بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش +عکس

بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جدید

محمود جعفری کارگردان، هنرپیشه و نویسنده تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۸ مهر ماه سال ۱۳۳۲ که هم اکنون وی ۶۸ سال سن دارد و د شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ می باشد.

محمود جعفری فعالیت هنری خود را به صورت جدی با یک گروه تئاتر سی نفره به نام ” کوچ” در سال ۱۳۵۰ در سن ۱۸ سالگی آغاز نمود. تا اینکه بصورت حرفه ای در سال ۱۳۵۲ با فیلم سینمایی “قیامت” به کارگردانی هوشنگ حسامی جلوی دوربین رفت و تا انقلاب بیشتر درگیر بازی های تئاتری بود.

در ادامه بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش طیبه میامی تصاویر و سوابق او را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید

بیوگرافی محمود جعفری

آقای جعفری از بازیگران و کارگردانهای با سابقه در سینما و تلویزیون میباشد که فیلم و سریالهای زیادی بازی کرده است او در 8 مهرماه 1332 در شهر تهران به دنیا آمده است و در رشته بازیگر و کارگردانی تحصیل کرده و در سال 1357 و با وقوع انقلاب مدرک لیسانس خود را از دانشگاه تهران اخذ نموده است.

بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش طیبه میامی +عکس

او در سال 1350 موفق شد که گروه تئاتر کوچ را تاسیس کند و کم کم به حضور فعال در عرصه بازیگری وارد سینما شود.

از مهمترین نقش های او بازی در سریال پدر سالار بود که او را به شهرت زیادی رساند و سکوی پرتاب او به سوی شهرت بود.

او همچنین تجارب زیادی در کارگردانی دارد

همچنین ببینید: بیوگرافی بهراد خرازی بازیگر مجید دلبندم و همسرش

 سوابق هنری

محمود جعفری بصورت حرفه ای سال ۱۳۵۲ با فیلم قیامت به کارگردانی هوشنگ حسامی جلوی دوربین رفت و تا انقلاب بیشتر درگیر فعالیت های تئاتری بود. او در سال ۶۲ با سریال “محله برو بیا” وارد تلویزیون شد و همین سال با فیلم سینمایی “بازجویی یک جنایت” به سینما بازگشت اما شهرتش از سال ۶۳ با سریال “محله بهداشت” شروع شد و بازی درخشان ایشان در سال ۷۳ با پدر سالار هم در خاطره ها ماندگار شد.

بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش طیبه میامی +عکس

نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1362 در سریال محله برو بیا به کارگردانی داریوش مؤدبیان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مختارنامه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمود جعفری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رضا ژیان، آتیلا پسیانی، فردوس کاویانی و اکبر عبدی را تجربه کرد.

همچنین ببینید: بیوگرافی محبوبه بیات بازیگر و همسرش +اینستاگرام

محمود جعفری در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم محمود جعفری در این سال، بازیگری در فیلم جیب بر خیابان جنوبی به کارگردانی سیاوش اسعدی و سریال مختارنامه به کارگردانی سید داود میر‌باقری محسوب می‌شود.

بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش +عکس

همسر محمود جعفری

محمود قبل از انقلاب با طیبه میامی ازدواج کرد، طیبه خانوم یکی از بازیگران سابق تئاتر بوده و خواهر مهدی میامی بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد

سال ۱۳۶۷ برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم «زردقناری» و دریافت دیپلم افتخار برای فیلم «شاخه‌های بید»در ابتدای این مراسم «امین تارخ» رییس انجمن بازیگران طی سخنانی گفت: هر روز از این قافله و کاروان هنر، هنرمندی رخت برمی‌بندد، احساسم این است که با رفتن هر کدام از این عزیزان، بخشی از وجود ما هم می‌رود. بسیار متأسفم که این اتفاق افتاده است، به حق آقای صحرارودی از موقعیت خوب و درستی برخوردار بود و هم در تلویزیون و هم در سینما فعال و محبوب مردم بود.

بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش +عکس

وی در ادامه درباره این بازیگر افزود: او همیشه مشغول کار و فعالیت بود و از درگذشت ایشان بسیار متأسفم، اما به هر حال باید رفتن او را بپذیریم. اما خوشحالم که به حکم وظیفه با همکارانم توانستیم چند ماه پیش تسهیلاتی به او بدهیم. ما شاهد بودیم که لازم بود خانواده‌ ایشان هر لحظه از مرحوم صحرارودی پرستاری کنند؛ امیدوارم خدا صبرشان دهد.

بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش +عکس بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش +عکس بیوگرافی محمود جعفری بازیگر و همسرش +عکس

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *