بیوگرافی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی و همسرش + خانواده و اینستاگرام

بیوگرافی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی و رالی

بیوگرافی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی و همسرش + خانواده و اینستاگرام و مصاحبه صمیمانه با او را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

این خانم ورزشکار مهمان امشب برنامه دورهمی خواهد بود.

بیوگرافی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی

لاله صدیق یکی از راننده های حرفه‌ای ایرانی بود که در سال ۱۳۵۵ در شهر تهران چشم به جهان گشوده است

بیوگرافی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی و رالی و همسرش + خانواده و اینستاگرام

او از چهره‌های حرفه‌ای ورزش ایران بوده که در رشته اتومبیل رانی فعالیت حرفه‌ای دارد

علاوه بر اتومبیل رانی در رشته سوارکاری نیز به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد

او را به عنوان اولین دختر ایرانی می شناسند که بعد از انقلاب موفق شده در این عرصه به صورت حرفه‌ای گام بردارد و در کنار مردان به مسابقه بپردازد و مقام افتخارات زیادی را به دست آورد

او در سال ۱۳۷۲ با ورودش به مسابقات رالی موفق شد سر و صدای زیادی در رسانه های ایران به راه بیاندازد

بیوگرافی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی و همسرش + خانواده و اینستاگرام

مخصوصاً زمانی که موفق شد مقام نخست را به دست آورد و به عنوان یک چهره جنجالی در رسانه های ورزشی معرفی شد

فیلم لاله زندگینامه لاله صدیق

به دلیل شهرت او آقای اسدالله نیک نژاد کارگردان معروف کشورمان تصمیم گرفت زندگینامه او را به تصویر درآورد و با حضور بازیگران شناخته شده همچنان نیکی کریمی و میترا حجار و سام قریبیان حاجیان لیلا اوتادی و ایرج نوذری فیلم سینمایی لاله را تولید کرد که مربوط به زندگی خانم لاله صدیق میباشد.

*یوتاپ؟ این اسم به چه معناست؟

انتخاب اسم تیم هم داستانی داشت. روزی خواهر من در دفتر حضور داشت و تصمیم گرفتیم نام تیم را انتخاب کنیم. به من گفت یک ساعت زمان بده تا یک نام خوب برای تیم پیدا کنم. پس از نیم ساعت گفت یک نام خوب پیدا کردم. پرسیدم چه نامی و او هم گفت «یوتاپ». من هم مانند شما این اسم را نشنیده بودم و از وی پرسیدم به چه معناست؟! گفت یوتاپ یک سردار زن ایرانی و خواهر آریوبرزن بوده که در جریان نبرد برابر اسکندرمقدونی کشته شده.

*برای این ماشین چقدر هزینه کرده اید؟!

هزینه خودرو حدود صد و چند میلیون تومان بود و همین حدود هم هزینه تجهیزش شد.

بیوگرافی لاله صدیق قهرمان رالی و همسرش + خانواده و اینستاگرام

*در مسابقات رالی، نقشه خوان چقدر در موفقیت راننده موثر است؟!

تاثیر بسیار زیادی دارد. در مسابقات امسال رالی خاورمیانه یکی از شاگردان خود من به عنوان نقشه خوان حضور داشت.  وی تجربه فراوانی در مسابقات رالی نداشت و دومین مسابقه ای بود که در آن حضور داشت. وی باید تمرینات فراوانی داشته باشد تا حرفه ای شود چراکه در سرعت های بالا، خاکی، جامپ زدن و حرکت در خاکی ممکن است ترسی در نقشه خوان به وجود آید. این موضوع باعث می شود تمرکز نقشه خوان از بین برود و در انتخاب مسیر دچار مشکل شود. در رالی خاورمیانه همین اتفاق برای ما افتاد و چندباری گم شدیم! مسوولین برگزاری به ما می گفتند چرا اینقدر گم می شدید؟! بیشتر از این هم توقع از نقشه خوانم نداشتم.

*قرارداد شما با تیم میتسوبیشی چگونه بود؟! آنها ماشین را به رایگان در اختیار شما قرار دادند؟!

دقیقا این طور است. اواخر اسفند سال گذشته ماشین را به ما تحویل دادند. این ماشین برای مسابقه تجهیز نشده بود و به این ترتیب من کار واردات قطعات مختلف برای تجهیز آن را برعهده گرفتم. هم تیمی من هم مدیریت کارگاه را برعهده داشت. سه هفته طول کشید تا ماشین برای مسابقه آماده شود. البته به نظر می رسید از ابتدا برخی دوست نداشتند ما در مسابقات حضور داشته باشیم.

بیوگرافی و غکس های جنجالی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی

*جاه طلبی ده سال پیش را هم ندارید؟!

خیر، به دلیل اینکه به هر عنوانی که خواستم، دست یافته ام و از لحاظ شهرت نیز، مشهور هستم. تنها علاقه من به هیجان مسابقات باعث شده که آنرا کنار نگذارم. زمانی که بیش از یک دهه به یک کار حرفه ای می پردازید، عضوی از وجود شما می باشد و نمی توانید آنرا به یک باره کنار بگذرید. در این میان خواهر من هم پیشنهاد داده که پس از بازنشستگی از مسابقات اتومبیلرانی، به رشته اولیه ام یعنی سوارکاری بازگردم!

همچنین ببینید:

بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت +اینستاگرام بیوگرافی زهرا خواجوی دروازه بان بانوان و کلین شیت

*همانند هنرپیشه ها که دیده شدن همیشه در زندگی شان هست، در زندگی شما هیجان باید همیشه حضور داشته باشد. فکر می کنید تا چه زمان قرار است این قدر هیجان در زندگی داشته باشید؟

این روزها بسیار کمتر از قبل شده اما خواهرزاده ام مثال جالبی می زند. می گوید تصور می کنم که هشتاد ساله هستی و پشت یک ماشین کروک نشسته ای، بعد پسری به تو می گوید که بیا مسابقه بدهیم. نگاهی به تو می اندازد و می گوید همانی نبودی که با پدربزرگم مسابقه می دادی؟! من هم کم و بیش چنین تصوری از آینده ام دارم!

بیوگرافی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی + خانواده و اینستاگرام

*در مصاحبه ای از شما خواندم که نزدیک به 280 کیلومتر سرعت را تجربه کرده اید. این اتفاق در کجا افتاده است؟

در مسابقات فرمول بحرین این اتفاق افتاد. این سرعت با ماشین فرمول بسیار متفاوت از ماشین های معمولی است. انگار در حال پرواز هستید. برای ماشین شهری هم تا آن حدود تجربه کرده ام، البته سالیان بسیار دور.

*با این حساب آخرین بار که جریمه شدید، کی بود؟!

اعتراف می کنم که خیلی سال است جریمه سرعت غیر مجاز نداشتم و تنها به خاطر طرح ترافیک جریمه می شوم. گفتم که نسبت به ده سال قبل احتیاط بیشتری به خرج می دهم.

بیوگرافی و غکس های جنجالی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی

*یکی از بزرگترین حواشی فیلم لاله، حضور اسی نیک نژاد به عنوان کارگردان بود. به دلیل اینکه وی فعالیت هایی در هالیوود داشته که با معیارهای ما نمی خواند…

آقای نیک نژاد سال های سال در ایران فیلم ساخته و سریال پاییز صحرا او در ایران بسیار موفق بود. وی در هالیوود طبق ضوابط آن کشور فیلم ساخته. همانطور که در ایران نیز طبق ضوابط ایران کار کرده. قصد دفاع از آقای نیک نژاد و این پروژه را ندارم چراکه در این پروژه ذی نفع نیستم. به هرحال آقای نیک نژاد سابقه فراوانی در ایران و آمریکا داشته و تخصص خوبی هم در این زمینه دارد. من به خارج از ایران و فعالیت هایش کاری ندارم. به نظرم این حرف ها حاشیه است چراکه او امروز در ایران طبق ضوابط وزارت ارشاد کار می کند، پس چرا این قدر برایش حرف زده می شود؟! موضوع کار او در هالیوود هیچ ارتباطی به کارش در ایران نداشته و ندارد.

بیوگرافی و غکس های جنجالی لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی

خیلی از هنرپیشه های قدیمی هم به ایران برگشته و طبق ضوابط کار می کنند، پس چه اشکالی دارد که آقای نیک نژاد به کار بپردازد؟! آقای کارگردان تصمیم گرفته زندگی یک زن را در ایران برای بسیاری از جوانان الگو قرار دهد تا بسیاری از جوانها و خانمها بفهمند که با تمام کمبودهایشان می توانند موفق شود. اینکه جلوی کار گرفته شده و هزینه هایی که انجام شده بازنگردد، اشتباهی است که این چند سال اتفاق افتاده. اجازه دهند این کار به پایان برسد و سپس قضیه را نقد کنند.

لاله تو به عنوان “شوماخر ایران” لقب گرفته ای. چه احساسی داری از اینکه توانسته ای به این مرحله برسی؟

این اسمی است که برخی از دوستان به مزاح به من لقب داده اند، من ترجیح می دادم به من بگویند لاله ایران و نگویند شوماخر ایران. چون فکر می کنم کاری که من انجام دادم که برای اولین بار توانستم در مسابقات سرعت با آقایان شرکت کنم، بهتر بود اسم خودم را مطرح می کردند تا اینکه اسم یک راننده ای که ایرانی نیست مطرح شود. از اینکه توانسته ام این موفقیت ها را به دست بیاورم خوشحالم اما این مشکلاتی که برای من پیش آمده را ناشی از تنگ نظری یک عده می دانم و فکر می کنم که پیشرفت کرده ام که این تنگ نظری ها نسبت به من بوجود آمده است. نسبت به این تنگ نظری ها حس منفی دارم اما از اینکه پیشرفت کرده ام و تعداد خانم ها در این رشته افزایش پیدا کرده اند خوشحالم چون من بخاطر همین مساله تا اینجا پیش آمده ام.

تذکر غیرمنتظره به لباس پوشیدن لاله صدیق

پس از پنجمین مسابقه سرعت قهرمانی کشور (سال ۱۳۸۶) در پیست استادیوم آزادی، در پایان مسابقات GT۱۶۰۰، وقتی که صدیق بدون بازرسی خودرواش محل مسابقه را ترک می‌کند کارشناسان با مراجعه به پارکینگ خصوصی لاله صدیق با دو اتومبیل مشابه اما با موتورهای متفاوت روبرو می‌شوند. لاله صدیق متهم می‌شود که در مسابقات تقلب کرده‌است و سر انجام به یک سال محرومیت از مسابقات محکوم می‌شود.[۹]

منبع (Source) برترین ها

منبع تصاویر (Image source): www.instagram.com/lalehsedigh

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *