روز جهانی عکاسی 1400 چه روزیست +تاریخ دقیق و تاریخچه

روز جهانی عکاسی 1401 چه روزیست +تاریخ دقیق و تاریخچه در 2022

روز جهانی عکاسی 1401 چه روزیست +تاریخ دقیق و تاریخچه روز جهانی عکاسی را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

روز جهانی عکاسی 1401 چه روزیست

19 اگوست روز جهانی عکاسی میباشد که در سال 1401 برابر است با 28 مرداد ماه که روز تاسوعای حسینی نیز میباشد

روز جهانی عکاسی 1400 چه روزیست +تاریخ دقیق و تاریخچه

نوع عکاسی که ما امروز می شناسیم به سال 1839 بر می گردد. در آن زمان ، آکادمی علوم فرانسه فرایند داگرئوتایپ را اعلام کرد. این فرآیند امکان ایجاد یک تصویر بسیار دقیق بر روی یک ورق مس را فراهم کرد. این ورق با یک لایه نازک نقره پوشانده شده بود و این فرآیند نیازی به استفاده از نگاتیو نداشت. این اولین روش برای به دست آوردن تصویر دائمی با دوربین بود.

بیش از 40 سال بعد در سال 1884 ، جورج ایستمن از روچستر ، نیویورک ، فرایند داگرئوتایپ را اصلاح کرد. او صفحه مسی را با یک ژل خشک روی کاغذ که آن را فیلم نامید ، جایگزین کرد. این اختراع نیاز عکاسان به حمل صفحات سنگین مسی و مواد شیمیایی سمی را کاهش داد. در سال 1888 ، ایستمن دوربین Kodak را توسعه داد. این اختراع تقریباً به هر کسی اجازه می داد عکس بگیرد.

پس 19 اگوست را به مناسبت اختراع شدن عکاسی روز جهانی عکاسی نامیدند.

10 دلیل برای اینکه عکاسی یک تفریح عالی است :

  • ضبط کردن مناسبت‌ها و به تصویر کشیدن خاطرات
  • لذت عکاسی و یک سرگرمی فوق‌العاده
  • فراگیری عکاسی برای ذهن و مغز شما خوب است
  • سلامتی و تناسب اندام
  • عکاسی به افزایش خلاقیت کمک می‌کند
  • عکاسان معمولا زیاد سفر می‌کنند
  • لذت عکاسی در ملاقات با افراد جدید
  • عضویت در انجمن‌ها و گروه‌های عکاسی
  • بهبود سبک زندگی و استایل فردی شما
  • با نور و ویژگی‌های آن در عکاسی بیشتر آشنا می‌شوید

عکاسی به شما این امکان را می‌دهد که تصاویری از مناسبت‌ها، زمان‌ها و محل‌های ویژه زندگی‌تان داشته باشید. شاید این اصلی‌ترین دلیل لذت عکاسی باشد. برای اینکه بخاطر بیاورید در آن موقعیت خاص چه اتفاقی افتاده است و در عین حال بتوانید خاطرات را با دوستان و اعضای خانواده‌تان به اشتراک بگذارید؛ این به اشتراک گذاری می‌تواند به روش مدرن امروزی، از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا به روش سنتی‌تر یعنی چاپ عکس و آلبوم‌های عکس، اتفاق بیافتد. با ثبت یک خاطره بوسیله عکاسی، شما تا همیشه آن خاطره را بهمراه خواهید داشت و این امکان را به شما می‌دهد که برای همیشه با افرادی که در آن موقعیت در کنار شما بوده‌اند، گفتگویی مشترک از خاطراتتان داشته باشید. این عکس‌ها به مرور بخشی از خاطره مشترک شما با دوستان و خانواده‌تان می‌شود؛ و همانطور که یک ضرب‌المثل معروف می‌گوید :

داشتن یک دوربین عکاسی حرفه‌ای ، یک دنیا لذت و سرگرمی برای شما بهمراه دارد. از یک سفر خانوادگی کنار دریا گرفته تا یک پیکنیک ساده، از یک مسابقه ورزشی خاطره انگیز با دوستان تا یک کوهنوردی طولانی و نفس‌گیر. شما با یک دوربین می‌توانید به گوشه و کنار شهرها بروید و از آدم‌های به ظاهر رازآلود و کاملا غریبه، عکس‌هایی منحصر بفرد تهیه کنید. شما می‌توانید خاطرات یک سفر پرهیجان را در دل طبیعت به تصویر بکشید و یا نیمه شب‌هایی که به ستاره‌ها و آسمان خیره شده‌اید را در حافظه دوربین‌تان ذخیره کنید. خلاصه صدها و هزاران موقعیت و فرصت غیرقابل تکرار که تنها می‌توان با یک دوربین آنها را برای همیشه به یادگار داشت. فرصتی که تنها با داشتن یک دوربین عکاسی خلق می‌شود. همه چیز وقتی یک دوربین عکاسی دارید، برای شما جذاب و دیدنی است، زیرا از دل هر اتفاقی می‌توان سوژه‌ای بیرون آورد. فستیوال‌های محلی، فرهنگ عجیب اقوام گوناگون، مناسبت‌های ورزشی، طبیعت چشم‌نواز و حتی جزئیاتی شگفت‌انگیز از شهری که سال‌ها در آن زندگی کرده‌اید اما جزئیاتش را، با زیبایی و با چشم یک عکاس ندیده‌اید. از گرفتن عکس‌های لنداسکیپ از معماری‌های عظیم شهری تا جزئیات خارق‌العاده یک گل و قطعا مهمتر از همه برقراری ارتباط با انسان‌های جدید برای گرفتن یک عکس پرتره. آن موقع است که تازه متوجه می‌شوید بسیاری از انسان‌ها دوست دارند از عواطف، احساسات و خاطراتشان با شما سخن بگویند و اینها تازه بخشی از هزاران فرصت عکاسی است که به آن اشاره کردیم. برای یک عکاس حتی محتویات یخچالش نیز از دید یک لنز ماکرو ، جذاب و شگفت‌انگیز است. این همان لذت عکاسی است که به آن اشاره کردیم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *