بیوگرافی محمدرضا هدایتی بازیگر و خواننده و همسرش و فرزندان +عکس

بیوگرافی آقای محمدرضا هدایتی بازیگر عرصه فیلم سریال و سینمای ایران را به همراه تصاویر شخصی سوابق هنری ماجرای جالب آشنایی با همسرش  را به مناسبت حضور در سریال آخر خط در نقش بهرام در ادامه در این صفحه از مجله شبونه  مشاهده کنید.

محمدرضا هدایتی چهره آرام و بی حاشیه سینما و تلویزیون و موسیقی ایران چند وقتی است که روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد. از یک سو جلوی دوربین پروژه های سینمایی است از سوی دیگر هم مراحل پایانی سومین آلبوم رسمی خود را دنبال می کند. اولین کنسرت رسمی «محمدرضا هدایتی» در مرداد ۹۳ برگزار شد.

بیوگرافی محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی بازیگر فیلم سریال و سینمای ایران  و صداپیشه و خواننده در بیست و چهارمین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۲ در شهر چابهار دیده به جهان گشوده است.

وی دارای مدرک فارغ التحصیلی در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه سوره می باشد و علاوه بر بازیگری نیز در حرفه خوانندگی فعالیت می کند.

بیوگرافی محمدرضا هدایتی و همسرش + تصاویر

آغاز فعالیت هنری

آقای محمدرضا هدایتی  از همان دوران کودکی در شهر خود سیستان و بلوچستان حرفه‌ای تئاتر را آغاز کرد  و سال ۷۰ به طور رسمی اولین تجربه خود را در عرصه تئاتر آغاز کرد  ، ایشان به مدت چهار سال  در مرکز هنرهای نمایشی زاهدان دوره های  کلاس های بازیگری و تئاتر  را طی کرد .

و بعد از این مدت در جشنواره های مختلف در شهرهای تهران حضور داشته که این امر موجب شد وی با هنرمندانه بسیاری زیادی آشنا شود سرانجام در سال ۷۴ به تهران آمد و در انتشاراتی به نام مرغ آمین مشغول به کار شد و در سال ۷۷ می توانست یک تئاتر با آقای اکبر زنجانپور به نام گوریل پشمالو را بازی کند.

بیوگرافی محمدرضا هدایتی

سرانجام در سال ۷۸ اولین همکاری مشترک خود را با آقای مهران مدیری در مجموعه تلویزیونی به نام ببخشید شما را تجربه کرد و بعد از آن توانست در سریال پرمخاطب و طنز شبهای برره ساخته مهران مدیری با بازی در نقش طغرل  به اوج شهرت برسد.

از بازیگری تا صدا پیشگی و خوانندگی

آقای محمدرضا هدایتی علاوه بر حرفه بازیگری به عنوان صدا پیشه نیز فعالیت می‌کند از جمله فعالیت‌های ایشان در این زمینه می‌توان به صداپیشگی عروسک پسر عمه زا را که یک عروسک پرطرفدار می باشد را نام برد.

محمدرضا هدایتی خواننده

 

به علاوه بر حرفه بازیگری  نیز در حرفه‌ای موسیقی فعالیت دارند و زمانی که در زاهدان زندگی می‌کرد و توانسته بود آرشیو بزرگی از موسیقی هنرمندان مختلف را در منزل خود تهیه کند و زمانی که وارد عرصه بازیگری شد به مناسبت صدای خوب است مورد استقبال برخی از هنرمندان قرار گرفت و این شد که در زمینه موسیقی نیست فعالیت کرد.

لازم به ذکر است که ایشان در سریال لطفاً دور نزنیم نیز به آواز خوانی پرداخته بود که صدایش آن مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار گرفت.

از جمله  آثار ایشان می توان آلبوم برگ و بار در سال ۷۸ و آلبوم ماه می خندد در سال ۹۱ را نام برد.

بیشتر ببینید: بیوگرافی بازیگر نقش عمه فروغ در سریال آخر خط

او میگوید من بازیگری هستم که خوانندگی هم می‌کنم. هنوز به آن چیزهایی که می‌خواهم نرسیده‌ام. من خواسته‌هایی در بازیگری داشتم که به آنها نرسیدم، مثلا مدل نقش‌هایی هست که خیلی دیده می‌شود؛ آدم‌هایی که پرجنب و جوش هستند و از ابتدا این نقش‌ها با من همراه بودند. اما روزی با خودم گفتم من که این نقش‌ها را بلدم. باید نقش‌های دیگری را امتحان کنم. از شرایطم ناراضی نیستم اما اگر راضی باشم انگیزه آنچنانی برای ادامه مسیر نمی‌ماند. در حالی که انسان هیچ محدودیتی و پایانی ندارد.

هدایتی با بیان اینکه از تئاتر کارم را شروع کردم، افزود: در ابتدا بیشتر به سینما فکر می‌کردم اما بعد وارد تلویزیون شدم. در تلویزیون دیده شدم و به این واسطه در سینما هم به من نقش دادند. راستش را بگویم مدیوم سینما برایم از ارزش هنری بالاتری برخوردار است. تلویزیون مردمی‌تر است. در تلویزیون نقش‌هایی بازی کردم که مردم دوست دارند و از من تکه‌کلام به جا مانده است اما در سینما هنوز اینقدر دیده نشده‌ام.

او در بخش دیگری از سخنانش به این نکته اشاره کرد که مردم اگر اسم او را هم یادشان نیاید، طغرل یادشان می‌آید.

ازدواج محمدرضا هدایتی

ایشان سالها پیش ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک پسر به نام هامون  می باشد.

محمدرضا هدایتی و همسرش

 آهنگ روزهای دلتنگی

روزای دلتنگی با ترانه «المیرا بهشتی» و موسیقی «حسین سالاری مقدم» تولید شد که بازخوردهای مثبتی را بابت آن دریافت کردم. پس از آن هم به دلیل پیگیری کارهای آلبوم و مشغله بازیگری، تک قطعه دیگری نداشتم. اما به مناسبت عید نوروز قطعه ای را با همراهی «پژمان جمشیدی» منتشر خواهیم کرد. همچنین امسال در قطعه ای که برای ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه سیما با اجرای «احسان علیخانی» ساخته شده حضور دارم.

این اثر با صدای چند خواننده مختلف و به گویش قومیت های مختلف ساخته شده است. قرار است که من هم ترانه زابلی را روی این کار بخوانم و در ویدئو آن هم حضور خواهم داشت. پیشنهاد این کار هم از سوی آقای علیخانی ارائه شد و من هم از آن استقبال کردم.

یک مورد توسط آقای پژمان جمشیدی پیشنهاد شد که ترانه آن توسط خانم «زهرا عاملی» سروده شده و هنوز ملودی آن را برای من ارسال نکرده اند. من و رشید رفیعی هم قطعه ای را ساختیم و برای پژمان جمشیدی ارسال کردیم و مورد پسند او قرار گرفت. رشید این کار را تنظیم خواهد کرد و پس از آن تصمیم گیری خواهیم کرد. به هرحال این اثر قطعا قبل از ایام نوروز به مخاطبان ارائه می شود.

تصاویر محمدرضا هدایتی

سخت ترین کار هنری محمدرضا هدایتی

گوینده شخصیت پسر عمه‌زا در «کلاه قرمزی» یادآور شد: سخت‌ترین کاری که در زمینه هنر انجام داده‌ام، «کلاه قرمزی» است. با اینکه در استودیو روی زمین نشسته‌ایم، میکروفن عروسک‌گردان جلویمان است و منتظریم او کاری کند تا حرف بزنیم، اما چون متن نوشته شده‌ای نداریم، این سخت‌ترین کاری است که انجام داده‌ام.

هدایتی در پاسخ به اینکه واقعا «کلاه قرمزی» بدون متن ساخته می‌شود، ادامه داد: در «کلاه قرمزی» ما همواره یک موضوع داشتیم؛ مثلا قند جیگر گم شده و او ناراحت است و ما باید پیرامون این موضوع بداهه جلو می‌رفتیم.

و همچنین با بیان اینکه اگر آقایان طهماسب و جبلی نبودند کلاه قرمزی ۲۵ ساله نمی‌شد، گفت: درباره پسرعمه‌زا به من گفتند پسر عمه کلاه قرمزی است که از دِه آمده است. اول عروسک هم نداشتیم و من با عروسک دیگری تمرین می‌کردم. آقای طهماسب گفتند شبیه کلاه قرمزی حرف بزن. من تو دماغی حرف زدن او را داشتم و تکه‌کلام‌هایی مثل هان یا بلند حرف زدن و … بود که بعد از ۲۰ روز تمرین به خواسته آقای طهماسب از این شخصیت باقی ماند.

این بازیگر افزود: چقدر خدا ما را دوست داشته که با آقای طهماسب کار می‌کنیم و چقدر خدا او را دوست داشته که با گذشت این همه سال، هنوز عروسک‌های جدید و بامزه خلق می‌کند.

محمدرضا هدایتی و پسرش هامون

نظر محمدرضا هدایتی درباره کار با مهران مدیری

وی درباره همکاری‌اش با مدیری نیز گفت: کارهای مهران مدیری گویای نبوغ او است و آرامشی که سر کار او داریم، هیچ جای دیگری نداریم. در کارهای او هیچکس داد نمی زند و او هم نکاتش را آنقدر آرام می گوید که شاید فرد کنار دستی ما هم نشنود. او با همه با احترام و انسانی برخورد می کند. از بازیگران گرفته تا تدارکات. همه چیز سر جایش است و همین نبوغ او است که باعث می شود کارهای فاخری از او ببینیم.

این خواننده در پاسخ به اینکه در ماشین به چه موسیقی گوش می دهد، بیان کرد: من بیشتر موسیقی کلاسیک اروپا و موسیقی قدیمی خودمان را گوش می دهم. همچنین به موسیقی محلی علاقه دارم. کاری که اخیرا خیلی گوش دادم، کار گروه رستاک با موسیقی فولکلور بلوچستان بود که من هم در این کار همکاری داشتم.

پایان بندی سخنان او این بود: موسیقی پاپ جدید را پسرم به خورد من می دهد. وگرنه خودم که به موسیقی قدیمی علاقه دارم. اما وقتی خانواده با من در ماشین هستند، سلیقه خودم را در نظر نمی گیرم.

محمدرضا هدایتی

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *