ماجرای کامل حکم اعدام سامان یاسین خواننده کرد کرمانشاهی +جرم و جزئیات

ماجرای حکم اعدام سامان یاسین خواننده کرد همراه با جرم و جزئیات علت دستگیری سامان یاسین را در این صفحه مشاهده نمایید.

ماجرای حکم اعدام سامان یاسین

پرونده سامان صیدی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی مورد رسیدگی قرار گرفت. خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضائیه اتهام او را به این شرح اعلام کرد: «وی به محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور متهم است.»

در نهایت قاضی برای سامان یاسین حکم اعدام صادر کرده است سامان یاسین اهل کرمانشاه بوده و در سبک رپ فعالیت داشت او کار خود را در اواخر دهه 90 شروع کرده بود.

ماجرای حکم اعدام سامان یاسین خواننده کرد کرمانشاهی +جرم و جزئیات

جزئیات  حکم اعدام سامان صیدی

سامان یاسین از خواننده های کرد بوده که مدتی پیش دستگیر شد و حالا گفته میشود حکم اعدام برای او صادر شده است.

در اولین جلسه ی دادگاه رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان اعتراضات اخیر که روز ۷ آبان با ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، اتهام سامان صیدی، محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور عنوان شد. پس از اعلام این خبر، برخی در فضای مجازی مدعی شدند این رپر کُرد به اعدام محکوم شده است.

در بخشی از جلسه دادگاه، قاضی از متهم صیدی در مورد سلاح کلت کمری که در اختیار وی بود، سوال کرد که این سلاح را از کجا آورده و در حال حاضر در چه محلی است که متهم گفت: سلاح برای من نبوده و الان هم نمیدانم کجاست چون آن را از پنجره به بیرون پرت کردم.

قاضی گفت: چرا اسلحه را از پنجره به بیرون پرتاب کردی؟

متهم صیدی گفت: به من گفتند که اگر ماموران بیایند شاید برای تو دردسر شود و من هم اسلحه را به بیرون پرتاب کردم.

رسانه‌های ضد انقلاب با عنوان اینکه سامان صیدی یک هنرمند است و صرفا در اعتراضات شرکت کرده و به اعدام محکوم شده است به گونه‌ای خبرسازی کرده‌اند که انگار متهم بی گناه بوده و صرفا به عنوان یک معترض در اغتشاشات اخیر شرکت کرده و برای او حکم صادر شده و حکم هم قطعی است.

این در حالی است که متهم صیدی همراه خود سلاح گرم داشته و تیراندازی هم کرده است. همچنین این پرونده همچنان مفتوح بوده و حکمی در خصوص آن صادر نشده است.

ماجرای حکم اعدام سامان یاسین خواننده کرد کرمانشاهی +جرم و جزئیات

واکنشها

رسانه های بیگانه بخصوص شبکه ایران اینترنشنال گزارشات زیادی درباره حکم اعدام سامان یاسین منتشر کرده است و در توییتر نیز به این حکم انتقاداتی شده و باید ببینیم که آیا دیوان عالی کشور حکم اعدام این خواننده را صادر میکند یا خیر.

ماجرای حکم اعدام سامان یاسین خواننده کرد کرمانشاهی +جرم و جزئیات

توییت برخی کاربران

+ وقتی بخاطر ایجاد آشوب این اراذل کلی جوان و مدافع امنیت ملت شهید و کشته شدن باید بفکر الان می بودن. لعنت به هرچی وطن فروش خای و ادباشه. یه عده احمق میگن بخاطر اعتقادش رفت. اعتقاد چیزی شخصیه. نه اینکه بریزی تو خیابون و کوچه محله برای بقیه ناامن کنی و برا خودت یقه چاک کنی و عربده بکشی. لعنت به هرچی احمقه.

+ به نظر من دولت باید صدای اعتراض مردم رو بشنوه وپای صحبت هاشون بشینه این ها فرزندان ایرانن نباید به خاطر اعتراض اعدام بشن اعدام اخرین راهه حیف جونهامون پرپر بشن اینا اینده ی ایرانن

+ به چه حقی اسلحه دست گرفته و ایجاد اغتشاش کرده به چه حقی ایجاد نا امنی کرده..اعتراض با توحش فرق داره بفهم نفهم

+ اینهاکه نه به اعدام میگید دلیلتان چیست، تخریب اموال عمومی، تشویق به کشتن مردم ومامورین چه جرمی دارددرجهان

+ یارو کلت داشته شلیک کرده ، معلوم نیست تو اون شلوغی ها چند نفرو کشته بوده یا میخواسته بکشه بندازه گردن حکومت ، طرف اراذل اوباشه و مزاحم نوامیس و جان و امنیت مردم، بعد عده ای میاین اینجا میگن هر کاری هم کرده باشه باید ازاد شه؟؟ تو پلشت تو خونه خودتون هم اختیار نداری بعد میای اینجا تعیین تکلیف میکنی ؟فحش میدی؟

+ توی کل دنیا باتروریستها چکارمیکنن،معمولا اشدمجات اعدام درنظر بگیرن،حکم دادگاه کاملا منصفانه هست

+ امام علی ع در پایان جنگ صفین با گروه خوارج مدارا کردن،تا زمانی که خوارج امنیت اجتماعی جامعه رو برهم نزده بودن،وقتی این امنیت توسط خوارج برهم خورد حکم اعدام همشون رو صادر کرد،و اعلام جنگ کرد،بازم از در رحمت باهاشون صحبت شد اما خیلیاشون قبول به برگشت نکردن،و نتیجه آن شد که جز چند نفر هیچ یک از اون خوارج زنده نموند حالا اگر خوابی بیدار شو،اگر خودتو زدی به خواب بیدار شو و گرنه با لگد دشمن بیدار میشی این سخت امام علی ع هست اگرم تو آلبانی و جاهای دیگه نشستی به کوری چشمت بسوز،پیام فیک بنویس وقتی قانون مدنی اسلامی نمیدونی،نمیدونی از چی داری دفاع میکنی؟ هنوز نمی‌فهمی که کسی که سلاح گرم در بین عموم حمل کنه و با تیراندازی یا عربده کشی ایجاد تشویش اذهان عمومی کنه حکم محاربه داره بازم نمی‌فهمی و باز به این جهالت ادامه میدی و میای پاسخ میدی ولی بدون ومکروا و مکرالله والله خیر الماکرین این اغتشاشات باعث شد که چشم خیلی از مردم ایران بازتر بشه و درک کنند یه پلیس یه بسیجی یه سپاهی یه ارتشی یعنی یک امنیت و نبود یکدونشون یعنی یه نا امنی و اگر اینو درک نمیکنی،برات دعا میکنم از این ضلالت خارج شی و الا مغضوب میشی،و نتیجه ی زندگیت میشه شبیه همین شخصی که میخوان اعدامش کنند

ماجرای کامل حکم اعدام سامان یاسین خواننده کرد کرمانشاهی +جرم و جزئیات

+ به نظر من اینا نباید اعدام بشن بلکه باید تنبیه بشن اصل کاری ها رو باید پیدا کنن اوناییکه مردم رو تحریک می‌کنن و بر علیه کشور ایران و ایرانی دسیسه میچینن… و اول از همه باید مسولین فاسد اعدام بشن…. اگه مسولین فاسد رو در ملا عام حقشون رو بزارن کف دستشون دیگه این جوونا رو با یک توییت نمیشه از خانه بیرون کرد و به خیابون رخت

+ هر کی میخواد انقلاب کنه باید هزینه کنه. چطور میگیم شهدای جنگ میگین خوب واسه اعتقاداتشون رفتن. حالا هم شما کمی هزینه کنین. امثال علی کریمی دزد و مابقی مفتخورا حرف میزنن جوونها اینجا جون میدن چه مدافعان امنیت که بدست اراذل شهید میشن چه جوونهایی که تو خیابون قمه کشی میکنن. اینا هزینه انقلابه.

+

در هر جامعه ای به کسانی که نظم عمومی رو به هم می‌زنند میگن اغتشاشگر
و کسانی که وحشت عمومی ایجاد کنند محکوم می‌شوند
و درقانون اسلامی حکم محاربه بهشون میخوره
اگر داستان خوارج رو خونده باشی
امام علی ع خوارج رو بخاطر عقایدشون باهاشون جنگ نکرد
بلکه زمانی باهاشون جنگید که نظم عمومی و امنیت عمومی رو برهم زدن
امروز در جمهوری اسلامی ایران کسی ارازل رو اعدام نمیکنه بخاطر داشتن قمه و قداره و تفنگ اما وقتی بیان و امنیت عمومی رو بزنم بزنند،حکم قانون همون هست که امام علی ع با خوارج انجام داد
توصیه میکنم حتما نهج البلاغه مطالعه کنید خیلی از گره هاتون باز میشه

صحبت های وکیل سامان یاسین با خبرگزاری خبرانلاین

محمد اسماعیل بیگی درباره آخرین وضعیت موکل خود سامان صیدی معروف به «سامان یاسین» و ابهامات در پرونده وی گفت: من از طریق الکترونیکی با اختیاری که «سامان صیدی» به مادرش داده بود توانستم امضای وکالت‌نامه‌اش را بگیرم، اما با این وکالت‌نامه مرجع قضایی من را تا این لحظه نپذیرفته‌ است. با مراجع قضایی صحبت‌هایی را داشته‌ام آن‌ها هم قول‌های مساعدی را داده‌اند مبنی بر این‌که تلاش‌شان را انجام دهند که پرونده در اختیارمان قرار بگیرد تا بتوانیم آن را مطالعه و دفاعیات خودمان را تقدیم دادگاه کنیم.

این وکیل دادگستری بیان کرد: اولین مسئله این است که ما دسترسی به پرونده نداشتیم، کل اطلاعاتی که ما داریم فیلم پخش شده از تلویزیون و حکم ابلاغ شده به وکیل (تسخیری) پرونده است که متاسفانه آن تصویری که می‌گویند «سامان صیدی» است، بسیار تار است و نمی‌تواند ثابت کند که این آدم واقعا موکل من باشد و تطبیق از طریق تصویر واقعا امکان‌پذیر نیست.

ماجرای کامل حکم اعدام سامان یاسین خواننده کرد کرمانشاهی +جرم و جزئیات

وی ادامه داد: «سامان صیدی» در صحنه‌ای از تظاهرات دستگیر نشده است، گویا فردا یا پس‌فردای تظاهرات، ۴ یا ۵ صبح در خانه یکی از دوستانش دستگیر می‌شود. نکته بسیار مهم دیگر که در پرونده وجود دارد و می‌تواند واقعا محاربه نباشد این است که سامان حتی یک خراش به یک انسان نینداخته است؛ نه در فیلم، نه در پرونده و نه در حکمش هیچ اقدامی علیه جان مردم و ماموران انجام نداده است.

اسماعیل بیگی اظهار داشت: باید تاکید کنم در مورد فیلم مذکور علاوه بر اینکه تار است یک ابهامی که برای ما وجود دارد این است که این آتش گلوله جنگی است یا خیر و به دلیل این‌که کارشناس این قضیه نیستم نمی‌توانم اظهارنظر دقیقی داشته باشم از همین رو خواهش می‌کنم که کارشناس امر، فیلم را مورد بررسی قرار دهد تا ابتدا مشخص شود فیلم مذکور تعلق به «سامان صیدی» دارد و نکته دیگر این‌که خود فیلم واقعی است یا خیر؛ زیرا «سامان صیدی» در تلویزیون می‌گوید من اسلحه را از پنجره به بیرون انداخته‌ام، اما فیلمی که نشان دادند این بود یک آدمی در کوچه‌ای می‌دود اصلا ماشینی وجود ندارد که بخواهد اسلحه را به بیرون پرتاپ کند.

وی یادآور شد: شعبه ۱۵ متاسفانه وکیلی را غیر از وکلای تبصره ماده ۴۸ آئیین دادرسی کیفری که برخلاف قانون است، نمی‌پذیرد، زیرا قانون می‌گوید وکلای تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری باید در زمان دادسرا باشند اما هنوز ما را هم نپذیرفته‌اند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

62 نظر

  1. تاحالا‌جیب‌مردم‌رازدن‌حالا‌نوبت‌به‌جان‌مردم‌رسیده

  2. جرمش چیه وچرا دادگاه محرمانه اونم الآن تواین وضعیت !!!!!

    • اسلحه گرم گرفته تو دست آمده تو جمعیت شروع کرده به تیراندازی آن وقت می گویند مگر چکار کرده؟ اگر کاری نکرده با اسلحه تو جمعیت در حال شلیک کردن چکار می کرد؟ حتما اومده بود با اسلحه جوک بگه، چقدر حرف مفت میزنید شماها

  3. امراله مهماندوست

    باید تمام مزدوران کشورهای دشمن کشور ایران (کشور آمریکا در رأس کشورهای دشمن کشور ایران) را در داخل کشور ایران و خارج از کشور ایران به درک واصل کنیم فرقی بین شخص آواز خوان و فوتبالیست و هنرپیشه و … وجود ندارد

    • خاک برسرتو بااین طرزفکر . . .

      • امراله مهماندوست

        من داوطلب آزادسازی استان بحرین کشور ایران (پایگاه دریایی ارتش تروریستی کشور آمریکا در خلیج همیشه فارس) هستم

  4. چی کار کرده مگه

  5. خوب حکمیه واسه این ارازل

  6. باید مملکت و پاک کنیم از وجود ی مشت مزدور و وطن فروش

  7. #نه _به _اعدام_سامان_یاسین

    • تو را به امام حسین اعدامش نکنین، دعای من پشت سرت…….

    • برادرتم میکشد همچی دفاعی ازش می کردی برو ببین بازماندگان مقتول چی میگن نه تویی که نه سر پیازی نه ته پیاز

  8. آصف ( سرباز حضرت آقا جان )

    سلام علیکم
    واقعا اعدام برای این افراد خیلی کمه چطور به خودشون اجازه دادن با جوان های مردم این کار.ها رو انجام بدن
    صد در صد به سرویس بیگانه متصل هستن این خواننده های رپ بی عقل نفهم که از شور داشتن عاجز هستند.
    دختر ها و پسر های نوجوان رو به بیراه کشوندن اعدام خیلی حکم کمی میباشد برای این به ظاهر آدم نما ها

    • مگه چیکار کرده اعدامش کنید بنیان حکومتون از هم میپاشه

      نه به اعدام

      • یه ایرانی

        چرا چرت میگین بعضیاتون اون بیچاره واسه اعتقاداتش رفت چرا ضر مفت میزنین نباید اعدام شه اگ این ایران اسلامیه اگ این عدل علی ک یه نفرو بخاطر عقیده بکشین اونم فقط برای یه اعتراض ساده این عدالت نیس همون طور ک گفتیم هر ی نفر کشته شه هزار نفر پشتشه

        • آدمها برای اعتقاداتشون با اسلحه گرم و شلیک میرن تو جمعیت؟ حال تون خوب نیست بخدا

        • حمل و تیر اندازی با سلاح گرم ، اگه اعتقاد یه نفر تجاوز به این و اون باشه تکلیف چیه؟ یه حرفی بزن که تهش خودت هنگ نکنی!! هیچکس از اعدام خوشحال نمیشه ولی عاقبت جوگیر شدن بعضی اوقات اصلا خوب نیس

        • عمار یاسر

          این شعار مال زمانی بود که امام خمینی ع از جوونا خواست مقابل شاه بایستند
          نه الان

          شعار وقتی قشنگه که ببینی کی صادرش می‌کنه
          امام یا یه منافق؟
          وقتی امام صادر کنه جوونا فوج فوج بخاطر اون شعار جون میدن،اما وقتی یه منافق بگه،رفیق همون منافقم بخاطر ترس از جونش تکرارش نمیکنه

          امیدوارم تا دیر نشده و به لگد دشمن نرسیدی بیدار شی

        • حرفت حقع برا

      • دختر ازاده

        هیچی فقط اعتراض کرد فقط مثل همه نظرشو با اعتراض گفت ولی اینا الان میخان ب جرم محاربه و این چرتوپرتا اعدامش کنن خدایی از نظر شماها این انصافه ن واقعا این انصافه این همون عدالت جمهوری اسلامیه مثلا ازادی بیانه این اولیش لود بعدشم حتما میرن سراغ شروین و توماج صالحی و بقیه بعد میگن ما همه اغتشاش گرارو ب سزای عملشون رسوندیم همرو ب اسم اغتشاشگر میکشن

        • نظرشو با اسلحه گرم و شلیک گفته چقدر شماها خودتون و میزنن به کوچه علی چپ

        • خانم اعتراض با سلاح گرم؟!! از حکم اعدامش خوشحال نیستیم ولی فقط شما بگو با اسلحه آدم نظرشو بیان میکنه؟

      • علت حکمش حمل سلاح گرم بوده ولی یجا نوشته بود مالِ دوستش بوده

    • بفهم داری چی میگه

    • گمال عوضی کم مفت خوری بکه
      سامان جان سردار کورده
      سمان جان جان مردم اهل حق ومردپم کرمانشاهس
      لابد بعضی شرف نداره بد درباره سامان حرف میزنن
      سامان رگ غیرتمانه
      سکوت کن خایه مال عیار انتر مفت خور
      سامان هرکاری کنه باز باید برامون بمونه عشقمهههه

    • امثال شماها فقط بلدید همه چیز رو به گردن دشمن خارجی بندازید… پس چرا بعضی مسئولین خیانتکار مثل خودروسازی و بورس که باعث ضرر و جان باختن خیلی ها شدن رو نمی گید اعدام کنند‼️⁉️
      بی شرفی هم حدی داره

    • نه که بعضی مسئولین با سیاست هاشون خیلی ها رو بیراهه نکردن…
      نترس بدبخت بیچاره با زنده موندن امثال مثل سامان یاسین جیره حکومتیت قطع نمی شه بیچاره…
      ازبس مال حروم نظام خوردید که هار شدید…
      تویی که حرف از اعدام می زنی با داعش فرقی نداری

    • غمگین وطن

      چیمیگی بیشرف که جان ادمی برات ارزش نداره، پس ارزشهای تو چیه که براحتی حکم قتل میدی ،مگه کسی رو کشته اخه چقد امثال تو بیشرف و پست هستند. کجایید بسیجیهای بی ادعا که تو جنگ هشت ساله شهید شدید و نیستید ببینید چه به روز اسمتون اوردند….

    • پیمان نوری

      تو که میگی باید اعدام بشه چون ادم کشته تو خودت اونجا بودی و دیدی که کسی بکشه یا زخمی کنه؟؟بی شرف اونیه که نشسته تو خونه هزاران کیلدمتر دورتر میگه که باید اعدام بشه.از خدا میخوام همین بلا سرخودتون بیاد ببینیم اونوقت همین حرف میزنین

  9. حرف حق بزنی = اعدام
    اینجا ایرانه عزیزم

  10. علی فراری

    ایشالا قسمت علی کریمی

    • ایشالله قسمت تو و امثال تو که ارزوی اعدام برای هموطنت میکنی ، برای قهرمانی مث علی کریمی

      • انشالله قسمت تو
        وقتی این آشغال و هم مسلکش با دروغ و جفنگ این علی کریمی بی شرف خائن اومدن جوونای این مملکت رو به کام مرگ کشیدن و خانواده‌های اونا رو عزادار کردن شما کجا بودی بی عقل؟

      • تف به تو و اون علی کریمی بی شرف

      • عمار یاسر

        سلام
        دوست عزیز یه توصیه به شما دارم
        سعی کن قهرمانت کسی باشه که بیراهه نره،و الا بیراهه میری و گمراه میشی

        قهرمانت نباید یه فوتبالیست یا یه خواننده باشه
        سعی کن قهرمانان رو یه مبارز حقیقی عدالت خواه همچون مولا علی ع قرار بدی
        نه یه شخصی که بخاطر چهار تا توپ و دریبل و گل و دو تا دوربین و خبرنگار بهش بها بدن بگن قهرمان و شما فکر کنید قهرمان یعنی این

        قهرمان یعنی مولا علی ع که حاکم بود ولی میرفت چاه حفر میکرد و صدای هن و هنش از ته چاه جوری بود که همه میفهمیدن چاه کن مولا علی ع هست

        قهرمانت مولا علی ع باشه که وقتی رفت تازه یتیما فهمیدن کی هر شب براشون غذا میاورده

    • پیمان نوری

      ایشاالت یه روزم برای شما و تک تک عزیزات

  11. #سامان یاسین باید آزاد بشه

  12. یه ایرانی

    خفه شو اون واسه اعتقادش رفت پس ضر مفت نزن

  13. نه-به-اعدام-همه-زندانیان-اعتراضات سامان یاسین ازاد باید گردد و همه کسایی ک ب این جرمها زندانی ان

  14. #نه_به اعدام_سامان یاسین🖤

  15. #نه_به_اعدام_سامان_یاسین

  16. من با آهنگای سامان عزیزم عاشق شدم حقش اعدام نیست بخدا سامان خدا پشتته داداش گلم

  17. فقط یه خاطر یه آهنگ
    فقط یه آهنگ 💔(:
    بقیشو دروغه محضه اتحامه
    تا کی میخوان بکشن؟
    حتما اسکویید گیم سامان یاسینو گوش کنید💔(:

  18. درود به شرفت

  19. درست میشه صد سال اول زندگی سخته غصه نخورید

  20. اسلحه آب پاش که اسنفاده نکرده اسلحه جنگی بوده.باهاش آدم میکشن.

  21. جای ارازل واوباش وهنجارشکن درهمه کشورهازندان واعدام هست، بایددرس عبرت بشه برای وطن فروشان

  22. پرسپولیس

    بچه ها اینهاکه نه به اعدام میگن وطن فروشان آلبانی نشين واینترنشال سعوداره سربروداعشی مسلک هستند، هیچ وطن پرستی ازاینهاحمایت نمیکنه

  23. ننگ بروطن فروش طرفدارانترنشنال سعودی داعشی

  24. اگه این آقا توی کشورهای اروپایی یا آمریکایی با سلاح گرم شلیک میکرد درجا توی همون خیابون می‌کشتند. دیگه نیاز به برگزاری دادگاه نبود ….

  25. وقتی اسلحه تو دست می‌گرفت و شلیک میکرد
    باید فکر این روزا رو هم میکرد
    حالا علی کریمی و مصو جون بیاد به دادش برسه😂

  26. اگه اختلاسگرها و کسانیکه ثروت مملکت رو بالا میکشن اعدام میشدن الان همه ی این جونها اعم از بسیجی و اغتشاشگر ها زنده بودن چون اگه مردم در رفاه بودن نیازی به اعتراض نمیدیدن پس مقصر اصلی اونها هستند

  27. دورد به هرچیع ادم وطن پرسته
    زن.زندگی.ازادی

  28. ان شاء اللّٰه امیدوارم که همه ما بخواهیم که در راه خداوند حرکت کنیم و از گناه چه کوچک چه بزرگ کاملا دوری کنیم ایشون من فکر میکنم حکم اعدام حقشان نیست اعدام نکنید ایشون رو ولی ایشون باید کار های زشت خودش و گناه های خودش و جبران کنه و برای همیشه ازشون دوری کنه و دیگر تکرار نکند تا آخر عمر خود کار های زشت و گناهانشان را ان شاء اللّٰه امیدوارم که همه ما بخواهیم که از تمام گناهان دوری کنیم (چه گناه کوچک و چه گناه بزرگ ) اعدامش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *