درگیری روستای ابوافضل اهواز ؛ مقصر کیست؟ فیلم درگیری ها

درگیری روستای ابوافضل اهواز ؛ مقصر کیست؟ فیلم درگیری ماموران بنیاد مستضعفان با اهالی روستا و امام جماعت روستای ابوالفضل را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

ماجرای درگیری روستای ابوافضل اهواز

مدتی است که در فضای مجازی کلیپ هایی از اعتراضات و درگیری هایی در روستای ابوالفضل اهواز منتشر میشود که ماموران پلیس قصد تخریب منازل این روستا را دارند و به دلیل شکایت بنیاد مستضعفان از اهالی این روستا دادگاه رای بر تخلیه این روستا را داده است.

درگیری روستای ابوافضل اهواز ؛ مقصر کیست؟ فیلم درگیری ها

بنیاد مستضعفان مدعی است که اراضی این روستا متعلق به این سازمان بوده و اهالی روستای ابوالفضل این عراضی را غصب کرده اند.

در نهایت با رای دادگاه ماموران پلیس برای تخلیه روستا اقدام کردند! این درحالیست که مردم این روستا سالهاست که در انها اقامت دارند و خانه سازی کرده اند.

مقاوت مردم در برابر نیروی پلیس به درگیری هایی انجامید که ویدئوهای آن در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و شبکه های ماهواره ای معاند نیز به سرعت آنها را منعکس کردند.

در این باره فرماندار اهواز با تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت «روستای ابوالفضل» گفت: برنامه فعلی جلوگیری و برخورد با ادامه تصرفات غیرقانونی است اما حق و حقوق اهالی منطقه ابوالفضل باید لحاظ شود.مشکلات «روستای ابوالفضل» واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است.

رماندار اهواز در ادامه گفت: این منطقه روستا نیست و ما روستایی به نام «ابوالفضل» در تقسیمات کشوری اهواز نداریم، آنچه به روستای ابوالفضل نامیده می‌شود یک سکونتگاه غیررسمی است که طبق نقشه‌های گوگل از سال ۲۰۰۵ شکل گرفته است و مالکیت و اسناد این اراضی برای بنیاد مستضعفان است.

وی وجود ۳۰۰ خانه مسکونی در این روستا را رد کرد و افزود: تعداد خانه‌های این روستا ۶۰ تا ۷۰ واحد است که در گذشته درخواست کد روستایی برای آن شده و پیگیری‌هایی کرده بودند ولی با توجه به اینکه در حریم شهری قرار دارد، نمی‌تواند کد روستایی دریافت کند.

به گفته اهالی، ساکنان بیش از ۳۰ سال در این روستا ساکن هستند اما بنیاد مستضعفان آنها را به تصرف غیرقانونی زمین‌ متهم کرده است. ایرنا نوشته است که تصاویر درگیری اهالی این روستا با ماموران و مجروح شدن تعدادی از روستاییان با گلوله‌های ساچمه‌ای پلاستیکی بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.

وی درباره مجوز ماموران برای رفع تصرفات روستای ابوالفضل، اظهار داشت: شورای تامین خیلی وقت پیش برای تخریب تصرفات غیرمسکونی تشکیل و مجوز رفع این تصرفات را صادر کرده بود.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا