تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس خوزستان و ایلام فردا چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ مشخص شد

تعطیلی مدارس و ادارات و بانک ها خوزستان و ایلام و مهران و اهواز ، آبادان ، خرمشهر ، دزفول ، بهبهان و اندیمشک فردا چهارشنبه 4 خرداد 1401 مشخص شد.

تعطیلی مدارس خوزستان و ایلام فردا چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ مشخص شد

تعطیلی مدارس خوزستان و ایلام

با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار امروز مدارس و ادارات این دو استان تعطیلی بود اما هنوز درباره تعطیلی فردا خبری منتشر نشده است

با توجه به آلودگی هوا یکی از  فوق تخصصان ریه  دانشگاه تهران می گوید: آلودگی هوا می تواند بسیار خطر باشد و افراد را  ابتلا به بیماری هایی همچون عروق کرونر قلب کند.

حتی آلاینده ها می توانند خطرات انتقال بیماری را بالا ببرند این ویروس خود را به آلاینده ها می چسبد و سبب انتقال مریضیمی شود. توصیه استفاده ماسک به همین منظور میباشد. عفونتهای ویروسی در هوا پراکنده خواهد شد به ویژخه در اماکنی که جمعیت زیاد و ترافیک وجود دارد، ویروس به سرعت سرایت میکند.

بیماران کرون دچار التهاب شده و محرک هایی همچون گاز so2 که مرجع سوخت های فسیلی هستند گوگرد به اسید تبدیل خواهد شد و آلودگی ثانویه توسط ذرات موجود در هوا تولید خواهند شد. و سبب ایجاد بیماریی هایی همچون آنفولانزا یا ذات الریه سرماخوردگی یا سایر عفونت ها خواهند شد که نشانه های بیماری ریوی را تشدید کنند.

خطرات آلودگی هوا بسیار زیاد است، خطرات اقتصادی و جانی زیادی وجود دارد و میزان بیماری و مرگ و میر در مکان های آلوده بسیار بالاست. وی افزود: آلاینده ها می توانند خطر انتقال بیماری های عروق کرونر قلب را افزایش دهند. ویروس کرونا به آلاینده ها می چسبد و باعث انتقال بیماری می شود. توصیه ماسک به این دلیل است. عفونت ویروسی در هوا وجود دارد، به خصوص در مکان هایی که ازدحام و ترافیک وجود دارد، ویروس به سرعت پخش می شود.

اما آلودگی هوا سبب بروز علائم بیماری و سردرد و بی حوصلگی می شود و در بیماران با سابقه قلبی و ریوی سبب تنگی نفس و علائم آسم و برونشیت خواهد شد و بیماری آنان را افزایش میدهد.

این وضعیت هم در آلودگی هوای داخل و هم در هوای خارج به خصوص در منازلی که با وسایل گرمایشی مانند بخاری های گازی و نفتی استفاده میکنند رخ میدهد.

در مکان هایی که از سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و گاز استفاده می شود و در مورد خودروهای بنزینی و گازوئیلی، ریه ها با انتشار گاز so2 به شدت آسیب می بینند و کار بیماران قلبی و ریوی به بیمارستان منتقل می شود. پدیده وارونگی که معمولاً در زمستان رخ می دهد بیشتر به دلیل آن است. خطرات آلودگی هوا بسیار زیاد است، خطرات اقتصادی و جانی زیادی وجود دارد و میزان بیماری و مرگ و میر در مکان های آلوده بسیار بالاست.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *