حبیب دهقان نسب بازیگر | بیوگرافی حبیب دهقان نسب و همسرش

بیوگرافی حبیب دهقان نسب بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و سوابق

بیوگرافی حبیب دهقان نسب (Habib Dehghan Nasab) و همسرش و عکس های شخصی این بازیگر محبوب و قدیمی کشورمان را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

حبیب دهقان نسب متولد 17 تیر 1328 در شیراز ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است.

او فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و قبل از انقلاب فعالیت های هنری خود را آغاز کرد. در نمایش های رادیو شیراز از سال1346 تا 1352 و هچنین نمایش های تئاتر را تجربه کرد.

بیوگرافی حبیب دهقان نسب بازیگر و همسرش

از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایرانی بوده که تا به حال در فیلم و سریالهای بسیار زیادی بای کرده است و از هنرپیشه های درجه یک سینا به شمار می آید.

او در اکثر نقش هایی که بر عهده داشته نقش مثبت بوده است و به عنوان کاراکتری جدی به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی حبیب دهقان نسب

بازیگر عرصه سینما متولد سال 1328 در17 امین روز در شیراز دیده به جهان گشوده است .

حبیب دهقان نسب بازیگر | بیوگرافی حبیب دهقان نسب و همسرش

ایشان بخاطر علاقه وافر به بازیگری تحصیلات خود را در این رشته ادامه داده و مدرک بازیگری و تاتر را از دانشکده تهران

دریافت کرده و از سال 1346 فعالیت هنری خودرا دراین عرصه آغاز کرده است.

وی سابقه نمایش در رادیو شیراز از سال 1346تا 1352 را درکارنامه خود دارد.

شروع بازیگری

اولین تجربه وی در تلوزیون با حضور وی در فیلم سینمایی شرایط عینی در سال 1366 بود که از شیراز به تهران دعوت شد. در دهه هفتاد در فیلم امام علی نقش حرث ایفا نقش کرد

و بعد از آن در سریال پر مخاطب در سال 1374 بنام در پناه تو درخشید و بعد از آن در یکی از سریال های پرمخاطب دیگر در دهه 80 بنام خواب بیدار به کارگردانی زیبا مهدی فخیم زاده ایفا نقش کرده است.

حبیب دهقان نسب بازیگر | بیوگرافی حبیب دهقان نسب و همسرش

زندگی شخصی

ایشان در حال حاضر در شهرتهران محله اکباتان سکونت دارد و اوقات بیکاری خودرا به مطالعه در خصوص رشته اش می پردازد و مسول کتاب خانه دو اکباتان است.

همسر حبیب دهقان نسب

وی در حال حاضر متاهل است اما اطلاعاتی از تعداد فرزند و همسر ایشان در دسترس نیست چون وی علاقه ای به انتشار عکس های شخصیش ندارد.

تصاویر این صفحه هیچکدام همسر یا فرزندان حبیب دهقان نسب بازیگر نیستند

فیلمها و سریالهای معروف

امپراطور جهنم ، فوق سری ، جاده قدیم ، پرده نشین ، بال های خیس ، بیداری رویا را نام برد.
کارنامه سینمایی
امپراطوری جهنم (1395) عقاب صحرا (1391) بیداری رویاها (1388) دلخون (1387) شب واقعه (1387) حقیت گمشده (1386) الهه زیگورات 1382

عکس ها شخصی حبیب دهقان نسب بازیگر

فعالیت در تلوزیون

جاده قدیم و فوق سری ، پرده نشین بال های خیس ، تله فیلم آبی عمیق ، تله فیلم بحجارته ، تله فیلم صدای خوب مختارنامه

همچنین ببینید:

حضور کم رنگ حبیب دهقان نسب در سینما

دهقان نسب درخصوص حضور کمرنگش میگوید چند ماهی درگیر سریال از یاد رفته ها به کارگردانی بهرامیان بود و اخیرا نقش خیلی کوتاه در سریال بانو سردار را شروع کرده است.

از یاد رفته سریال 50 قسمتی که به مدت 8 ماه درگیر این سریال بوده است و با هنرمندانی چون سیما تیرانداز میترا حجار، حسین یاری هم بازی بوده است.

وی اشاره کرد حضور کمرنگ من را باید از فیلم سازان پرسید .

فرزندان حبیب دهقان نسب بازیگر

دهقان نسب در خصوص کارگردانی گفت با توجه به اینکه رشته من است اما به بازیگری خیلی علاقه داشتم و سعی کردم فعالیتم را در کاری ادامه دهم که به آن علاقه دارم.

همچنین ببینید:

حبیب دهقان نسب اشاره کرد من با نقش های مختلف نزد مردم مشهور هستم از جمله عمو در سریال در پناه تو و خواب بیدار و فیلم سگ کشی با کارگردانی بهرام بیضایی بهترین فیلم های من نزد خاطره مردم است.

وی درخصوص نقش پلیسی خود در خواب بیدار گفت به این نقش علاقه دارم و سعی کردم خیلی متفاوت بازی کنم و یک نقش پلیسی دیگر در فیلم جاده قدیم هم ایفا نقش کرده است.

بازیگر نقش اتابک میرزای توتونچی در سریال از یادها رفته

جدیدترین کار حبیب دهقان نسب بازی در نقش اتابک میرزای توتونچی در سریال از یادها رفته می باشد و دومین همکاری او با آقای بهرام بهرامیان کارگردان پیش ساخته سینما و تلویزیون است

نقش اتابک یکی از کاراکترهای منفی بود که بر عهده او گذاشته شد و تجربه بسیار خوبی برای او محسوب می شد تا نشان بدهد که در نقش های منفی می تواند خلاقیت های فراوانی داشته باشد و همانند سایر هنرمندان دیگر این گونه نیست که فقط در یک نقش بخش خصوصی بتواند بازی کند

تنوع نقش را برای او نشان دهنده استعداد فراوان در زمینه بازیگری است

عکس یادگاری حبیب دهقان نسب با خانم های بازیگر

عکس های خانوادگی حبیب دهقان نسب بازیگر

مصاحبه با حبیب دهقان نسب

او می گوید که از یادها رفته یکی از بهترین پروژه هایی بود که در آن بازی کردند مردم آن را دنبال می کردند هرچند که هیچ کاری بدون نقص پیدا نمی شود

اما سریال از یادها رفته بازتاب گسترده‌ای را به همراه داشته است و مورد توجه علاقه مندان به تلویزیون گردیده

او درباره نقش اتابک میرزا می‌گوید که آخرین بازمانده از دوران قاجار بوده گمان میکند با روی کار آمدن رژیم پهلوی دیگر جایگاه او متزلزل خواهد شد و به همین دلیل از نظر اخلاقی کاملاً تغییر پیدا می‌کند و به پرخاشگری و جنایت دست می‌زند.

حبیب دهقان نسب درباره حواشی به وجود آمده از مقایسه دو سریال «شهرزاد» و از یادها رفته گفت: قیاس دو مجموعه «شهرزاد» و از یادها رفته سطحی نگری است. البته این موضوع که هر کدام از آن ها یک مقطع تاریخی را روایت می کند، صحیح است، اما یک قصه و یک جریان ندارد؛ لباس ها، صحنه و … بی‌شباهت نیستند، اما قصه کاملا متفاوت است و جای قیاس ندارد.

بیوگرافی و عکس جوانی و قبل انقلاب حبیب دهقان نسب بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس قدیمی و سوابق

با نقش هاي مختلفي مي شناسند. بعضي از آثار هنوز در ذهن تماشاگر مانده است مانند عموي سريال«درپناه تو» در ذهن ها مانده و براي مردم جذاب است. اکنون هم مردم از آن سريال ياد مي کنند. نقشم در سريال «خواب و بيدار» يا فيلم «سگ کشي» بهرام بيضايي هم در ذهن مردم ماندگار شده است.

بهترین تصمیمات کاری حبیب دهقان نسب

هر کاري که انجام داده ام در جايگاه خودش مهم بود، مثلاً همکاري با بهرام بيضايي، داوود ميرباقري، مهدي فخيم زاده و مرحوم رسول ملاقلي پور جزو نقاط عطف کارنامه کاري ام بود، طبيعي است که همکاري با اين کارگردان ها برايم اهميت داشت و هر زمان به من پيشنهاد دادند با کمال ميل پذيرفتم.

بیوگرافی حبیب دهقان نسب بازیگر و همسرش و دخترش و فرزندان +عکس و سوابق

نقش های پلیس

من همیشه سعی کرده‌ام یک پلیس متفاوت را برای مخاطبان به تصویر بکشم. ضمن این‌که معتقدم بازیگر باید این هنر را داشته باشد تا بتواند نقش‌های هر چند تکراری را متفاوت بازی کند. اگر بازیگر این هنر را نداشته باشد، پس چه فرقی با یک فرد عادی دارد؟ خوشبختانه تا امروز هم بیشتر نقشه‌هایم با استقبال مناسبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده و مردم مرا در آن نقش‌ها پذیرفته‌اند و هیچ وقت از انتخاب‌های خود نادم و پشیمان نشده ام.

بعضي از آثار هنوز در ذهن تماشاگر مانده است مانند عموي سريال«درپناه تو» در ذهن ها مانده و براي مردم جذاب است. اکنون هم مردم از آن سريال ياد مي کنند. نقشم در سريال «خواب و بيدار» يا فيلم «سگ کشي» بهرام بيضايي هم در ذهن مردم ماندگار شده است.

قبل از ورودم به دانشکده در شيراز بازي و کارگرداني مي کردم.فراناز: بعد از فارغ التحصيلي در اداره فرهنگ و هنر آن زمان استخدام شدم و باز هم در شيراز کار مي کردم. در سال 1366براي گسترده شدن فعاليتم به تهران کوچ کردم و تصميم گرفتم بازيگري را ادامه دهم چون به بازيگري بيشتر از کارگرداني علاقه دارم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *