بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی و عکس و اینستاگرام و سوابق و مصاحبه و زندگینامه متین بالسینی را در این صفحه ببینید.

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی متین بالسینی شناگر

متین بالسینی در تاریخ سال ۱۳۷۹ در شهریار به دنیا آمده است.

ایشان شناگر ملی پوشو رکورددار شنا و یکی از اعضای (سابق) تیم ملی شنای ایران بود که مهاجرت کرده است و دیگر برای ایران فعالیت نمیکند.

سوابق متین بالسینی

او از سنین بچگی با شنا شد و به خاطر همین دلیل در این رشته بسیار موفق شد.

وی رکورد دار ۲۰۰ متر شنا در انگلستان و همچنین رکورد دار ۲۰۰ متر شنای پروانه در سال ۲۰۰۹ در انگلستان می باشد.

ایشان، تنها شناگر تیم ملی ایران بود که در مسابقات شنای کاپ جهانی دوحه ۲۰۱۷ رکورد زد.

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

سابقه حضور در المپیک توکیو ۲۰۲۰

متین بالسینی تنها نماینده شنای کشورمان در سی و دومین دوره مسابقات المپیک توکیو بوده است که موفق شده با به دست آوردن سهمیه یونیورسالیتی جواز حاضر شدن در المپیک در دسته خود با رکورد ۱:۵۹ ثانیه و ۹۷ صدثانیه در گروهش دوم شود و رکورد ملی را هم بالا ببرد.

اعتراض شدید به کمبودم امکانات

متین بالسینی همیشه از مشکلات و نبود امکانات ورزشی گلایه‌مند بوده و می گوید که وزارت ورزش توجه چندانی به شنا نمی کند و همین باعث می‌شود که ما با سختی های زیادی روبه رو شویم ما در همه مسابقاتی که حضور داشتیم نسبت به سایر کشورهای دیگر از کمترین امکانات برخوردار بودیم و هیچ گاه ماساژور نداشتیم بعد از مسابقه زمانی که از خواب بیدار می شدم درد شدید بدن داشتم و کسی نبود که من را ماساژ بدهد تا خودم را ریکاوری کنم .

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

او با اشاره به بازی‌های المپیک توکیو می گوید زمانی که بدن درد داشتن خودم را به ماساژور کاروان رساندم که این ماساژور متعلق به یکی از رشته های ورزشی دیگر بود و به من لطف کرد ۱۰ دقیقه من را ماساژ داد او می‌گوید در آن رقابت های یادمان نمی رود که به صورت پنهانی و مخفیانه از وان تیم ملی برزیل استفاده کردیم چون خودم آنچنان چیزی اصلا نداشتیم حتی خودمان یخ تهیه کردیم و فقط نیاز به یک تشک بازی داشتیم که متاسفانه آن را هم برای ما فراهم نکردند و این خیلی بد است که بازیکنان تیم ملی یک کشور باید به صورت مخفیانه از امکانات تیم ملی کشور دیگر استفاده کند.

متین بالسینی همچنین گفت من به صورت تنهایی گرم میکردم و هیچ کس همراهم نبود و یک روز آن را رئیس فدراسیون شنای افغانستان به من کمک کرد و برای من تایم گرفت چون زبان انگلیسی من خوب است دوستان خارجی فراوانی دارم و آنها من را کمک می کردند این امر باعث می شود که تمرکز من به هم بخورد

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

متین بالسینی با هزینه شخصی به مسابقات میرفت

متین بالسینی همچنین درباره دوران کرونا می گوید که دو سالی که بیماری کرونا فراگیر شده بود خیلی تلاش کردم بدن خودم را آماده کنم و تا به حال چنین اتفاقی در طول زندگیم رخ نداده بود چرا که حدود چهار ماه استخرها تعطیل بودند و من مجبور میشدم در خشکی تمرین کنم تا جایی که بعد از آن ۲۰ ثانیه به رکورد در ۲۰۰ متر پروانه افزوده شد.

همچنین بسیاری از مسابقات تدارکاتی که فدراسیون در نظر گرفته بود لغو شدند و من با هزینه شخصی در مسابقات دو شرکت کنم و رکورد تیم ملی را افزایش بدهم تنها شانسی که من برای به دست آوردن سهمیه المپیک داشتم فقط یک مسابقه بود که متاسفانه به خاطر اختلاف کمی موفق نشدم مجوز حضور در المپیک را به دست آورم اما خوشبختانه به دلیل امتیاز بالا که در فدراسیون جهانی داشتم به من اجازه حضور در المپیک را دادند و خدا را شکر که موفق شدم در المپیک حضور پیدا کنم چرا که این یک میدان بسیار بزرگ برای رقابت بوده و نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت با اینکه کرونا باعث شده بود شرایط تمرینی من بسیار سخت باشد اما من تلاش زیادی کردم تا بتوانم پیشرفت داشته باشم و در المپیک حرفی برای گفتن نیز داشته باشم و در نهایت موفق شدم در صربستان به کردم را یک ثانیه کمتر کنم.

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

در المپیک سختی های  زیادی کشیدم

فاصله مسابقات صربستان تا بازی های المپیک ۳ هفته و نیم است که بر اساس علم تمرین شنا نمی توان بدن را قوی تر و سرعت را افزایش داد فقط باید آنچه که هست را حفظ کنیم ، هدف من و مربی‌ام اول حضور در این المپیک بود. من در این یکسال و هشت ماه گذشته حدود ۵ یا ۶ بار رکورد ملی ماده تخصصی خودم را زدم. از این بابت که رو به جلو و پیشرفت حرکت می‌کنم خوشحالم.

✅ همچنین ببینید

بیوگرافی یکتا جمالی وزنه بردار +عکس و اینستاگرام یکتا جمالی ویکی پدیا

بیوگرافی یکتا جمالی و ماجرای پناهندگی

نماینده شنای ایران در ماده ۲۰۰ متر پروانه المپیک ۲۰۲۰ گفت: المپیک میدان بزرگی است و خوشحالم که می‌توانم کنار ورزشکاران بزرگ جهانی شنا کنم. این تجربه خوبی است. کنار این تجارب انتظارم از خودم این است که حداقل بتوانم از دیروز خودم بهتر باشم.

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

وی افزود: البته این هدف را در تمامی مسابقات دنبال می‌کنم، در المپیک هم این هدف را دارم که حتی کم اما از رکورد قبلی ام بهتر شنا کنم. ۱۰۰ در صد انتظارم از خودم رکوردشکنی در المپیک است و دوست دارم برای چندمین بار رکورد ملی را بشکنم و سطح شنای کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک تر کنم و امیدوارم رکوردم زیر دو دقیقه بیاورم.

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

ماجرای پناهندگی متین بالسینی

در اواخر اردیبهشت۱۴۰۱ خبر رسیده که متین بالسینی شناگر تصمیم گرفته از ایران مهاجرت کند و دیگر قصد بازگشت به ایران را ندارد رئیس کمیته فنی شنا در این باره گفته که متین بالسینی از تیم ملی خط نخورده بلکه بدون اینکه به ما خبر بدهد از ایران رفته است و تصمیم دارد که پناهنده شود این شناگر بعد از عید نوروز تصمیم گرفته که به انگلیس برود و اعلام پناهندگی کند رئیس کمیته فنی شنا می‌گوید که ما چندین بار با او تماس گرفتیم تا از وضعیت او سوال بپرسیم اما پاسخی دریافت نکردیم آخرین بار هم برای خودش و پدرش و مربی اش نیز پیام فرستادیم و از او سوال پرسیدم که هیچ جوابی به ما ندادند ما حتی امروز هم که اردوی آماده سازی برای مسابقات کشورهای اسلامی داشتیم نام او را در فهرست قرار داده بودیم.

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

وی در پاسخ به این سوال که حدود ۱۰ روز پیش رییس فدراسیون در مصاحبه‌ای نام سهران را جایگزین بالسینی کرده بود، گفت: این آخرین فرصت بود. ما با خودش که تماس نداشتیم و پیغام می‌دادیم، شاهین ایزدیار اما از خانواده و مربی‌اش مدام پیگیر بودیم. ما باید تا ۱۶ یا ۱۷ اردیبهشت آخرین اسامی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان را اعلام می‌کردیم. باید تا آن تاریخ حتما نام شناگر دوم را معرفی می‌کردیم. از بالسینی خبری نبود و خودش و خانواده‌اش به ما پاسخ نمی‌دادند. چون زمان رو به اتمام بود ما مجبور شدیم فرد دیگری را جایگزین کنیم.

رییس کمیته فنی شنا افزود: شناگران مدام باید تست دوپینگ شوند و آنطور که شنیده‌ام حتی بالسینی ایمیل زده است که ایران نیست. ما اسم او را خط نزدیم و اگر در میان لیست دعوت شدگان نگاه کنید اسم بالسینی هم هست. برای مسابقات قهرمانی جهان هم چون اعلام آمادگی نکرد و ما هم چند بار از خانواده‌اش خواستیم و جواب ندادند شناگر دیگری را جایگزین کردیم.

بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام بیوگرافی متین بالسینی شناگر و همسرش و علت پناهندگی +عکس و اینستاگرام

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *