بیوگرافی منوچهر صهبایی ارکستر سمفونیک تهران +تصاویر و سوابق

بیوگرافی منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران +تصاویر و سوابق

بیوگرافی منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران +تصاویر و سوابق وی را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی منوچهر صهبایی

ایشان رهبر ارکستر و موسیقی شناس معروف ایران و جهان بوده که در تهران تولد شده است.

بیوگرافی منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران و همسرش +تصاویر و سوابق

و در سالهای هنری خود خدمات بسیار زیادی به جامعه موسیقی ایران اررائه داده است و شاگردان بسیاری را دارا میباشد.

بسیار از آهنگسازان و نوازنده های حرفه ای کشورمان از شاگردان منوچهر صهبایی بوده است.

شروع فعالیت حرفه ای

ایشان در دوران نوجوانی به هنرستان عالی موسیقی در تهران رفته و به صورت حرفه به کسب آموزه های موسیقی پرداخت.

منوچهر صهبایی زیر نظر آنتون کادلتس موفق شد به صورت حرفه ای ابوا را فرا بگیرد و زیر نظر حسین ناصحی تهرانی در زمینه آهنگسازی متخصص شود او همچنین نواختن پیانو را زیر نظر شفیقه صدقی فرا گرفت.

بیوگرافی منوچهر صهبایی رهبر ارکستر سمفونیک تهران +تصاویر و سوابق

مهاجرت منوچهر صهبایی به اروپا برای کسب مهارت

این هنرمند در سال 1354 برای کسب مهارت حرفه ای موسیقی و ادامه تحصیل به اروپا رفت و در آلمان به کسب مهارت پرداخت و زیر نظر هاینز هولیگر برای دوره عالی نوازندگی ابوا و سپس در فرایبورگ (آلمان)؛ پی یر پی یرلو (Pierre Pierlot) در پاریس (فرانسه)؛ میلان هوروات (Milan Horvath)، در سالزبورگ (اتریش)؛ فرانکو فرارا (Franco Ferrara) در سی ینا (ایتالیا) و سرجیو چلیبیداکه در مونیخ (آلمان) به تحصیل پرداخت.

بیوگرافی منوچهر صهبایی ارکستر سمفونیک تهران +تصاویر و سوابق

وی پایان‌نامه دکتری موسیقی‌شناسی خود را در ۱۹۹۵ با عنوان “تحقیق بر طرح‌های پارتیتور پرستش بهار ” اثر ایگور استراوینسکی، Le Sacre du Printemps d’lgor Stravinsky. Genése d’une partition a travers L’étude de ses esquisses نوشت.

همچنین در سال در سال ۱۹۹۹ پایان‌نامه‌ای با عنوان ” موسیقی چند صدایی ایران (۱۲۴۷–۱۳۷۷): “La musique polyphonique persane 1868-1998” به دانشگاه استراسبورگ ارائه داد و به دریافت دکترا نایل آمد.

جنجال کنسرت ارکستر سمفونیک تهران

تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در حالی شب گذشته(پنجشنبه 3بهمن) با رهبری منوچهر صهبایی در تالار وحدت تهران برگزار شد که این اجرا شبی تلخ و پرحاشیه برای مخاطبان رقم زد.

بیوگرافی منوچهر صهبایی ارکستر سمفونیک تهران +تصاویر و سوابق

طبق اعلام قبلی در این برنامه آثاری منتخب از راخمانینف و آثاری از بتهوون برای تماشاگران اجرا شد که البته حواشی این برنامه بر متن آن سایه انداخت.

بنیاد رودکی طی روزهای گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «با توجه به مشکلات پزشکی و به درخواست شهرداد روحانی، رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران، تازه‌ترین کنسرت این ارکستر به رهبری منوچهر صهبایی اجرا می‌شود.»

بیوگرافی منوچهر صهبایی ارکستر سمفونیک تهران +تصاویر و سوابق

صحبت‌ها و انتقادات تند صهبایی را در واکنش به این اطلاعیه در حاشیه اجرا، باعث شد تازه‌ترین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران تبدیل به پرحاشیه‌ترین کنسرت این ارکستر در سال‌های اخیر شود. کما اینکه غیبت ناگهانی و طولانی مدت شهرداد روحانی در هفته‌های اخیر نیز در برخی محافل غیررسمی و رسانه‌ای باعث طرح برخی شایعات و حرف و حدیث‌ها درباره پشت پرده این جدایی شده بود.

بیوگرافی منوچهر صهبایی ارکستر سمفونیک تهران +تصاویر و سوابق

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *