بیوگرافی هوشنگ حریرچیان

بیوگرافی هوشنگ حریرچیان

بیوگرافی آقای هوشنگ حریرچیان بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر سینما و تلویزیون ایران را به همراه سوابق هنری و تصاویر شخصی به مناسبت حضور در سریال تلویزیونی پژمان در این بخش از مجله شبونه مشاهده کنید.

بیوگرافی هوشنگ حریرچیان

آقای هوشنگ حریرچیان بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر سینما و تلویزیون ایران در بیستمین روز از مرداد ماه سال ۱۳۱۱ در شهر اصفهان دیده به جهان گشوده است.

وی دارای مدرک دیپلم از دبیرستان اقدسیه میباشد.

بیوگرافی هوشنگ حریرچیان

آغاز فعالیت هنری

آقای حریرچیان نخستین فعالیت رسمی خود را در عرصه بازیگری با کار در تئاتر آغاز کرد و توانست در سال ۱۳۲۶ وقتی فقط ۱۵ سال سن داشت زیر نظر استاد ناصر فرهمند در صحنه تئاتر حاضر شود و توانست به طور رسمی در سن ۲۱ سالگی وارد حرفه ای تئاتر شود ، ایشان علاوه بر حرفه بازیگری توانست در سال ۱۳۳۸ به استخدام رادیو اصفهان در آورد و به عنوان هنرپیشه تهیه کننده گزارشگر کارگردان و مجری نیز فعالیت داشته است.

نخستین فعالیت ایشان در قاب تلویزیون ایران در سن ۴۳سالگی رقم خورد، به عنوان مجری برنامه به نام شو نقش جهان فعالیت کرد و در سال ۱۳۴۸ توانست با سریال عکاس باشی به عنوان بازیگر در قاب تلویزیون ایران ظاهر شود.

وی در دوران بعد از انقلاب توانست ۴ تاتر را بازی کند اما به خاطر مشکلاتی که داشت دیگر نتوانست به این حرفه ادامه دهد تا اینکه دوباره بعد از یک مدت دوری در سال ۱۳۶۶ با فیلمی به نام جعفرخان از فرنگ برگشته ساخته علی حاتمی به نقش آفرینی پرداخت.

هوشنگ حریرچیان

 

سرانجام توانست در دهه ۶۰ به اوج شهرتش برسد و بعد از آن در دهه ۹۰ با سریال ساختمان پزشکان و پژمان به اوج شهرت رسید.

بیشتر ببینید: بیوگرافی محمدعلی کشاورز + تصاویر خانوادگی 

ازدواج هوشنگ حریرچیان

وضعیت تاهل ایشان  از زندگی شخصی وی  اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد.

تصاویر هوشنگ حریرچیان

مجموعه آثار هنری

از مجموعه آثار ایشان می توان به سریال پژمان ،ساختمان‌پزشکان ،خاتون ،آشپزباشی ،سایهف سلطان ،تفنگ‌سرپر، یکی بود یکی نبود، هشت بهشت و عکاس باشی را نیز اشاره کرد.

این هنرمند پیشکسوت ساعت سال ها با لهجه شیرین اصفهانی در عرصه بازیگری فعالیت دارد و اکنون بازنشسته صدا و سیما می باشد.

هوشنگ حریرچیان در سریال ساختمان پزشکان

بیوگرافی هوشنگ حریرچیان

تصاویر هوشنگ حریرچیان

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *