان افضلی شد و او به هوش امد.

همچنین ببینید: بیوگرافی سامان ارسطو بازیگری که تغییر جنسیت داد

 انتشار کتابی که سرگذشت اش را روایت کرده است

او سرگذشت زندگی خود را در سه جلد به نمایش عموم میگذارد که دوجلد آن تا به حال به نسخه تحریر در آمده است .

علاقه به دوبله و صداپیشگی

سایه افضلی (شایان افضلی) در حال حاضر به دلیل صدای خاصی که دارد در زمینه دوبله فعالیت میکند و آثار زیادی را در کارنامه هنری خود دارد.

او همچنین در نویسندگی و بازیگری نیز فعالیت میکند و در چند نمایش بازی کرده است.

بیوگرافی سایه افضلی (شایان افضلی) ترنس و ماجرای تغییر جنسیت

صحبت های مادرش درباره بیوگرافی سایه افضلی (شایان افضلی)

در خانه محمد صدایش میزدند مادر خانواده از همان ابتدا متوجه شده بود که اين پسر، يک تفاوت عمده يا ديگر پسرهايش دارد اما هيچ وقت حتي تصورش را هم نمي کرد که او يک ترنس باشد. مادر سايه حرف هاي زيادي از آن دوران دارد: «به مدرسه رفت ولي رفتارهايش تغييري نکرد، حتي کلماتي که از آنها استفاده مي کرد بيشتر رنگ و بوي زنانه داشت.

بیوگرافی سایه افضلی (شایان) ماجرای تغییر جنسیت +عکس جدید و اینستاگرام

از ۱۳ سالگي اين رفتارهايش بيشتر به چشم مي آمد و باعث ناراحتي پدر و برادرانش مي شد. بارها توسط مردهاي خانواده به او تذکر داده شد که مردانه رفتار کند و او هم تمام تلاشش را مي کرد اما نمي توانست.»

سايه مي گويد دوران مدرسه بدترين دوران زندگي او بوده و در اين ميان از کلاس ورزش بيشتر از همه وحشت داشت: «کم نبودند معلم هايي که باعث آزار من شدند اما در آن ميان يک معلم ديني داشتيم به نام آقاي عرب. به خاطر حمايتي که از من کرد فاميلي اش هيچ وقت از يادم نمي رود.

بیوگرافی سایه افضلی (شایان افضلی) ترنس و ماجرای تغییر جنسیت

دوران وحشتناک خدمت سایه افضلی

سايه از نوجواني مي گويد که با دشواري و سختي دوران مدرسه اش را در ميان پسران سپري کرد: «فکرش را بکنيد يک دختر را ببريد، بين ده ها پسر و بگوييد شبيه اين افراد بنشين و بلند شد. دوران مدرسه برايم وحشتناک بود اما وحشتناک تر از آن، دوران خدمت بود.»

مادرش درباره زماني مي گويد که فرزندش راهي سربازي شد به اين اميد که سربازي از او يک مرد بسازد: «محمد اما تغيير رفتار نمي داد و مردهاي خانواده از رفتارهاي دخترانه او حسابي خجالت مي کشيدند. من اما مادر بودم و براي همين با ديگران فرق داشتم.

 

محمد چه با اخلاق محکم مردانه و چه با اخلاق لطيف زنانه، فرزند من بود و افسردگي اش را نمي توانستم ببينم، تا اين که محمد با اصرار بقيه راهي خدمت سربازي شد.»

بیوگرافی سایه افضلی (شایان) ماجرای تغییر جنسیت +عکس جدید و اینستاگرام

يک ماه از دوره آموزشي محمد به عنوان منشي گذشت و دو ماه ديگر هم در قسمت خدمات کار کرد: «بعد از آموزشي دوران اصلي خدمتم شروع شد. بارها در دوران خدمت به خودکشي فکر کردم اما به خاطر خانواده ام پشيمان شدم.»

خدمتش که تمام شد با روحيه اي افسرده به خانه پدري اش برگشت. خانم برخوردار ادامه مي دهد: «محمد همان محمدي نبود که روانه خدمتش کرده بوديم، تبديل شده بود به يک پسر افسرده و ناراحت، پسري که تا تنها مي شد زار زار گريه مي کرد. شب هاي زيادي صداي هق هق گريه اش را از زير پتو مي شنيدم. پدرش افسرده بودن محمد را ديد اما گفت برايش برويم خواستگاري.»

بیوگرافی سایه افضلی (شایان افضلی) ترنس و ماجرای تغییر جنسیت

ماجرای خواستگاری رفتن

پدرش تصمیم گرفت برایش زن بگیرد و شایان افضلی (سایه افضلی) چون روی حرف پدرش نه نمیگفت قبول کرد و اولین و آخرین کت و شلوار عمرش را برایش خرید.

دختری که به خواستگاری اش رفت همکلاس خواهرش بود که به گفته او به شایان نیز علاقمند شد و نظرش به ازدواج با شایان مثبت بود.

اما شایان به او میگوید که تو مثل خواهر من هستی و من نمیتوانم هیچگاه همسر خوبی برای تو باشم و برایت نقش یک مرد را بازی کنم.

بیوگرافی سایه افضلی (شایان) ماجرای تغییر جنسیت +عکس جدید و اینستاگرام

تصادف دلخراش شایان افضلی (سایه افضلی)

شایان افضلی (سایه افضلی) تصمیم گرفت به سمت خوانندگی برود و در حال ضبط و تنظیم موسیقی بود که ناگهان در اتوبان بعثت تهران در حالی که سوار بر یک خودروی 206 بوده تصادف میکند و به کما میرود.

 

در این تصادف دو دوست دیگرش درجا فوت میکنند و خدا به شایان افضلی (سایه افضلی) رحم کرد و او زنده ماند.

۲۷ روز در کما بودن باعث شد محمد تصميم جديدي در زندگي خود بگيرد: «من از يک قدمي مرگ برگشته بودم. چشمم را که باز کردم گفتم همه چيز تمام شد. محمد و شايان تمام شد و من بايد به آنچه هستم برسم. همانجا بود که با خودم قرار گذاشتم اگر قرار است يک روز زنده باشم، در جسم واقعي خودم و مثل يک زن زندگي کنم.»

 

بیوگرافی سایه افضلی (شایان) از تغییر جنسیت تا بازیگری و دوبلوری +‌همسر بیوگرافی سایه افضلی (شایان) ماجرای تغییر جنسیت +عکس جدید و اینستاگرامبیوگرافی سایه افضلی (شایان افضلی) +بازیگر و دوبلور

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

18 نظر

  1. عجب خوشگل شده

  2. آخی .تو ایران چرا انقدر این ترنسا رو اذیت میکنن 🙁

  3. ملائک ترک

    چرا ترنسها باید تغییر جنسیت بدهند یا مرد باشن یا زن چه دلیلی داره که همونطور که افریده شدن زندگی نمیکنن بهردلیلی یک زن با ظاهره مردانه یا یک مرد با ظاهره زنانه میتونه خیلی ازاد و راحت به زندگیش ادامه بده حتما باید الت تناسلیشونو عمل کنن یعنی همه چی در سکس خلاصه میشه برای من اصلا قابله فهم نیست نمیتونم قبولش کنم که انسانی که افریده شده انسانها با عمل جراحی تغییرش بدن چون باورشون از زندگی فقط جنسیت زن و مرد هستش

    • واسه شما قابل درک نیست چون مثل اونا نیستی، طرف افسردگی گرفته هرشب گریه میکرده، حالا که به اصل خودش برگشته ببین چقدر شاده؟

      • بهارتبریز

        بله حق با شماست قرار نیست جسمی که به متعلق به شخصیت واقعی آدم هست باید زندگی کنه.آخرین درمان همین کار بود خدا پشت پناهش

    • دانشمند باید تصمیم بگیره پدر میخواد بشه یا مادر‌

    • وقتی راجب موضوعی اطلاعی ندارید حرف نزنید بهتره چرا بضی ادمها مث شما فک میکنن وقتی دانش و علم و اگاهی ندارن راجب اون مسائل حتما باید ی نظری بدن حتی به غلط! سکوت شما زیباتره و تحقیق راجب هر مسئله ای قشنگتره یکیش همین ترنس هست

    • درود بر شما شما هی بگو و بنویس ی عده ملحد و مثلا روشنفکر پاسخ های در پیتی در جواب شما می نویسند

    • بله شما درست میگید..اصلا چرا سعی میکنند بچه ای که مادر زاد مشکل داره ممکنه حتی بمیره رو نجات بدن؟ لابد خدا حکمتی داشته که تصمیم داشته جون اون بچه رو بگیره!مگه نه؟
      خدا به انسان عقل و دانش داده که با اون هم برای خودش هم بقیه اسودگی ایجاد کنه.
      شما بیشتر همه چی رو تو رابطه میبیند و خودتون هم دودقیقه تصور کنید الت تناسلی شما عوض شده میخوای پدر شی ولی حق مادری جسمت به گردنت گذاشته
      میتونید عادی برخورد کنین؟

    • افرین بسیار زیبا بود اما اینو بدون که خیلیا فراتر از جنسیت نمیتونن برن نمیتونن بفهمن چیزای دیگه هم وجود داره همه چیز اندام و سکس نیست و یه دلیل بسیار عمده دیگه که انسان اینجوری میشه تغییرات ژنتیک هست که تو این 200سال اخیر خیلی زیاد شده، یادتون نره ما قوم لوط رو داشتیم، که گرایش مرد به مرد و زن به زن بود، واسه همین این ژن هست که باعث این مشکلات میشه، وگرنه روح و انرژی که ما داریم استفاده میکنیم از یه منبع هست یک چیزه یک واحد، و زنو مرد بودن واسش تفاوتی نداره🤘

    • معمولا خودشون این رو میخوان، هم دانشکده ای من پسر بود عمل کرد چون بدنش رو دوست نداشت، دلش میخواست مثل خانمها باشه و بعد از جراحی بقدری شاد و خوشحال بود که انگار تازه به دنیا اومده.

    • نمی‌دونم زنی یا مرد اینو میگم خودت فک کن.تصور کن زنت یا شوهرت ب هم جنس خودش چشم داشته باشه تصور کن جلوی خودت شوهرت آرایش کنه ولباس زنونه بپوشم یا زنت موهاشو کوتاه کنه و از آرایش و لباس خاب متنفر باشه خودت بهت چ حسی دست میده

    • درک و شعورت همین قد بود که نوشتی، یک‌ترنس دوست داره کامل تغییر کنه و نه ناقص بمونه. یعنی جسمش رو می خواد مثل روحش کنه؛ تو هر وقت رفتی کفش گرفتی یه لنگه بگیر!(یه پات کفش باشه و اون یکی مات بدون کفش)، خب مگه چلاغی با اون یکی پات که برهنه هست می تونی راه بری؛ هر وقت توی این پوشش، تونستی عمل کنی بعد بیا ترنس رو نصیحت کن

    • چااا حرفایی میزنیدا چ ربطی به روابط جن،سی داره طرف دوست داره اگه دختره لبلسای دخترونه بپوشه با دخترا بگرده مثل دختر موهاشو بلند کننه ببنده ، یا پسر اگه باشه با مردا باشه ،، اینجوری کی قبولش میکنه همه چی خوابیدن نیست حتاب ، روحیه انسان خراب میشه

    • یکم مطالعه کنی میبینی این افراد چه عذابی رو تحمل میکنن وقتی افکار زنانه یا مردانه در کالبد مرد یا زن جا گرفته از نظر پزشکی و فقهی هم قبول شده خدا بهشون کمک کنه ماهم باید مراقب حرف هامون باشیم تا نمک به زخم این عزیزان نباشیم بویژه سایه که خیلی با دیگران فرق میکنه

  4. خب چرا باید راجع به هر چیزی نظر بدید.
    مثلا اگر کسی با مشکل قلبی به دنیا اومد نباید عمل کنه چون خدا خواسته که با این مشکل متولد بشه؟
    و اینکه رابطه عاطفی یکی از مهمترین روابط زندگی هر فردیه.
    یه نفر که نمیتونه با جسم مردانه عواطف رو زنانه بروز بده.
    تو رو خدا تا توی موقعیت کسی قرار نگرفتید نظر ندید.این بهترین کمک میتونه باشه.

    • ببین دوستان شما نگرفتید موضوع رو. خیلی از ترنس ها مایل به عمل نیستن.چه هم عمل سنگینیه و هم … . منظور ایشون اون بود حتما باید آلت جنسی طرفو عوض کنن که جامعه بپذیرش. در کالبد یک مرد با اخلاق زنان میشه پذیرفتش. بهش گفتن زن به … نیست که. کالبدش مرده. فقط ولی میگن مخوای زن باشی حتما بایدعمل کنی . تا قبل عمل تو اون جنسیتی که طرف میخواد جامعه نمیپذرش حتی از هر لحاظ پزشکی روانپزشکی ثابت بشه جنسیتش یه چیز دیگست

  5. من یکی از دوستان دوره پسر بودنشم واقعا از بعضی رفتاراش خجالت میکشیدم خدا را شکر که تغیر جنسیت دادد و الان دوران خوبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *