بیوگرافی میرمن قمرگل آوازخوان افغانستان و علت فوت و درگذشت خواننده

میرمن قمرگل از آواز خوان های پشتو افغانستان روز گذشته فوت کرد او از خواننده های سرشناس افغانستان بود و سالها در این عرصه فعالیت داشت. او در 27 اسفند 1330 در ولایت ننگرهار به دنیا امد و در 20 آذر 1401 فوت کرد او دارای 8 فرزند بود.

میرمن قمرگل آوازخوان افغانستان کیست و علت فوت و درگذشت خواننده

بیوگرافی میرمن قمرگل آوازخوان

میرمن قمرگل متولد 27 اسفند 1330 در ولایت ننگرهار در افغانستان بوده که از سال ۱۳۳۸ فعالیت خوانندگی خود را آغاز کرد و سالها به عنوان اواز خوان پشتو فعالیت داشت او در بعد از جتگ های که در افغانستان رخ داد به کانادا مهاجرت کرد و همه عمر خود را در این کشور زندگی کرد و در نهایت در سن 71 سالگی درگذشت.

میرمن قمرگل آوازخوان افغانستان کیست و علت فوت و درگذشت خواننده

قمرگل یکی از بهترین خواننده های افغانستانی بوده است که آهنگ های زیبای پشتو و دری او را به اوج شهرت رساندند.
او دختر گل شیرین خان بوده است و در ۱۹۵۲میلادی در قریه شگه ولایت ننگرهار به دنیا آمده است.او از ین ۷ ستلگی در مراسمات و عروسی های اقوامش آواز میخوانده؛همه فامیل و ایلش میدانستند که چه هنرمندی است و صدای خوبی دارد آوازه او به ولایت ننگرهار میرسد و مورد توجه هنر دوستان قرار میگیرد.

میرمن قمرگل آوازخوان افغانستان کیست و علت فوت و درگذشت خواننده

مردم ننگرهار از هنر و استعداد او بهره بردند و از او برای اجرا و خوانندگی در کنسرت ها و خوشی و عروسی هایش
ان از او دعوت میکردن و از او به عنوان خواننده محلی نام میبردند.هنر او به خارج از کشور افغانستان نیز رفت او کنسرتهای برون مرزی در مسکو و کشورهایی مثل ترکمنستان،ایران؛پاکستان؛هند و….برگزار میکرد.

او در سال ۱۹۸۳ با لقب یک هنرمند حنجره طلایی معروف و توانست مدال طلای مسابقات را بدست آورد.او همچنین در سال ۲۰۰۷ از سوی میلاد کرزی رئیس جمهور قبلی افغانستان لقب بلبل افغانستان را دریافت کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *