رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام مشخص شد (خبرهای خوب در راه است)

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام مشخص شد (خبرهای خوب در راه است)

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام مشخص شد خبرهای خوب در راه است احتمال رفع فیلتر شدن این اپلیکیشن در روزهای آینده و با آرام شدن وضعیت اعتراضات اماکن پذیر است.

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام مشخص شد (خبرهای خوب در راه است)

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام مشخص شد

فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ همچنان تیتر اول رسانه های ایران است بسیاری از مردم کسب و کارهای خود را در بستر واتساپ و اینستاگرام بنا کردند و حالا با فیلتر شدن این دو اپلیکیشن مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است همچنین برخی از کاربران که دارای فالوور های بسیاری بودند از طریق تبلیغات توانسته بودند درآمدی برای خود کسب کنند .

اما حالا شرایط به گونه ای پیش رفته که از نظر مالی برخی از کاربران فضای مجازی متضرر شده‌اند.

یکی از نمایندگان مجلس که در حال حاضر رئیس فراکسیون مستقل ولایی مجلس می باشد گفته که با آرام شدن شرایط کشور فیلتر این اپلیکیشن ها نیز برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات : رفع فیلتر دست من نیست

وزیر ارتباطات گفته که دستوری فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ از سوی شورای عالی امنیت ملی صادر شده است و من کاره ای نیستم.

وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام شروط عجیب و غریب گذاشته که برخی از کارشناسان معتقد هستند این شرایط به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود وزیر ارتباطات در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود گفته است که ما هیچ محدودیت اینترنتی در حال حاضر نداریم و فقط دو اپلیکیشن آمریکایی یعنی اینستاگرام و واتساپ فیلتر هستند که اگر این دو اپلیکیشن نیز قوانین فعالیت در ایران را بپذیرند میتوانند به کار خود ادامه بدهند.

این در حالی است که همه ما می دانیم با توجه به تحریم‌های آمریکا اپلیکیشن های واتساپ اینستاگرام قادر به حضور دفتر در ایران نبوده و به عبارتی شرط وزیر ارتباطات برای رفع فیلتر این دو اپلیکیشن به‌گونه‌ای محال میباشد.

فیلترینگ فعلی تصمیم صریح شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور است که تصمیم آنها موقت بوده اما فعلا شرایط را برای برداشتن این محدودیت ها صلاح ندانسته اند. در سوی دیگر یکی از چالش های بزرگ برای تصمیم به فیلترینگ پلتفرمی چون اینستاگرام ، نقش کلیدی این اپلیکیشن بر زندگی جمعیت زیادی دارد. به شکلی که حتی مرتضی آقا تهرانی مرد شماره یک پایداری و طراح و حامی اصلی طرح صیانت هم در جدیدترین گفت و گویش با رد فیلترینگ اعلام کرده این شیوه جوابگو نیست و تاکید داشته فیلترینگ این پلتفرم ها در شرایطی که کسب و کار و زندگی مردم به آنها گره خورده است ، کار درستی نیست.

با این شرایط و بر اساس اخبار منتشره تا این لحظه می توان گفت فعلا تصمیمی بر فیلترینگ دائم اینستاگرام و واتساپ وجود ندارد و امروز حتی اخباری درباره رفع فیلتر گوگل پلی و صفحه جست و جوی گوگل برای تعداد بیشتری از کاربران اینترنت بر روی اپراتورهای مختلف اعلام شده است.

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام مشخص شد (خبرهای خوب در راه است)

از رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ خبری نیست

با وجود برقراری اینترنت بین الملل، همچنان خبری از دسترسی به اینستاگرام و واتساپ نیست. بسیاری از کاربران و صاحبان کسب کار از ادامه قطعی شبکه های اجتماعی اعلام نارضایتی کرده و خبر از مختل شدن ارتباطات روزمره و آسیب به کسب و کار خود می دهند.

روز گذشته ششم مهر ماه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات درباره فیلتر اینستاگرام و واتساپ گفته بود: همانطور که قبلاً هم مراجع ذیصلاح گفتند، برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.

زارع‌پور افزوده بود: تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شود، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند و در صورت صلاحدید مراجع ذیصلاح، مجددا محدودیت آن‌ها برداشته می‌شود و مرجع رسیدگی به این مطلب وزارت ارتباطات نیست.

در بخشی از این گزارش آمده:

* از روز گذشته، اختلالات شدیدی در اتصال اینترنت کاربران به وجود آمده و از سوی دیگر، شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ نیز فیلتر شده‌اند. در حال حاضر کاربران ایرانی با استفاده از فیلترشکن در تلاش برای دور زدن فیلترینگ اینستاگرام و دسترسی به این شبکه های اجتماعی را دارند. در واقع اکنون فقط اپلیکیشن های ایرانی در حوزه پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی آزاد هستند و تمام شبکه های اجتماعی خارجی در ایران مسدود شده‌اند. باید منتظر ماند و دید که اینستاگرام و واتساپ هم به سرنوشت تلگرام دچار شده و برای همیشه فیلتر باقی خواهند ماند یا نه؟

چه کسی دستور فیلتر اینستاگرام و واتساپ را داد؟

* به گزارش خبرگزاری‌ها، تصمیم فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ از سوی شورای امنیت کشور گرفته شده است. این در حالی است که در اوایل دیروز، اپراتورهای تلفن همراه و وزیر ارتباطات موضوع اعمال محدودیت در اینترنت و شبکه های اجتماعی را تکذیب کرده بودند. عیسی زارع پور گفته بود در برخی نقاط و برخی ساعات محدودیت‌های مقطعی وجود داشته که برطرف شده است و در حال حاضر شبکه ارتباطی هیچ مشکلی از نظر سرعت و کیفیت ندارد.

* اما حالا این سوال به وجود آمده که اینستاگرام و واتساپ چه زمانی رفع فیلتر می‌شوند؟ با توجه به این که شورای امنیت به خاطر مسائل امنیتی تصمیم به فیلتر کردن اینستاگرام و واتساپ گرفته و همچنین با توجه به گفته‌های وزیر ارتباطات، این احتمال وجود دارد که فیلترینگ این شبکه های اجتماعی موقتی باشد. خبرگزاری تسنیم هم در گزارشی از موقتی بودن مسدودسازی‌ها خبر داده بود. خبرگزاری برنا هم مدعی شد که مشکل قطعی اینترنت در آخر هفته جاری برطرف می‌شود، اما در خصوص این که محدودیت‌های اینستاگرام، واتساپ و برخی سرویس‌های دیگر چه زمانی مرتفع خواهد شد، توضیحی نداده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. وصلش کنید اینطوری خودتونو بیشتر از دل و چشم جوونا میندازین حتی محدودیت پوشش رو هم حذف کنید تا جوونا دوستون داشته باشن و امسال با شکوه رأی بدیم وگرنه همچنان شناسنامه هامون بی مهر و بی رأی خواهد ماند رأی ندادنمان به معنای مخالفت با شرایط و اوضاع بدی که برامون درست کردین هستش من واقعا از سخت گیری هاتون ناراضی هستم. 😑😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *