بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده (آخندزاده) رهبر طالبان و همسر و فرندان +عکس

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده (آخندزاده) رهبر طالبان و همسر و فرزندان +عکس

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده (آخندزاده) رهبر طالبان و همسر و فرندانش +عکس و سوابق او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده

هیبت الله آخوند زاده در سال ۱۹۶۱ در پنجواعی، قندهار، کشور افغانستان به دنیا آمده است.

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده (آخندزاده) رهبر طالبان و همسر و فرزندان +عکس

وی روحانی مذهبی و همچنین دارنده دین اسلام و اهل سنت از قبیله نورزایی با قومیت پشتون که اکنون رهبری گروه طالبان و ریاست حکومت اسلامی افغانستان را بر عهده دارد.

هیبت الله آخوندزاده اکنون امیر طالبان میباشد که از سال ۱۹۹۶ کار سیاسی و مبارزاتی خودش را شروع نموده و در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی، به خودروی ملا اختر محمد منصور ( مرگ رهبر قبل طالبان) در سال ۲۰۱۶ به عنوان رهبر و فرمانده تازه انتخاب شد.

به او عنوان امیرالمومنین داده‌اند.

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده (آخندزاده) رهبر طالبان و همسر و فرزندان +عکس

همچنان سراج‌الدین حقانی و مولا محمد یعقوبی به عنوان معاون های ایشان معرفی شده‌اند.

سابقه‌ی هیبت الله آخوندزاده

وی محقق حقوق اسلامی می باشد و به عنوان رهبر معرفی شده است.
رهبر عالی طالبان میباشد و اختیارهای امور سیاسی مذهبی و نظامی را بر عهده دارد.

هیبت الله آخوندزاده شیخ الحدیث می باشد و دارای تخصص در حدیث می‌باشد، که در زمان حکومت داری طالبان قاضی القضاوت بوده‌است و صادر کننده فتواهای طالبان میباشد

هیبت الله آخوندزاده 15 سال تا هنگامی که ناپدید شد در خرداد ۲۰۱۶ در یک مسجد در کوچلاک، شهری در جنوب غربی پاکستان، آموزش و موعظه می نمود.

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده (آخندزاده) رهبر طالبان و همسر و فرندان +عکس

همسر و فرزندان

از همسر و فرزند های هیبت الله آخوندزاده هیچگونه اطلاعی در دسترس ما وجود ندارد.

سوابق

رهبر های مهم و اصلی طالبان در افغانستان تشکیل شده است، ازشش اشخاص مهم که هدایت این گروه را عهده دار می باشند و از سال ۲۰۰۱ با دولت مورد حمایت غرب در حال جنگ می باشند.

این گروه در سال ۱۹۹۴ به عنوان یکی از جناح های درگیر در جنگ داخلی ظاهر شدو تا سال ۱۹۹۶ کنترل بیشتر منطقه های این کشور در دست ایشان بود و از دوران عقب نشینی نیروهای ناتو در سال ۲۰۲۱ طالبان یک بار دیگر در افغانستان قدرت نظامی پیدا کردند و این کشور را به کنترل خود درآوردند.

بیوگرافی هیبت الله آخوندزاده (آخندزاده) رهبر طالبان و همسر و فرندان +عکس

بنیانگذار و رهبر اصلی ملا محمد عمر بود، که در ۱ حمله در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، بعد از سرنگونی طالبان به واسطه نیروهای محلی تحت حمایت آمریکا پنهان شد و مرگ وی در سال ۲۰۱۳ به واسطه پسر ایشان تایید شد، پس از عمر، دیگر اعضای طالبان ملا محمد یعقوب بود، که سی سال داشت.

پسر عمر بنیانگذار طالبان، بر عملیات نظامی گروه نظارت می کند.

حضور هیبت الله آخوندزاده در تهران

این شخص به همراه همراهانش درمرداد 1400 به تهران امدند و مورد استقبال محمدجواد ظریف قرار گرفتند.

بیوگرافیو تصاویر و عکس هیبت الله آخوندزاده (آخندزاده) رهبر طالبان در تهران ایران

در این باره روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:یک هیأت به نمایندگی از گروه طالبان، این روزها در حال مذاکره با مسئولین جمهوری اسلامی ایران است. این هیأت به صورت رسمی به ایران آمده و اخبار دیدارهایش نیز از رسانه ملی پخش می‌شود. همین ویژگی‌ها موجب پدید آمدن این سؤال شده که آیا «طالبان» تغییر ماهیت داده و حالا دیگر یک گروه تروریستی نیست؟

تردیدی وجود ندارد که طالبان همچنان یک گروه تروریستی است. تکلیف ما با گروه‌های تروریستی نیز روشن است. به همین دلیل، اکنون سؤال اینست که جمهوری اسلامی ایران با چه منطقی یک گروه تروریستی را به عنوان مهمان رسمی در کشور می‌پذیرد و با نمایندگان آن مذاکره می‌کند؟

اعلام جنگ با ایران

رهبر طالبان با ایران اعلام جنگ کرده است

کارشناسان با حضور در گفتگویی با بررسی وضعیت فعلی افغانستان به بیان نقطه نظرات خود درباره فرصت ها و تهدیدهای طالبان برای ایران پرداختند.

درباره ادعای فرماندهان طالبان یکی از کارشناسان سیاسی گفته است که دولت ایران تلاشهای زیادی کرده با طالبان مواجه شود تا کمتر خسارت بخورد. دو طرف دعوا (دولت مرکزی و طالبان) ویژگی های ضد ایرانی دارند و تردیدی نیست. مساله، بازی دو سر باخت ایران است. ما توجه نمی کنیم مساله روی کار آمدن طالبان فقط یک گروه افراطی تروریستی و ضداسلامی و ضدحقوق بشری نیست. این مساله ترویج اندیشه قوم گرایانه شیعه ستیز، ایرانی ستیز و فارس ستیز است که خود را در مرزهای افغانستان محدود نمی کند و بارقه های آن را در مناطق مرزی ایران که از طریق پولهای سعودی و همچنین مسایل ایدئولوژیک فعال است را مشاهده می کنیم.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *