بیوگرافی مهدی میرسلیم پسر مصطفی میرسلیم کیست +ماجرای دستگیری

بیوگرافی مهدی میرسلیم پسر مصطفی میرسلیم کیست +ماجرای دستگیری

مهدی میرسلیم کیست او فرزند مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده که به دلیل همکاری با عوامل ضدانقلاب در خارج از کشور دستگیر شده و دز زندان به سر میبرد.

جرم مهدی میرسلیم چیست فرزند مصطفی میرسلیم و ماجرای دستگیری و زندان مهدی میرسلیم فرزند مصطفی میرسلیم را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی مهدی میرسلیم پسر مصطفی میرسلیم کیست +ماجرای دستگیری

 

بیوگرافی مهدی میرسلیم

مهدی میرسلیم فرزند مصطفی میرسلیم به جرم اقدام علیه امنیت ملی توسط سپاه پاسداران دستگیر شده است پدرش در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم گفته است که فرزند به مدت پنج سال حبس محکوم شده است که علت آن اقدام علیه امنیت ملی می‌باشد.

به گفته میرسلیم مهدی در تیرماه ۱۳۹۹ اقدام علیه امنیت ملی به مدت پنج سال زندان محکوم گردیده است که بعد از درخواست تجدیدنظر این حکم قطعی شده را به زندان اوین منتقل شده است.بیوگرافی مهدی میرسلیم پسر مصطفی میرسلیم کیست +ماجرای دستگیری

جرم پسر میرسلیم چیست

جالب است بدانید که مصطفی میرسلیم گفته است فرزندم بسیار ساده بوده و از این جهت بسیار سست اراده است و به دلیل ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی منافقین توانستند او را فریب داده و به انحراف بکشانند و ماموران امنیتی نیز فکر کردند که او اثر گذار است و به همین دلیل او را دستگیر کردند.

درباره مرخصی فرزندش گفت که به تشخیص دادیاران زندان برای مدتی به مرخصی آمد و با توجه به اینکه وضع جسمی و روحی او بسیار بحرانی است تشخیص دادند که او به مرخصی بیاید مصطفی میرسلیم اعلام کرده که فرزندش از حبس خود را گذرانده و نیمی دیگر آن بخشیده شده است.

 

میرسلیم تاکید کرد: بنده برای جلوگیری از هرگونه شائبه و شبهه، در هیچ یک از مراحل بازداشت و بازجویی و محاکمه و تجدید نظر دخالتی نکردم.

این نماینده مجلس درخصوص اقدامات فرزندش در این پرونده گفت: منافقین با شناسایی و سوء استفاده از نقطه ضعف مهدی او را شکار کرده و به دام انداخته و سعی کردند از او اطلاعاتی بدست بیاورند که البته چون او فاقد هرگونه اطلاعات طبقه بندی شده بوده، موفقیتی جز به دام انداختن او به دست نیاوردند.

وی درخصوص نقطه ضعف فرزندش نیز خاطرنشان کرد: نقطه ضعف مهدی از بدو تولد با او بوده و این مسئله هم جسمی است و هم روحی. من و مادرش هم بسیار تلاش کردیم تا این نقاط ضعف بر شخصیت او تأثیر نگذارد و او بتواند بتدریج که رشد می کند، بدون احساس ضعف و به صورت عادی به تحصیل و زندگی اجتماعی بپردازد و تا حدود زیادی هم موفق بودیم.

میرسلیم ادامه داد: فرزندم بسیار عاطفی و ساده لوح و سست ‌اراده است؛ این ضعف موجب ناتوانی در تامین وضعیت معیشتی او شده و منافقین نیز با استفاده از همین موارد توانستند او را جذب کنند و به انحراف بکشانند و مأموران امنیتی نیز گمان کرده بودند که او عنصر اثرگذاری است.

وی گفت: من به عنوان پدرش، حتی بعد از پنجاه سال ابا دارم که بگویم او ضعیف است تا مبادا به شخصیت او اهانت شود ولی واقعیت همین است و اکنون اغلب کسانی که با این پرونده سروکار داشته اند این نقاط ضعف را بخوبی می دانند.

مهدیِ من گول خورد؛ بقیه مهدی‏‌ها را اعدام کنید

روزنامه آرمان ملی: برخی پس از اطلاع از اظهارات روزگذشته میرسلیم به یاد پرونده پسر او افتادند. پرونده «مهدی میرسلیم» بدون سرو صدا رسیدگی شد و پدرش اصرار بر گول‌خوردن پسر داشت؛ اما برای مهدی‌‌های دیگر طلب اعدام دارد. روایت پدر از آنچه مهدی کرد جالب است …

این روزها تصمیمات قوه‌قضائیه مبنی بر صدور حکم اعدام تعدادی از بازداشتی‌‌های اعتراضات اخیر سبب واکنش‌هایی در جامعه شده است. از سوی دیگر ذکر اتهام محاربه محل چالش میان علماست. با این همه قوه‌قضائیه احکامی را صادر کرده که اجرا می‌‌شود وغیرقابل کتمان نیست. اما موضوعی که دیروز سبب انتقادات زیادی شد به اظهارات مصطفی میرسلیم، نماینده تهران و عضو موتلفه مربوط است.

در حالی‌ که بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان تاکید بر تعویق اجرای حکم اعدام دارند، او که چند ماه پیش با چهره گرفته و پریشان از بازداشت پسرش به جرم ارتباط با منافقان صحبت می‌‌کرد، دیروز در پاسخ به اظهارات برخی مبنی بر فاصله کوتاه دستگیری تا اعدام عاملان ناآرامی‌‌ها تصریح کرد: «خیر به این صورت نیست. به‌نظر بنده فاصله بین دستگیری عوامل ناآرامی‌‌ها تا اعدام آنها بسیار زیاد است و باید در فاصله ۵ یا ۱۰ روز بعد از دستگیری اعدام شوند، منتها قوه‌قضائیه روال خودش را دارد»

این اظهارات با واکنش‌های مواجه شد چنانکه یکی از سایت‌ها خطاب به میرسلیم نوشت: «نیمه‌‌های آبان بود که خبر آمد ۲۲۷ نفر از نمایندگان در بیانیه‌‌ای، با محارب خواندن معترضان در ایران، از قوه‌قضائیه خواستند حکم قصاص (اعدام) را در مورد آنان اجرا کند. ساعتی بعد، خبر تکذیب شد. امروز هم سخنان عجیب آقای میرسلیم را می‌‌شنویم. اظهارات ناپخته این چنینی، دست‌‌آویزی برای جریان‌‌های ایران‌‌ستیز در خارج از ایران است تا زمینه‌‌ افزایش تحریم، محاصره اقتصادی برای کشور را فراهم کنند و به‌عبارتی تخصص‌‌شان در پرونده‌‌سازی است. لازم است تبعات بین‌‌المللی اظهارات این چنینی برای امثال میرسلیم تبیین و تشریح شود.»

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *