بیوگرافی کیومرث پوراحمد

بیوگرافی کیومرث پوراحمد کارگردان و همسرش و فرزندان +علت درگذشت و عکس

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌ آباد اصفهان بود و در 16 فرروردین 1402 در یکی از واحد‌های دهکده ساحلی انزلی درگذشت علت مرگ او خودکشی با طناب بود.

این فیلمساز متولد سال 1328 در نجف آباد استان اصفهان سال گذشته فیلم «پرونده باز است» را ساخت که در جشنواره فجر شرکت داشت.

«تیغ و ترمه»، «کفشهایم کو؟»، «۵۰ قدم آخر»، «اتوبوس شب»، «نوک برج»، «گل یخ»، «خواهران غریب»، «بخاطر هانیه» و «بی‌بی چلچله» از فیلم‌های سینمایی این کارگردان هستند. او در تلویزیون هم سریال‌های ماندگار «قصه‌های مجید» و «سرنخ» را ساخته بود.

بیوگرافی کیومرث پوراحمد و همسرش + سخنان جنجالی در مراسم خشایار الوند و سن و محل تولد و عکس های شخصی دخترش مریم و آثار فیلم و سریال را در مجله شبونه مشاهده کنید.

بیوگرافی کیومرث پوراحمد

بیوگرافی کیومرث پوراحمد و همسرش

کارگردان و فیلمنامه‌ نویس در ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌ آباد اصفهان به دنیا آمده و دارای مدرک دانشگاهی در رشته کارگردانی سینما می باشد.

ازدواج و همسر کیومرث پوراحمد

وی خانمی به نام مهرانه ربی ازدواج کرده و دارای یک دختر به نام مریم می باشد.

بیوگرافی کیومرث پوراحمد

فعالیت از نقد فیلم تا کارگردانی

بیوگرافی کیومرث پوراحمد ،وی به عنوان منتقد فیلم وارد سینما و حوزه هنری شد و قبل از انقلاب از سال ۱۳۵۳ در دنیای سینما و فیلم سازی فعالیت دارد.
اولین تجربه کارگردانی خود را با دستیاری شروع کرده و با عوامل سریال آتش بدون دود همکاری کرد.
اما بیشترین شهرتش مربوط به قصه های مجید و خواهران غریب و سریال پلیسی معمایی سر نخ بود.
هنوز هم مردم او را با قصه های مجید می شناسند که با بازیگری مادرش پروین یزدانیان تولید و ساخته شد.

بیوگرافی کیومرث پوراحمد

کتاب و فیلم زندگی

 کیومرث پوراحمد فیلم شب یلدا را با اقتباس از کتاب زندگینامه خود به نام کودکی نیمه تمام ساخت و دخترش مریم نیز یکی از بازیگرانش بود.

آثار فیلم و سریال کیومرث پوراحمد

تیغ و ترمه، جمشیدیه، کفشهایم کو؟۵۰ قدم آخر، برج، اتوبوس شب، و لنگرگاه و شرم ….

حواشی مراسم خشایار الوند

کیومرث پوراحمد در مراسم تشییع خشایار الوند از وضع موجود کشور انتقاد کرد و سخنان جنجالی را بر لب راند.
وی گفت: آقای ملکی (کامران) می‌گفت که امروز روز بدی است، روز سختی است. بله! امروز واقعاً روز سختی است. ولی در چهل سال گذشته کدام روز ما روز خوبی بوده؟

این خشایار الوند، یک منافق واقعی بود چون مردم را می‌خنداند. خنده یا مکروه یا حرام است. یکی از این دو تا هست.

عکس های کیومرث پوراحمد

رقص و شادی مکروه یا حرام است. بالاخره یکی از این دو تا هست. این منافق (خشایار الوند) مردم را می‌خنداند. در چهل سال گذشته ما همش در برهه حساس بودیم و باید خفه‌خان میگرفتیم و …

بیوگرافی کیومرث پوراحمد

نحوه آشنایی با شهید آوینی

بیوگرافی کیومرث پوراحمد ،کارگردان فیلم سینمایی «کفشهایم کو» با حضور در برنامه خندوانه درباره دوستی خود با شهید آوینی گفت:من فقط دو جلسه و هر جلسه سه ساعت با شهید آوینی صحبت کردم و دوستی ما فقط در همان مدت بود شهید آوینی فیلم «سفرنامه شیراز» را دیده بود و برای من یک کتاب با یک یادداشت مهر آمیز نوشته بود من مجله سوره را آن زمان نمی خواندم و از نظرم مکروه بود اما یک شاخه گل مریم خریدم و به دفتر سوره و نزد اقای مرتضی آوینی رفتم و وی گفت بهترین گل را برای من آوردی.

وی افزود:در آن جلسه 4 ساعتی با هم گفتگو کردیم و یادم می آید در برخی موضوعات کاملا مخالف یکدیگر بودیم و عقایدمان ضد یکدیگر بود. پور احمد تصریح کرد:شهید آوینی بسیار به دل من نشست و هنگامی که شهید شد در مجله سوره ویژه نامه ای در خصوص شهید آوینی در آمد که من در آن ویژه نامه یک ستون درباره وی نوشتم. وی افزود:همسر شهید آوینی در آن زمان به من گفت آن ستون بسیار تاثیر گذار بود و وقتی قرار شد درباره شهید آوینی فیلمی بسازند همسر و برادر شهید گفتند که این فیلم را من بسازم.

درگذشت کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح ۱۶ فروردین ماه درگذشت‌

درپی درگذشت کیومرث پوراحمد، کارگردان نامدار سینمای کشورمان، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اطلاعیه‌ای صادر کرده و از بررسی این موضوع خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در اطلاعیه‌ای که برای مرگ کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان منتشر کرده، آورده است:‌«در پی اعلام یک فقره خبر فوت مشکوک فردی سالخورده در دهکده ساحلی بندرانزلی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بندرانزلی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت رخ داد، بلافاصله اکیپ پلیس آگاهی برای بررسی صحت و سقم موضوع در محل  حادثه حضور پیدا کردند که با جسد بی جان کارگردان  نام آشنای کشورمان آقای کیومرث پور احمد مواجه شدند.

در حال حاضر یافته‌های پلیس حاکی از آن است که در کنار جسد مرحوم پوراحمد دست نوشته‌ای کشف شده است که متاسفانه حکایت از اقدام وی به خودکشی دارد. تلاش کارآگاهان پلیس برای بررسی دقیق علت انگیزه احتمالی متوفی در اقدام به خودکشی، ادامه دارد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس ضمن ابراز تاسف و تسلیت به خانواده مرحوم “کیومرث پوراحمد” و اهالی هنر و سینمای کشور، مشروح بررسی‌ها از این رخداد را پس از بررسی‌ کارآگاهان پلیس و کسب نتیجه، به اطلاع‌ همگان می‌رساند.

چراغ خانه کیومرث پوراحمد خاموش شد

«خانه‌ام سوخت، این بدبختی نیست، خود مرگه. کیو، چرا من را کشتی؟» این صدای فریاد همراه با گریه و زاری همسر کیومرث پور احمد است.

به خانه‌اش رفتم، انتهای کوچه‌ای دنج درست در خیابان ولیعصر، کمی بالاتر از پارک ساعی، نیازی به دانستن پلاک نبود، همین که وارد کوچه شدم، هنرمندان غمگین را دیدم که جلوی در خانه‌اش ایستاده بودند. مرضیه برومند که این روزها مدیرعامل خانه سینما است هم آمده و آنجا ایستاده بود، اما این‌بار هیچ خنده‌ای رو لبانش و هیچ نشاطی در چشمانش نبود. از پله‌ها بالا رفتم، صدایی به جز گریه‌های جانسوز و فریادهای همسرش نبود دائم داد می‌زد، «چرا من را کشتی؟ خانه‌ام سوخت، این بدبختی نیست، خود مرگه. کیو، چرا من را کشتی؟» این صدای فریاد همراه با گریه و زاری، «مهرانه ربی»، همسر کیومرث پوراحمد است که کیومرث را کیو صدا می‌کند. خبری از دخترش «مریم» نبود، در فرانسه است و حالا غم دوری از خانواده و از دست دادن پدر، بیش از هر زمانی او را می‌آزارد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

18 نظر

  1. روحش شاد،، ولی آقای پوراحمد خیلی زود یادش رفته بود در زمان کودکیش از مدرسه زجر میکشید و بابت لکنت زبان از مدرسه دوره ی پهلوی کتک می‌خورد، آقای پوراحمد شما در همین دوره شدید پور احمد وگرنه در دوره پهلوی دهاتیا رو آدم حساب نمیکردن، کاشکی آدم قدری نمک شناس باشه،ودرجمع دوستان خوش مزگی نکته بقول معروف آدمو سگ بگیره، جو نگیره

    • سرکار خانم بانو؟!!
      نمی دونم متولد کدام سرزمینی که اینقدر خودشیفته و از خودراضی تشریف دازید تهران بزرگ رو همین افراد باهوش و پراستعداد که از بدنه شهرهای کوچک بلند شدند مطرح کردند بیش از نود درصد مشاهیر بزرگ در تهران متولد همین شهر ها بودند که الان افتخار کارنامه درخشان آن نصیب پایتخت نشینان شده، جوگیر و دهاتی خود شمایید که چنين افکار زنگ زده و پوسیده ای دارید

    • شما الان شهری هستید خانوم

    • چقدر شما عقده ای و بی فرهنگی!!!!!!
      حالا تو که از دهاتت اومدی شهر چقدر بهت احترام میذارن؟
      شماها به هرجایی برسید عقده ای وحسودین حتی به متوفی هم حسادت وعقده دارید

    • زمان جنگ ایران رو همین مردان به قول شما دهاتی نجات دادن تمام شهدای ما از این اقشار بودن، چهرهای برجسته بزرگان تاریخ اگه مطالعه ای داشته باشید همین اقشار بودن، در درگاه الهی باید برای توهین اتون جواب گو باشید، فقط بار گناهشون رو کم کردید، من هرچی می بینم اکثر شهر نشینا بیهدف ومعتاد هستن

    • آدم نفهم دهاتی و بی سواد تویی نجف آباد شهری است پر از انسانهای با شعور و تحصیل کرده بی ادب

    • تهرانی تهران نشین یعنی کوچ و مهاجرت تهران همون شهر ری هست و بقیه مهاجر خیلی جو تو رو نگیره

    • بجزجمله روحش شاد، عقده وحقارت ازتک تک کلماتت فوران میکنه، چیزی نمیشه گفت جزاینکه همگی ازخداوندآرزوی هدایت شما ودرمان ناراحتی روحییتان راخواستارباشیم.

  2. خیلی بیشعوری و آشغال

  3. کاوه اهنگر

    فقد یه ادم عقده ای وبی فرهنگ وبیسوادبه مردم توهین میکندزنده باد پوراحمد

  4. بعضی آدمهاحرف مفت زدن روخوب بلدند سیستم آموزشی ۶۰سال پیش روباالان مقایسه می کنید آدم شهری

  5. درود
    در پی پیامهایی که دوستان عزیز مطرح کردند باید بگم که
    (((((( من ترجیح میدم که 🖐خااااک تو سرت ))))
    ومن الله توقیف .

  6. بهتر هست اول فکر کنید بعد صحبت کنید ایشون از مفاخر سینما بودند هستند وخواهند بود و با حرفهای امثال شما زیر سوال نمی روند بهتر است از خودتون بپرسید چه کردید که این مرد تصمیم به انجام این کار کرد .

  7. سلام بانو جان بخدا اون دوره هم ما دهاتیا رو آدم حساب می کردن بالاخره باید حرف زد درددل کرد انتقاد کرد دنیا همینه از خواهرشوهربازی شروع میشه تاااااااا…ولی من فیلم شب یلداشو که دیدم خیلی دلم گرفت اون تیکه که پشت تلفن خانم فردوسی میگه تو گذشته غرق نشی و…. دلم از همسرش چرک شد

  8. سلام : من آثار آقای پور احمد را دوست داشتم . نمی دونستم ایشون اینقدر منقد حکومت است . خودکشی ایشون خدا کنه دروغ باشه و کسی اون کشته باشه . چون خود کشی ایشون غیر قابل قبول و نقد بزرگی بر آن است . خدا کند بعلت بیماری غیر قابل علاج اینکار کرده باشه . ولی باز غیر قابل قبوله . ولی بیاید بخاطر زحماتش برای او دعا کنیم . من نماز صبح دو رکعت برای ایشان نماز خوانم .

  9. به کنار اسمتان بانوی احمق و نفهم‌ را هم اضافه کنید….افتخارات هنرمندان ما به آثار آنهاست نه به محل تولد و غیره….همه جای ایران سرای من است…انقدر خری که اصلا جوابت را نباید داد…بماند که اکثر مشاهیر ما از روستاها و شهرهای کوچک بلند شدند…دکتر قریب…پروفسور حسابی سهراب سپهری و و و و …..
    مجددا خاک بر سر احمقت کنند..

  10. سلام هم وطنان من خانمی ۴۲ ساله هستم و الان فهمیدم قصه های مجید را این بزرگوار کارگردانی کردند و مامان دوست داشتنی شون هم مامان بزرگ مجید بوده و هیچ یک از فیلمهای دیگرشان را هم ندیدم
    ولی به خاطر اینکه خیلی خیلی چیزها از مجید و مامان بزرگ مهربون یاد گرفتم ،برای این بنده خدا که با این طریق مرگ بر خود ظلم کرد ،آروزی غفران و رحمت الهی را میکنم
    اللهی که خداوند ایشان را مورد رحمت خودش قرار دهد و در عالم برزخ مادر گرامی شان را ملاقات کنند

  11. سلام بانوی سرزمینم…کاشکی شما در این دوران متمدن وپرافتخارکشورمون از زندگی لذت میبری یه مقدار راجع به آقای پوراحمد کارهای هنریشون بیشتر مطالعه می‌کردید… آثارشون همیشه ماندگار.امیدوارم روحشون شادباشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *