راهنمای خرید مبل کلاسیک

راهنمای خرید مبل کلاسیک

تاریخ انتشار 29 شهریور 1400 – زمان مطالعه 5 دقیقه

راهنمای خرید مبل کلاسیک

راهنمای خرید مبل کلاسیک

مبل کلاسیک یکی از ایده ال ترین دکوراسیون های نوستالژی را با سبکی مدرن برای شما به تصویر می کشد. از آنجایی که یکی از پارامترهای اصلی مبل کلاسیک چوب است. برای ساخت این محصول از متریال های متفاوتی در پرسه ساخت بهره گرفته می شود. شما می توانید بسته به قیمتی که برای خرید مبل کلاسیک مد نظر دارید چوب ایده ال خود را انتخاب ودر پرسه ساخت از آن بهره بگیرید. از همین رو در مقاله پیش ور سعی بر آن داریم تا پیرامون چوب های با کیفیت و محبوبی که در پرسه ساخت مبل کلاسیک از آن استفاده می شودو ویژگی های بارز و منحصر به فرد هر کدام مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. سپس در مورد پارچه های که با این چوب سازگاری بیشتری دارد و زیبایی بصری مبل کلاسیک را به تصویر می کشاند مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر قصد خرید یک محصول لوکس و لاکچری را دارید و با متریال آن به خوبی آشنا نیستنید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید. در ادامه بیش از پانزده نمونه چوب به شما معرفی می شود و در مورد برخی از آن ها اطلاعات مختصری با شما عزیزان به اشتراک گذاشته می شود.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

چوب در پرسه ساخت مبل کلاسیک

چوب اصلی ترین المانی است که به شکل بسیار مشخصی در پرسه ساخت مبل کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف مبل های راحتی که بیشتر از اسفنج و پارچه در پرسه ساخت آن استفاده می شود. برای ساخت مبل های کلاسیک عموما چوب به شکل ویژه تری کابرد دارد. به همین منظور چوب های بسیار زیادی از قبیل چوب روسی، چوب گردو، چوب افرا، چوب راش، چوب بلوط، چوب توسکا، چوب بالسا، چوب نارون، چوب سرو، چوب گلابی، چوب ممرز، چوب شمشاد، چوب آکاژوها، چوب آبنوس، چوب ملچ و چوب کاج در پرسه ساخت مبل کلاسیک استفاده می شود که برخی از آن ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

 چوب توسکا

چوب توسکا به دو دسته قشلاقی و ییلاقی دسته بندی می شود. این چوب به وفور در ایران یافت می شود و محلی به نام توسکا و تسکا خانه آن ها برای رشد به شمار می آید. از آنجایی که این منطقه از رطوبت و خاک بسیار خوبی بهره گرفته است می توانیم بگویم که ارتفاع این درخت تا بیست و یک متر می رسد. رنگ این چوب پر طرفدار کرم مایل به قرمز است و نسبتا موج دار است که سبب می شود یک دکوراسیون شیک کلاسیک برای شما به نمایش گذاشته شود. اگر ظاهر چوب برای شما مهم است باید بگویم چوبی نرم و منعطف است که برای هنر منبت کاری روی مبل های کلاسیک عموما مورد استفاده قرار می گیرد. این را به یاد داشته باشید که چوب توسکا بریده شده در فصل پاییز عموما سفید رنگ است اما به مرور زمان به رنگ قرمز تغییر رنگ می دهد.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

چوب بلوط برای مبل

چوب بلوط یکی از فشرده ترین و محکم ترین چوب های است که نماد قدرت و استقامت است. از این چوب در کشورهای اروپای شرقی به منظور رسیدن به یک دکوراسیون کلاسیک سنتی بسیار استفاده می شود. در صنعت کشتی سازی نیز استفاده از این چوب شکل بسیار گسترده ای را به خود گرفته است. اگر بخواهیم به تم رنگی استفاده شده برای این محصول گوشه چشمی داشته باشیم می توانیم به رنگ قهوهای روشن تا تیره با بافتی درشت در رگه های چوب اشاره داشته باشیم. این چوب در رده چوب های سخت و سنگین قرار دارد و در برابر فرسایش و رطوبت بسیار مقاوم است. برای ساخت مبل کلاسیک، کتابخانه های لوکس و اسکله سازی در کنار کشتی سازی این چوب بسیار استفاده می شود.

چوب افرا برای مبل

درخت افرا در خاک های اسیدی شمال ایران رشد می کند و نمونه دیگری از این درخت در پارک های مصنوعی سطح شهر پرورش داده می شود. رنگ این درخت تقریبا سفید است و کمی به سمت رنگ کرم تمایل دارد. درخشندگی و صدفی شکل بودن این چوب از مولفه های بارز آن به شمار می آید. چوب افرا در رده چوب های سنگنین و سخت قرار دارد از همین رو برای ساخت کلاف داخل و نمای بیرون از آن به صورت دو منظور استفاده می شود. خراطی پایه های مبل کلاسیک در بیشتر مواقع با استفاده از چوب افرا صورت می گیرد.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

پارچه مبلی استفاده شده برای ساخت مبل کلاسیک

همان طور که از چوب با کیفیت در پرسه ساخت مبل کلاسیک استفاده می شود. نیاز است از پارچه مبلی مرغوب نیز به منظور رسیدن به یک طرح و ایده بهتربهره گرفته شود. در همین راستا برخی از پارچه های کاربردی را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

 پارچه مبلی مخمل

یکی از برگزیده ترین پارچه های که در پرسه ساخت مبل کلاسیک از آن استفاده می شود مخمل است. دلیل این امر تنوع بسیار بالای این محصول در رنگ بندی آن است. البته باید به این مهم اشاره داشته باشیم که خرید پارچه مخملی که در طی گذر زمان کچل نشود و شکل اولیه خود را از دست ندهد قدری هزینه بر است؛ اما هر چقدر از طول عمر و کیفیت آن بگویم کم است. اگر می خواهید یک دکوراسیون لوکس رسمی را به تصویر بکشانید برای مبل های کلاسیک شما استفاده از پارچه مخمل را توصیه می کنیم. در زمان خرید این پارچه به این امر مهم توجه داشته باشید که هر چقدر وزن پارچه مخمل بیشتر باشد تراکم آن بیشتر است و کیفیت کار نیز بیشتر می شود. پارچه های با کیفیت مخمل عمر مفید بیشتری را در کنار جلوه بصری بهتر برای مبل کلاسیک شما فراهم می سازد.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

پارچه مبلی چرم

اگر طرفدار دکوراسیون های لوکس کلاسیک با چوب درخشان گردو هستید و هزینه کردن برای ساخت یک مبل با کیفیت برای شما مانعی ندارد. ما به شما خرید پارچه های با کیفیت چرم را توصیه می کنیم. روکش چرم را اگر بر اساس دستور نگهداری آن با روغنهای مخصوص نگهداری کنید تا بیش از ده سال برای شما ماندگاری دارند. آب به داخل کار شما با استفاده از پارچه چرم نفوذ پیدا نمی کند. به راحتی خرده نمی شود و سایه و روشن نمی شود. پارچه چرم گردو خاک را به خود جذب نمی کند. تم رنگی روشن آن براقیت به خصوصی را برای شما به نمایش می گذارد. اگر می خواهید ظرافت و زیبایی اصلی ترین المانی باشد که از مبل کلاسیک شما به نمایش گذاشته می شود ما به شما خرید پارچه چرم را توصیه می کنیم. پارچه های چرم به دو دسته طبیعی و مصنوعی دسته بندی می شود که قیمت پارچه هیا طبیعی نسبت به مصنوعی بیشتر است. البته عمر مفید طبیعی نیز بسیار از مصنوعی بیشتر است. از سوی دیگر برای هنر لمسه دوزی روی مبل های کلاسیک به هیچ عنوان پارچه شما پاره نمی شود زیرا حالت کشسانی دارد.

 پارچه های مبلی  نانو

یکی از برگزیده ترین محصولاتی که برای خرید در پیش روی شما قرار دارد پارچه هیا نانو است. تمامی نقص های که روی پارچه های طبیعی وجود دارد در پارچه نانو از میان برداشته شده است؛ یعنی شما به هیچ عنوان روی پارچه نانو مخمل کچلی پارچه را مشاهده نمی کنید. یا اینکه چرم نانو که از ترکیب با پارچه نخی تولید می شود مانع از عرق کردن شما در زمان نشستن روی این مبل می شود. از آنجایی که نقص های روی پارچه های طبیعی به لطف دستان توانمند متخصصین این امر از میان برداشته شده است. باید به شما بگویکم خرید پارچه های نانو قدری برای شما هزینه بر است و نیاز است در این راه قدری فکر شده پیش به جلو حرکت کنید؛ یعنی رنگی را انتخاب کنید که با چوب و دکوراسیون داخلی منزل شما سازگاری لازم را دارد و مانع از بهم ریختگی دکوراسیون شما می شود.

راهنمای خرید مبل کلاسیک

کلام آخر پیرامون متریال مبل کلاسیک

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای ساخت مبل کلاسیک از چوب های گران قیمت و با کیفیت بسیار استفاده می شود. دلیل این امر چیزی نیست مگر کاربرد بسیار زیادی که چوب در زمان ساخت و ساز به تصویر می کشاند. هنر منبت کاری روی دسته ها و تاج مبل کلاسیک از یک سو و چوب های استفاده شده برای پایه ها و نمای بیرونی کار از سوی دیگر در کنار چوب های استفاده شده برای اسکلت بندی و کلاف بندی مبل های کلاسیک از مهم ترین پارامتری است که در زمان ساخت مبل کلاسیک به آن توجه می شود. در همین راستا بیش از پانزده مدل چوب برای عرضه وجود دارد. در همین راستا نیز پارچه های با کیفیت بالا و هم راستا با پارچه های وارداتی برای تولید مبل کلاسیک در نظر گرفته می شود که جلوه بصری مبل را چندین برابر می کند. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی بیشتر شما عزیزان با مبلمان کلاسیک و متریال استفاده شده برای آن مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس ایده ال ترین ها در پیش روی شما عزیزان باشد. اگر شما هم تجربه به خصوصی در این راستا دارید از طریق بخش نظر سنجی می توانیداین مهم را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *