فیلم کامل دست ندادن ورزشکار اوکراینی با ورزشکار ایرانی و توهین به او

دست ندادن ورزشکار اوکراینی با امیررضا مس فروش ورزشکار ایرانی حواشی زیادی را به همراه داشته است به خصوص زمانی که این ورزشکار ایرانی در پایان سرود ملی اوکراین به زبان فارسی به او اهانت کرد البته آقای مس فروش نفهمید علت دست ندادن ورزشکار اوکراینی چه بود اما همه میدانیم که علت دست ندادن او ماجرای سیاسی و جنگ روسیه و اوکراین میباشد که مردم اوکراین معتقد هستند ایران به روسیه پهپاد میدهد تا این کشور را بمباران کند.

فیلم کامل دست ندادن ورزشکار اوکراینی با ورزشکار ایرانی و توهین به او

دست ندادن و توهین ورزشکار اوکراینی در مسابقات پرس سینه جهان با ورزشکار ایرانی از حواشی بوده که مورد توجه رسانه های کشورمان قرار گرفته است.

در مراسم اهدای مدال در مسابقات قهرمانی جهان که در کشور آفریقای جنوبی برگزار می شد اتفاق عجیبی رخ داد که باعث عصبانیت کاربران ایرانی شده است.

فیلم دست ندادن و توهین ورزشکار اوکراینی

 

ورزشکار اوکراینی زمانی که مدال طلا را بر گردنش انداختند با ورزشکار رتبه دوم دست داد اما از دست دادن با ورزشکار ایرانی که مدال برنز دریافت کرده بود امتناع کرد.

ورزشکار ایرانی (امیر رضا مس فروش) که در دو مرتبه سعی کرد به ورزشگاه اوکراینی دست بدهد اما با بی اعتنایی ورزشکار اوکراینی همراه شد.

این اقدام ورزشکار اوکراینی باعث شد که بسیاری از رسانه های کشورمان به آن واکنش نشان بدهند.

مردم اوکراین معتقد هستند که ایران در حمله نظامی روسیه به کشورشان دست دارد و روسیه را حمایت میکند.

رئیس جمهور اوکراین همچنین روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین استفاده می کند او از ایران خواست که از کمک کردن به روسیه دست بردارد و همچنین از مردم ایران خواست تا به این موضوع اعتراض کنند.

به هر حال ورزشکاران ایرانی به هیچ عنوان در مسائل سیاسی دخیل نیستند و اقدام ورزشکار اوکراینی با نماینده ایرانی کار پسندیده نبود بلکه بسیار زشت و غیر ورزشی به شمار می آمد.

واکنش ها

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، سیاسی شدن ورزش و دست ندادن چوپرینکو با مس‌فروش را نتیجه رویکرد دولت اوکراین می‌دانند. برخی از کاربران ایرانی در واکنش به دست ندادن ورزشکار اورکراینی، در صفحه اینستاگرام این ورزشکار اوکراینی به کرات نام شاهد که اسم پهپادهای به کار رفته در جنگ روسیه علیه اوکراین را در بخش نظرات نوشته اند.

در ویدیوی دیگری مشخص است پس از تمام شدن سرود ملی اوکراین که به خاطر قهرمانی ایوان چوپرینکو از بلندگوهای سالن بخش شد، مس فروش که از رفتار ورزشکار اوکراینی خشمگین است به او ناسزایی داده و به مسئولین اطلاع می دهد که ورزشکار اوکراینی با او دست نداده است.

روزنامه شرق نیز در مطلبی درباره دست ندادن ورزشکار اوکراینی با ورزشکار ایرانی نوشته است:

دستش را به سمت رقیب دراز می‌کند و بی‌اعتنایی می‌بیند. تصور می‌کند رقیبی که با مدال طلا روی سکوی اولی ایستاده متوجه نشده است، دوباره دستش را به نشانه تبریک‌گفتن به سمت او می‌برد، ولی این‌بار حریف اوکراینی به‌وضوح با علامت سر نشان می‌دهد که متوجه شده، ولی علاقه‌ای به دست‌دادن ندارد. این‌بار ورزشکار ایرانی توضیح می‌خواهد، ولی رقیب اوکراینی بدون آنکه حرفی بزند یا با او دست بدهد از روی سکو پایین می‌آید و به سمت دیگری می‌رود. ورزشکار ایرانی هم به نشانه گلایه، به فردی که مسئول اهدای مدال‌هاست شرایط را دست و پا شکسته توضیح می‌دهد…

این شرح اتفاقی است که در مراسم اهدای مدال مسابقات پرس سینه بزرگسالان قهرمانی جهان در آفریقای جنوبی رخ داد. البته که بعید است کسی ویدئوی منتشرشده از آن را تا به الان ندیده باشد، ولی ماجرا این است که امیررضا مس‌فروش، نماینده ایران در این رقابت‌ها متحیر از رفتار رقیب اوکراینی به دنبال پاسخی از جانب او می‌گشت. امیررضا در وزن ۷۴ کیلوگرم و در جایی که نماینده اوکراین توانست به مدال طلا برسد، روی سکوی سومی ایستاد، ولی کار عجیب و غریب نماینده اوکراین که حاضر نشد با رقیب ایرانی‌اش دست دهد، بیش از اتفاقات فنی آن مسابقات وایرال شده است.

هرچند امیررضا مس‌فروش هم شاید پی برده باشد که چرا رقیب اوکراینی با او دست نداده است. این اتفاق نشانه تازه‌ای از دخالت مستقیم سیاست در ورزش است که برخلاف شعار‌های موجود، همواره بر این عرصه سایه افکنده است. با وجود چنین موضوعی، اینکه چرا نماینده اوکراین حاضر نشده با ورزشکار ایرانی دست بدهد، نیاز به واکاوی زیادی ندارد. اوکراینی‌ها مدعی هستند که ایران به روسیه در جریان جنگ علیه این کشور یاری می‌رساند؛ ادعایی که بار‌ها از سوی مسئولان ایرانی رد شده و حتی روس‌ها عنوان کرده‌اند نیازی به استفاده از تجهیزات دیگر کشور‌ها ندارند و خودشان به‌راحتی می‌توانند از تولیدات داخل استفاده کنند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

2 نظر

  1. علی مرادیان

    اسم این یارو اوکراینی چیه

  2. چرا جواب ورزشکار ایرانی رو سانسور کردین ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *