بیوگرافی مسعود سميعي کارگردان +علت درگذشت مسعود سمیعی

بیوگرافی مسعود سميعي کارگردان +علت درگذشت مسعود سمیعی

بیوگرافی مسعود سميعي کارگردان +علت درگذشت مسعود سميعي را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید

بیوگرافی مسعود سميعي کارگردان

او از کارگردان های مطرح سینما و تلویزیون و تئاتر بوده که سوابق هنری زیادی در کارنامه هنری خود دارد و توانسته کارهای پرفروش و پربیننده زیادی را تولید کند.

بیوگرافی مسعود سميعي کارگردان +علت درگذشت مسعود سمیعی

وی متولد 1332 بوده که بیشتر فعالیت های هنری او با موضوع دفاع مفدس بود.

درگذشت در سن 67 سالگی

مسعود سمیعی هنرمند عرصه تئاتر و از رزمندگان دفاع مقدس بود، که حدود ۴۰ سال در عرصه هنرهای نمایشی، به نمایشنامه نویسی و کارگردانی فعالیت داشت. او نویسنده بیش از ۳۰ نمایشنامه حرفه‌ای بود.

در پیام سعید اسدی برای تسلیت درگذشت این هنرمند آمده است: «هرکس که به‌راستی هنر را برگزیند، علاوه بر حلاوتش، رنج و سختی اش را هم به جان می خرد. همین است که هنرمند بودن شجاعت ایستادن در میانه‌ میدان رنج و لذت توأمان است.  امروز سوگوار هنری مردی هستیم که بار سبکی تحمل ناپذیر بودن در میدان هنر را، بی آنکه در پی نام و نانش باشد، به دوش کشید و غریبانه رفت. مدیریت مجموعه تئاترشهر درگذشت مسعود سمیعی، نمایشنامه نویس و کارگردان ایرانی را به خانواده گرامی ایشان و هنرمندان تئاتر ایران تسلیت می گوید.»

سمیعی که از عوارض حملا شمیایی رزیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس رنج می‌برد، خالق نمایشنامه‌های «زیباترین سکوت»، «اتاق شماره ۱۳» و «مردی در آینه» بود.

او در فیلم «خاک» به کارگردانی مسعود کیمیایی نقش کوتاهی بازی کرده بود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *