تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس فردا شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ مشخص شد

تعطیلی مدارس و ادارات فردا شنبه 24 اردیبهشت 1401 آلودگی هوا مشخص شد آخرین خبر درباره تعطیلی مدارس خوزستان ، اهواز ، مشهد، اراک ،ایلام ، اصفهان ، سمنان ، ایلام ، کرمان ، کرمانشاه ، یزد ، لرستان و … را در این صفحه ببینید.

تعطیلی مدارس فردا شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ مشخص شد

تعطیلی مدارس فردا شنبه ۲۴ اردیبهشت

با توجه به آلودگی هوا در برخی از شهرهای کشورمان بسیاری از مردم میخواهند بدانند که آیا فردا مدارس تعطیل است یا خیر! هنوز خبری درباره تعطیلی فردا منتشر نشده است.

یکی از بزرگترین بلایای عصر ما آلودگی هوا است که نه تنها به دلیل تأثیر آن بر تغییرات آب و هوا بلکه تأثیر آن بر سلامت عمومی و فردی به دلیل افزایش عوارض و مرگ و میر است.

آلاینده های زیادی وجود دارند که از عوامل اصلی بیماری در انسان هستند. در این میان، ذرات معلق (PM)، ذراتی با قطر متغیر اما بسیار کم، از طریق استنشاق به دستگاه تنفسی نفوذ می‌کنند و باعث بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی، اختلالات تولید مثل و سیستم عصبی مرکزی و سرطان می‌شوند.

زمانی که غلظت بالایی در سطح زمین داشته باشد مضر است و بر سیستم تنفسی و قلبی عروقی نیز تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات آلی فرار ، دیوکسین ها و هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای  همگی آلاینده های هوا هستند که برای انسان مضر هستند.

مونوکسید کربن حتی می تواند باعث مسمومیت مستقیم در هنگام تنفس در سطوح بالا شود. فلزات سنگین مانند سرب، زمانی که در بدن انسان جذب می شوند، بسته به قرار گرفتن در معرض آن می توانند منجر به مسمومیت مستقیم یا مسمومیت مزمن شوند. بیماری هایی که از مواد فوق الذکر به وجود می آیند عمدتاً شامل مشکلات تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه ، آسم، برونشیولیت و همچنین سرطان ریه، حوادث قلبی عروقی، اختلالات عملکرد سیستم عصبی مرکزی و بیماری های پوستی می باشد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. افتضاح بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *