بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر و همسرش + برنده اسکار و تصاویر

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر و همسرش رونی مارا + برنده اسکار

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر و همسرش + برنده اسکار و تصاویر او را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر

واکین رافائل فینیکس (Joaquin Rafael Phoenix) این بازیگر و تهیه کننده امریکایی در سال 1974 در روز 28 نوامبر متولد شد. وی برنده جوایز دیگری هم شده از جمله جایزه گرمی، یک جایزه گلدن گلوب و نامزد چهار جایزه اسکار هم شده است.

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر و همسرش رونی مارا + برنده اسکار و تصاویر

این بازیگر توانا برای اولین بار با همراهی برادر و خواهرش (ریور فینیکس، رین فینیکس) در تلویزیون شروع بکار کرد.

شروع بازیگری

اولین اثر وی با بازی در فیلم کمپ فضایی استارت خورد.

در آن دوره او با نام لیف فینیکس (خودش این اسم را برای خود برگزید) روی زبانها افتاد.

او با بازی در دو فیلم (به خاطرش1995 و قلم پرها2000) در کنار نیکول کیدمن نظر تماشاگران و منتقدان را به خود جلب کرد.

وی با ایفای نقش کومودوس در فیلم گلادیاتور (2000) به کارگردانی ریدلی اسکات، به موفقیت اولیه در بازیگری رسید، این فیلم در سال 2001 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شده بود، در این فیلم او کاندیدای اسکار برای بهترین نقش مکمل مرد شد.

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر و همسرش رونی مارا + برنده اسکار

فیلم ها و سریال

وی بعد از ان در فیلم سر به راه باش (2005) برای نقش جان کش و فیلم درام استاد (2012) برای بازی نقش سرباز کهنه کار (که در این فیلم جام ولپی توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را ببرد)، کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شود.

از دیگر فیلم های موفق او میتوان به فیلم ترسناک نشانه ها (2002)، و روستا (2004)، فیلم درام تاریخی هتل رواندا (2004)، فیلم عاشقانه او (2013) و فیلم جنایی کمدی خباثت ذاتی (2014) اشاره کرد.

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر و همسرش + برنده اسکار و تصاویر

واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر

فینیکس در سال 2017 برای نقش افرینی یک قاتل در فیلم تو هرگز واقعا اینجا نبودی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را کسب کرد و با بازی در فیلم جوکر در سال 2019 و بازی کردن نقش جوکر در این فیلم با استقبال منتقدان همراه گشت، و این فیلم باعث شد که فینیکس یکی از جدیترین مدعیان کسب اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد سال 2019 شود. وی برای نقش افرینی در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب بهترین نقش اول مرد شد.

همچنین ببینید: بیوگرافی جانی دپ بازیگر آمریکایی

فینیکس علاوه بر بازیگری، تهیه کنندگی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی، کارگردانی موزیک ویدیوهای مختلف را نیز برعهده دارد. فینیکس برای ضبط موسیقی متن فیلم سر به راه باش (که در این فیلم خود ایفای نقش کرده است) برنده جایزه گرمی برای بهترین موسیقی متن تلفیقی برای رسانه های ویژوال شد.

همچنین ببینید: بیوگرافی مایکل مور مستندساز

او علاوه بر فعالیت های هنری خود یک فعال اجتماعی نیز میباشد که به سازمان‌های بشردوستانه و خیریه‌های متعددی کمک مالی می‌کند.فینیکس یکی از اصلی ترین مدیران موسسه نگهداری از کوذکان بدون سرپرست در افریقای جنوبی شهر سووتو است که روزانه وعده های غذایی زیادی تهیه و توزیع میکند. وی همچنین یکی از طرفداران حمایت از حقوق حیوانات هم است.

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر و همسرش رونی مارا + برنده اسکار

همسرش رونی مارا

واکین فینیکس در سال 2016 ازدواج کرده است همسرش رونی مارا بوده که از بازیگران شناخته شده هالیوود محسوب میشود.

پاتریشیا رونی مارا (به انگلیسی: Patricia Rooney Mara) (زاده ۱۷ آوریل ۱۹۸۵)، یک بازیگر سینما و تلویزیون آمریکایی است. مارا از سال ۲۰۰۵ شروع به بازیگری کرد و در فیلم‌هایی مانند «کابوس در خیابان الم» که نسخهٔ دوباره ساخته شدهٔ فیلم ۱۹۸۴ آن بود و «شبکه اجتماعی» درخشید و مسیر موفقیت کارنامهٔ هنری اش را با این فیلم شروع کرد.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *