بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + پیج اینستاگرام و عکس

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + عکس و پیج اینستاگرام

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + ماجرای دستور تیربه اغتشاشگران و معتراضانی که وارد فرمانداری شدند را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + پیج اینستاگرام و عکس

 

لیلا واثقی یکی از چهره های سیاسی کشورمان بوده که سوابق اجرایی زیادی در کارنامه خود دارد که مهمترین آن ریاست فرمانداری شهر قدس می باشد.

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران

ایشان متولد ۱۳۵۱ بوده و در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کرده است

بعد از اینکه دیپلم خود را در رشته ریاضی و فیزیک دریافت نمود به دانشگاه مازندران رفت و در رشته اقتصاد نظری به تحصیل پرداخت و موفق شد که به عنوان دانشجوی نمونه و شاگرد اول در این دانشگاه انتخاب شود.

تحصیلات

بعد از پایان دوران کارشناسی و اخذ مدرک خود با نمرات بالا به دانشگاه آزاد تهران آمده تا در رشته اقتصاد انرژی به تحصیلات عالیه ادامه بدهد و فوق لیسانس اقتصاد انرژی را از دانشگاه آزاد تهران اخذ نمود

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + ماجرای دستور تیر لیلا واثقی به معترضان

دکتر لیلا واثقی برای ادامه تحصیل تلاش فراوانی کرد تا بتواند در مقطع دکترا نیز تحصیل کند و به همین منظور در رشته اقتصاد کشاورزی در دانشگاه دولتی کشاورزی روسیه موفق شد دکترای اقتصاد کشاورزی را اخذ نماید

یکی از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر روسیه که بسیاری از چهره‌های شناخته شده جهان در آن تحصیل کرده اند

خانم لیلا واثقی همچنین در دانشگاه کشاورزی تاجیکستان دکترای اقتصاد بین الملل خود را نیز دریافت نموده و از چهره‌های شاخص کشورمان به شمار می آید

خانم دکتر لیلا واثقی موفق شده که رتبه اول کسب و کار در استان مازندران را نیز از آن خود کند

سوابق اجرایی لیلا واثقی

  • مديركل هماهنگي جذب وحمایت ازسرمایه گذاری استان مازندران.
  • مسئول كميته نظارت بند ‹د› تبصره 16 قانون بودجه 1396 (كميته امداد و بهزيستي)
  • مسئول كميته طرح تكاپو (اشتغال پايدار) در استان مازندران.
  • مسئول پيگيري و عضو شوراي نظارت اشتغال فراگير تبصره 18 قانون بودجه سال 1396.
  • مسئول پيگيري و عضو شوراي نظارت حمايت از توسعه روستائي و عشايري ماده ‹8› و ‹9› تصويبنامه هيات وزيران 1396.
  • نماينده استاندار در كميسيون ماده 31 و 32 امور اراضي استان مازندران.
  • دبير ستاد اقتصاد مقاومتي استان مازندران در سال 1394 .
  • مديركل هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استان مازندران.
  • مديركل هماهنگي امور اقتصادي استان مازندران.
  • كارشناس مطالعات سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مازندران.
  • كارشناس تحقيقات سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مازندران.
  • كارشناس اموراقتصادي استانداري مازندران.

بیوگرافی و عکس های لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + ماجرای دستور تیر

  • كارشناس امور پژوهشي دانشگاه پيام نور استان مازندران.
  • كارشناس برنامه و بودجه دانشگاه پيام نوراستان مازندران.
  • عضو كميته تخصصي ISO 9001 – ISO 2000 سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مازندران.
  • مدرس نمونه دوره آموزشي مرحله سوم سرشماري عمومي كشاورزي 1382.
  • عضو ستاد هدفمند كردن يارانه گندم ، آرد و نان استان مازندران 1389.
  • نماينده ستاد هدفمندكردن يارانه ها در استا ن مازندران.
  • همكار در طرح تحقيقاتي شناسايي مناطق كمتر توسعه يافته كشور.
  • مسئول كميته اجرايي دومين همايش سراسري رياضي كشور1388.
  • رییس دبيرخانه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مازندران.
  • معاون امور بين الملل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل.
  • دبير اتاق فکر استانداري مازندران.

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + همسرش

جنجال دستور تیر به اغتشاشگران در اعتراضات آبان 98

یکی از جنجال هایی که درباره او در فضای مجازی به وجود آمد مصاحبه ای بود که با روزنامه ایران انجام داد و به خبرنگار روزنامه ایران گفت در اغتشاشات بهمن ماه ۱۳۹۸ برخی از اغتشاشگران تصمیم داشتند که به ساختمان فرمانداری شهرقدس ورود کرده و آنجا را غارت و به آتش بکشانند

و به دلیل اینکه ماموران نیروی انتظامی حکم تیراندازی نداشتند و ناچاراٌ به نیروهایم دستور شلیک تیر دادم و به آنها گفتم هر کسی که از ساختمان فرمانداری وارد شد او را هدف گلوله قرار دهید.

لیلا واثقی درباره این که به مردم پیامک زده بودیم که در اعتراضات مدنی اغتشاشگران را همراهی نکنند که تر و خشک با یکدیگر می سوزد و حتی در پیامک دوم به آنها هشدار دادم که ممکن است هدف گلوله قرار بگیرید

‏ بعد از اینکه صحبت های خانم دکتر لیلا واثقی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد برخی از رسانه های بیگانه به او حمله کرده و سعی کردند که مردم را علیه ایشان تحریک کنند.

بیوگرافی ليلا واثقي فرماندار شهر قدس تهران + ماجرای دستور تیر

 

تقدیر از لیلا واثقی

پس از اعترافات لیلا واثقی انتقادات زیادی از او شد اما علی رغم همه این اعتراضات عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در برنامه تلویزیونی او را مورد تشویق و تقدیر قرار داد

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم از لیلا واثقی دفاع کرده و او را زنی مقتدر و توانمند خوانده است

لیلا واثقی در ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ از سوی اتحادیه اروپا به دلیل نقض حقوق بشر تحریم شده و دارایی هایی که در اروپا توقیف می شود و حق دریافت ویزا برای سفر به اتحادیه اروپا را نخواهد داشت

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + عکس و پیج اینستاگرام

همان ۱۰ صبح شنبه که فراخوان برای تجمع در سراسر کشور زده بودند افرادی جلوی شهرداری شهر قدس تجمع کردند و با خاموش کردن ماشین‌ها ترافیک ایجاد کردند. فضا آنقدر آرام بود که کسی فکر نمی‌کرد بخواهد به این درگیری‌ها بینجامد. یکسری مردم بودند و نگاه می‌کردند، فیلم می‌گرفتند و خبر می‌دادند. از طریق پایش تصویری که در شهر هست به ما این خبر‌ها را می‌دادند. نزدیک ظهر جلوی ساختمان شهرداری شروع کردند به شعار دادن و بعد رفتند به داخل شهرداری حمله کردند.

به حراست شهرداری و افرادی که آنجا بودند با میله و سلاح سرد حمله کرده بودند. بعد آمدند سه راه امامزاده که نزدیک فرمانداری است، ایستادند. مردد بودند که بیایند سمت فرمانداری یا نه. نیم ساعتی معطل شدند و بعد اولین کاری که کردند این بود که یکی از دوربین‌ها را تخریب کردند و روی یکی دیگر هم پارچه انداختند. تصاویر واضحی که از آن اتفاقات داریم بابت این است که همان روز از صدا و سیما اینجا آمده بودند و این فیلم‌هایی هم که منتشر شده را خود صدا وسیما گرفته بود.

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + ماجرای دستور تیر

دفعه اول هجوم تخریبگران، نیروی انتظامی حضور خوبی داشت، رفتند و صحبت کردند. در فیلم‌ها مشخص است که وقتی دارند روی دوربین پارچه می‌اندازند نیروی انتظامی هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد؛ نمی‌خواستند با مردم مقابله کنند، البته شاید اگر برخورد جدی‌تری صورت می‌گرفت به مرحله بعدی کشیده نمی‌شد.

معترضان گفته بودند می‌خواهیم با فرماندار صحبت کنیم، اما متأسفانه این را به من منتقل نکردند. من خودم هم می‌خواستم بروم با معترضان صحبت کنم، ولی گفتند اگر بروی شما را می‌زنند؛ گفتم بالاخره ما باید برویم صحبت کنیم تا این مردم آرام شوند. یکی از مسئولان نیروی انتظامی گفت که شما نروید، چون گفتیم شما اینجا نیستید و در استانداری جلسه دارید. به هر حال، چون این‌ها قبلاً صحبت کرده بودند من نتوانستم بروم و نهایتاً به اتاق خودم برگشتم. جمعیت هم پراکنده شدند و رفتند.

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + عکس و پیج اینستاگرام

همان زمان ما در فرمانداری جلسه شورای تأمین گذاشته بودیم. دادستان، رئیس دادگستری و رئیس اطلاعات آمدند؛ حتی شهردار هم آمد، چون به ساختمان شهرداری حمله شده بود. فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده سپاه هم رفته بودند بین مردم که اوضاع را آرام کنند. متأسفانه نیرو‌های سپاه و حتی نیروی انتظامی آن روز کامل نبودند، حتی من نفهمیدم نیرو‌های خود ما چه زمانی و به دستور چه کسی از فرمانداری خالی شدند و رفتند. فقط تعداد کمی از پرسنل مرد فرمانداری مانده بودند و بقیه رفته بودند. مهاجمان رفتند پمپ بنزین ثارالله را آتش زدند و برگشتند. آن‌ها دیگر حالت عادی نداشتند و حالت کاملاً تهاجمی پیدا کرده بودند. وقتی رسیدند که تعدادی از نیرو‌های انتظامی داخل فرمانداری که مسئول حفاظت بودند، رفته بودند اطراف شهرداری برای محافظت. حالا اینکه چه کسی به آن‌ها این دستور را داده بود مشخص نیست؛ بنابراین یک تعداد نیروی محدودی اینجا در فرمانداری باقی ماند و وقتی جمعیت را با آن خشم دیدند، از در ورودی فرمانداری عقب‌تر آمدند. معترضان هم در را شکستند و وارد شدند. سینه سپر می‌کردند و می‌گفتند اگر می‌توانید ما را بزنید. چون می‌دانستند نیروی انتظامی دستور شلیک ندارد.

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + عکس و پیج اینستاگرام

آدرس پیج اینستاگرام: drvaseghi.ir

خانواده

واثقی خواهری داشته که یک سال از او کوچکتر بود و در آن دوران بدلیل بیماری سرطان فوت کرد. او می‌گوید این موضوع باعث شد تا  شرایط روحی سختی را بگذراند.

او در مورد این دوران به اسپوتنیک گفت: در همین زمان بود که با همسرم آشنا شدم و نامزد کردم. به دلیل علاقه  همسرم به اینکه هر دوی ما در یک رشته تحصیل نکنیم وارد رشته ی اقتصاد شدم و در دانشگاه بابلسر پذیرفته شدم .

در آنجا دانشجوی نمونه بودم، تحصیل در رشته ی اقتصاد در ابتدا برایم خوشایند نبود اما یکی از اساتید من که فارق التحصیل یکی از دانشگاه های معتبر انگلیس بود برایم توضیح داد که خارج از ایران حقوق و اقتصاد جزو رشته های بسیار خوب هستند و این برای من انگیزه شد.

بیوگرافی لیلا واثقی فرماندار شهر قدس تهران + عکس و پیج اینستاگرام

در این دوران بورسیه کشور ترکیه شدم اما به دلیل شرایط زندگی ام (نامزد بودن) به ترکیه نرفتم و وارد بازار کار شدم، حدود یک سال در دانشگاه علامه مقدس نوری در نور کار کردم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

4 نظر

  1. ایشون یک هرزه ولایی و کشتزاری بی خاصیت هستن که پدر و مادر حیوان و کثافتش جز علف هرزه چیزی در باتلاق وجود کثیف و لجنزار درونش پرورش ندادن …متاسفانه

  2. سرسپرده رژیم که با زد و بند به این جایگاه رسیده و بویی از انسانیت نبرده. از این هیولاها در این حکومت زیاد وجود دارد

  3. سلام. دانشگاه علامه مقدس نوری نیست، علامه محدث نوری هست. اونجا دانشجو بودم، خیلی بد بود اون دانشگاه

  4. دیر نیست و من به این امید زنده ام که محاکمه این قماش را ببینم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *