جزئیات پایان دنیا در 21 ژوئن 2020 (1 تیر 99) تقویم قوم مایا

جزئیات پایان دنیا در 21 ژوئن 2020 (1 تیر 99) تقویم مایا

جزئیات پایان دنیا در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ (1 تیر 99) تقویم قوم مایا را به همراه واقعیت ها و شایعات در ادامه این بخش مجله شبونه مشاهده نمایید.

پایان دنیا در 21 ژوئن 2020 (1 تیر 99)

چند روز پیش رویترز در خبری اعلام کرد که در تقویم مایا نوشته شده ۲۱ ژوئن برابر با 1 تیر قرار است که پایان دنیا فرا برسد

جزئیات پایان دنیا در 21 ژوئن 2020 (1 تیر 99) تقویم قوم مایا

بر این اساس طبق معمول تعداد زیادی از مردم نگران شده که این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر!

باید بگویم تا به حال بسیاری از پیشگویی ها مبنی بر پایان جهان غلط از آب درآمده است اما شاید این پیشگویی با شیوع بیماری کرونا کمی مطابقت داشته باشد

تئوری توطئه که توسط یک نظریه پرداز مطرح شده است بسیاری از رسانه‌ها را درگیر خود کرده است

مایاها چه کسانی هستند؟

زندگی مایا‌ها بر روی این تقویم مایا می‌چرخیده.مایا معتقد بودند که تاریخ تولد هر فرد ویژگی‌های فردی و معنوی و همچنین جایگاه او در جامعه را تعیین می‌کند. تقویم مایا نیز در تعیین تاریخ‌های فرخنده برای هر جنبه از زندگی مایا و تعیین تاریخ‌های خاص برای وقایع مهم، قربانی کردن‌ها و مراسمات مهم از اهمیت اصلی برخوردار بود.

به طور گسترد‌های پذیرفته شده است که روز “صفر” در سلسله‌ی آغازینِ تقویم مایا، به تاریخ ۱۱ آگوست ۳۱۱۴ قبل از میلاد برمی‌گردد؛ و این نشانگر پایان یک جهان قبلی و آغاز جریان فعلی بوده است که ما اکنون در آنی. بر طبق این تقویم، پیشتر گمان می‌رفت که پایان این دوره از جهان فعلی روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ خواهد بود، اما طبق ادعای جدید نظریه‌پردازان این حوزه، پایان جهان در مفهوم تقویم مایا، در واقع ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰، یعنی چند روز دیگر خواهد بود.

جزئیات پایان دنیا و جهان در 21 ژوئن 2020 (1 تیر 99) تقویم مایا پایان جهان

تقویم باستانی مایایی ها که پیش بینی پایان جهان را کرده است یکی از محبوب‌ترین تقویم ها بوده که در برخی از کشورها بر اساس آن فعالیت دارند

تقویم گرگوری یکی از تقویم های بوده که زمان واقعی گردش زمین به دور خورشید را نشان می دهد

اما بسیاری از مردم معتقدند که 11 سالی که با تقویم جولیان معین گردیده بود از دست رفته است است

جزئیات نظریه پایان دنیا در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰

به مدت ۲۶۸ (از سال ۱۷۵۲ تا ۲۰۲۰) استفاده کرده‌ایم. به ازای هر سال، ۱۱ روز کم محاسبه کرده‌ایم. با یک ضرب و جمع ساده به عدد ۲۹۴۸ می‌رسیم، و اگر این عدد را تقسیم بر تعداد روز‌های سال، یعنی ۳۶۵ بکنیم، میشود ۸ سال. یعنی ما در محاسباتمان ۸ سال را کم حساب کرده‌ایم؛ بنابراین به دنبال این تئوری، بر اساس تقویم مایا، ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ پایان دنیا خواهد بود نه ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲.

نظریه قبلی درباره پایان دنیا در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲

ناسا می‌گوید: “داستان با ادعا‌هایی آغاز شد که نیبیرو، یک سیاره فرضی که توسط سومری‌ها کشف شد، به سمت زمین در حال حرکت است. این فاجعه ابتدا برای ماه مه ۲۰۰۳ پیش بینی شده بود، اما هنگامی که هیچ اتفاقی نیفتد، روز رستاخیز به جلو به دسامبر ۲۰۱۲ منتقل شد و به پایان یکی از چرخه‌های تقویم باستانی مایا در ایستگاه زمستانی در سال ۲۰۱۲ مرتبط شد؛ از این رو تاریخ پیش بینیِ روز رستاخیز از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ معرفی شد.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *