تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ مشخص شد آلودگی هوا

تعطیلی مدارس و ادارات تهران و البرز کرج و هشتگرد و فردیس فردا دوشنبه 2 خرداد ماه 1401 آلودگی هوا مشخص شد آخرین خبر درباره تعطیلی مدارس مقاطع دبستان و پیش دبستان تهران و البرز فردا را در این صفحه ببینید.

تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ مشخص شد

تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱

آلودگی هوا در کوتاه مدت و درازمدت بر بدن انسان تأثیر می گذارد، به گونه ای که برای سلامتی مضر است. به نظر می رسد که افراد آسیب پذیر بیشتر در معرض خطر هستند، همانطور که توسط مطالعاتی که آلودگی هوا را با کاهش عملکرد شناختی در میان سالمندان مرتبط می کند و سایرین نشان می دهد که کیفیت پایین هوا به ویژه برای کودکان خطرناک است، برجسته شده است.

محققان با استفاده از داده‌های به دست آمده کودکان در معرض سطوح بالاتری از آلودگی، به‌ویژه هنگام پیاده‌روی به مدرسه و زمین بازی قرار می‌گیرند و اثرات این آلودگی بر کودکان بیشتر از بزرگسالان است. در حالی که این مطالعه در کناطق آلوده انجام شد، داده ها پیامدهایی برای کودکان در سراسر جهان دارند.

محققان میگوید این یافته‌ها نگران‌کننده هستند، و بنابراین ضروری است که سیاست‌گذاران راهنمایی‌هایی برای والدین ارائه کنند و اقدامات هدفمندی را معرفی کنند که آسیب‌پذیری کودکان را در این دوره‌های اوج برطرف کند.»

ما باید بدانیم کودکان کجا، چه زمانی، چگونه و در معرض چه چیزی قرار می گیرند و سپس اقدامات کاهشی موثری برای محافظت از آنها در نظر بگیریم.

سازمان جهانی بهداشت گزارش می دهد که در سال 2016، 6.5 میلیون مرگ زودرس به دلیل آلودگی هوای خانگی و محیطی مرتبط بوده است که تقریباً 94 درصد از مرگ و میرها در کشورهای کم درآمد و متوسط رخ داده است. این مشکل در مناطق شهری تشدید شده است. طبق گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد، 17 میلیون نوزاد در سراسر جهان هوای سمی تنفس می کنند.

از آنجایی که کودکان هنوز در حال رشد هستند، آلودگی هوا در مرحله رشد زندگی به آنها آسیب می رساند و باعث مشکلات سلامتی مادام العمر می شود. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در سنین پایین می تواند مانع رشد ریه شود، رشد مغز را مهار کند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آسم را افزایش دهد.

اداره کل هواشناسی استان تهران، در این هشدار با توجه به شرایط جوی، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، احتمال طوفان لحظه ای، گردوخاک، در بعضی ساعت ها کاهش دید و کاهش کیفیت هوا (به ویژه در نواحی غربی، جنوبی و مرکزی) وکاهش ۴ تا ۸ درجه ای دما پیش بینی می شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه های موقت. احتمال سقوط اجسام، در بعضی ساعت ها خیزش گردوخاک احتمال نفوذ و گسترش گردوغبار انتقالی غربی، احتمال تاخیر در پروازها هشدار داد.

بر اساس این گزارش، به مستحکم کردن پوشش گلخانه ها و سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمانهای نیمه کاره، عدم تردد در کنار سازه های نیمه تمام، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک، اجتناب از قرار گرفتن کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری تنفسی در فضای باز، مدیریت در نگهداری تاسیسات حساس به گردوخاک و پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه می شود.

این گزارش حاکی است: ورامین با ۳۴ درجه سانتیگراد و فیروزکوه با ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *