تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ مشخص شد شب قدر

تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ مشخص شد شب قدر

اخبار تعطیلی مدارس فردا دوشنبه 21 فروردین 1402 بارش برف و صرفه جویی در مصرف گاز تهران و البرز ، اصفهان ، آذربایجان شرقی آذربایجان غربی ، خوزستان ، اهواز ، آبادان ، مشهد، همدان ، اراک ، ایلام ، شیراز ، سمنان ، هرمزگان ، کرمان ، کرمانشاه ، یزد ، بندر گناوه، قم ، لرستان ، قزوین ، زنجان ، شیروان ، بروجرد ، بجنورد ، بیرجند ،نیشابور ، قصرشیرین ، زاهدان ، تبریز ، ارومیه ، چهارمحال بختیاری ، یاسوج ، بوشهر ، آمل ، بابل ، رشت ، مازندران ، ساری ، گیلان ، گرگان ، بندرعباس و قشم ،کردستان ، سنندج ، سقز و دیواندره ، مهاباد ، خرم آباد، اردبیل ، کاشمر ، ازنا ، الگودرز ، کوهدشت ، دورود ، هشتگرد ، آبیک ، تاکستان ، دزفول ، خرمشهر ، اندیمشک ، ماهشهر ، بهبهان ، هویزه ، مهران ،سوسنگرد را در این صفحه به آن میپردازیم.

تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ مشخص شد شب قدر

آیا فردا دوشنبه ۲۱ بهمن مدارس تعطیل است؟

با توجه به مراسم شب قدر و شب احیا بسیاری از دانش آموزان می خواهند بدانند که آیا فردا مدارس تعطیل خواهد بود یا خیر پاسخ منفی است فردا مدارس همه شهرهای کشور باز بوده فقط با تاخیر باز می شوند.

یک ساعت با تاخیر مدارس باز می شوند لازم به ذکر است که مدارس کشور همچون سالهای گذشته در روزهای بعد از شب احیا دایر بوده و تعطیلی در کار نیست.

تاخیر در باز شدن مدارس

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی شب قدر، ساعت آغاز فعالیت ادارات آموزش و پرورش و مدارس شهرستان‌های استان تهران، در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ (نوزدهم ماه مبارک رمضان) از ۹ صبح خواهد بود».

فعالیت مجموعه‌های قوه قضاییه در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ با تاخیر آغاز می‌شود. به گزارش اختبار، محمدباقر البفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

گفتنی‌ست به موجب مصوبه ساعت آغاز به‌کار ادارات و مشاغل مختلف در سال ۱۴۰۲ که پیش از این ابلاغ شده درباره ساعت کاری ادارات در ماه رمضان چنین آمده است: «ساعت آغاز به کار ادارات (به استثنای واحدهای عملیاتی خدمت‌رسان آموزشی، بهداشتی و…) در تمامی استان‌ها در ماه مبارک رمضان به صورت شناور، از ساعت ۷:۰۰ تا ۹:۰۰ صبح بوده و این ساعت در روزهای بعد از شب‌های قدر، ۹:۰۰ صبح است.»

شب قدر

به شب قدر در زبان عربی «لیله القدر» هم گفته می‌شود و به معنی «شب سرنوشت» است. البته این شب، شب فرمان، شب قدرت، شب ارزش، شب تقدیر و حتی شب اندازه‌گیری هم ترجمه شده ‌است. همچنین از شب قدر با نام‌های «لیله‌ العظمه» و «لیله الشرف» یاد شده است.

دلایل مختلفی برای این‌که این شب را شب قدر نام‌گذاری کرده‌اند، ذکر شده است. از آن‌جایی که به باور مسلمانان در این شب، سرنوشت و مقدرات انسان‌ها برای یک سال مشخص و تعیین می‌شود، به آن شب قدر می‌گویند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *