روش روشن کردن نوک سینه با نسخه خانگی‌‌

پیشگیری از سرطان سینه و درمان سرطان سینه با نسخه خانگی‌‌

سرطان سینه یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های هر زن است. برای پیشگیری از آن باید چه کرد؟ آیا می‌دانید چه عواملی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند؟ با ما همراه باشید تا در مورد پیشگیری از سرطان سینه بیشتر بدانید.

۱. تراکم سینه‌ی خود را بشناسید

 

یکی از جدیدترین راه‌ها برای حفاظت از خودتان، آشنایی با تراکم سینه‌هایتان است. اگر بافت سینه‌ی شما بیشتر از چربی باشد، تشخیص غده در ماموگرام دشوار می‌شود، زیرا بافت سینه و تومور هر دو در ماموگراف سفید هستند، اما چربی سیاه است. زنان جوان بافت سینه‌ی بیشتر و چربی کمتری دارند. اگر بافت سینه‌ی شما بیشتر از چربی آن باشد، احتمال ابتلا به سرطان سینه تا ۶ برابر افزایش پیدا می‌کند. علت این امر هنوز مشخص نیست؛ اما یکی از احتمالات این است که چون روش اندازه‌گیری دقیقی برای تراکم سینه وجود ندارد، تشخیص پزشکان در این زمینه، ذهنی و مستعد خطاست.

از رادیولوژیستی که ماموگرافی سینه شما را انجام می‌دهد، در مورد تراکم سینه‌تان سؤال کنید. اگر تراکم سینه‌ی شما کم باشد، همچنان به بازبینی‌های پزشکی منظم نیاز دارید. اگر تراکم سینه‌ی شما بالاست، نمی‌توانید آن را کاهش دهید. البته تراکم سینه با افزایش سن کاهش می‌یابد. از پزشک خود بخواهید که به بازبینی‌های پزشکی شما ام‌آرآی یا سونوگرافی را اضافه کند. می‌توانید به جای ماموگرافی سنتی، از ماموگرافی دیجیتال استفاده کنید. این ماموگرافی‌ها کنتراست بیشتری دارند و دیدن ناهنجاری در بافت‌های متراکم سینه آسان‌تر است.

۲. ورزش کنید

ورزش کردن به چند دلیل از شما در برابر سرطان پستان محافظت می‌کند. ورزش کردن به کنترل وزن شما کمک می‌کند. پژوهش انجمن سرطان آمریکا نشان داد، زنانی که از زمان ۱۸ سالگی خود، بین ۹ تا ۱۴ کیلوگرم وزن اضافه کرده‌اند، تا ۴۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند. اثر افزایش وزن بر احتمال ابتلا به سرطان سینه به سبب استروژن است. استروژن می‌تواند رشد بیش‌ازحد سلول‌ها را تحریک و سرطان سینه ایجاد کند. تا پیش از یائسگی، این تخمدان‌های شما هستند که استروژن تولید می‌کنند. پس از یائسگی، تخمدان‌ها دیگر هورمونی تولید نمی‌کنند؛ پس استروژن از بافت چربی به‌وجود می‌آید. هرچقدر چربی در بدن یک زن بیشتر باشد، استروژن بیشتری ساخته می‌شود.

ورزش کردن متابولیسم تولید استروژن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. پژوهشی که در مجله‌ی اپیدمیولوژی -نشانه‌های زیستی و پیشگیری- منتشر شد، این نتیجه را بیان کرده بود. میندی کرزر، نویسنده‌ی همکار این پژوهش و استاد تغذیه در دانشگاه مینه‌سوتا می‌گوید: «در زنانی که ورزش می‌کنند، نسبت استروژن خوب به استروژن بد (استروژنی که می‌تواند به دی‌ان‌ای صدمه بزند و احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد) تا حدود ۲۵ درصد بهبود پیدا می‌کند. پژوهش‌های پیشین نشان داده‌اند که هرچقدر نسبت استروژن خوب به استروژن بد بیشتر باشد، احتمال ابتلا به سرطان سینه کاهش پیدا می‌کند. این نسبت در زنانی که ورزش نمی‌کنند، کاهش پیدا نمی‌کند.»

نیازی نیست که ورزش‌هایی سنگین انجام دهید. بنیاد سلامت زنان در پژوهشی دریافت، زنانی که در هفته بین یک ساعت و ربع تا دو ساعت و نیم پیاده‌روی سریع دارند، احتمال ابتلا به سرطان سینه در آنها تا ۱۸ درصد کمتر است. انجمن سرطان آمریکا پیشنهاد می‌دهد برای آنکه از ابتلا به سرطان پیشگیری کنید، در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشید؛ یعنی سی دقیقه در پنج روز هفته. تلاش کنید که پیاده‌روی به بخشی از برنامه‌ی روزانه‌ی شما تبدیل شود.

روش روشن کردن نوک سینه با نسخه خانگی‌‌
در این موارد دیده شده که همسران رنگ تیره تر و قهوه ای تر را بیشتر دوست دارند.
اما باید بدانید کارایی سینه های زنان بیشتر برای شیردهی به نوزادان در وجود زنان قرار داده شده و این متفاوت بودن رنگ نوک و هاله سینه برای تشخیص بهتر نوزاد جهت پیدا کردن محل دهان گرفتن و خوردن شیر است. رابطه جنسی

علت و عوامل تغییر رنگ هاله سینه

ابتدا باید عرض کنیم که رنگ نوک پستان زنان بر اساس رنگ پوست و ویژگی های ژنتیکی و زنانه متفاوت است.
حتی اندازه و رنگ نوک و هاله سینه نیز متغیر است.
شکل هاله این عضو بدن در خانم ها مختلف است ، به طور معمول این هاله قهوه ای و یا صورتی به شکل دایره ای و گرد بوده و در بعضی از بانوان به صورت بیضی هم مشاهده شده است.
این هاله در زنانی که به بلوغ جنسی رسیده اند بزرگتر از دختران نا بالغ و نوجوان است.

 

 

روش روشن کردن نوک سینه با نسخه خانگی‌‌

علل موثر در تغییر رنگ دور سینه ها

بعد از پدیدار شدن قاعدگی زنان

بالا رفتن سن خانم ها

حاملگی و دوران شیر دهی

ساییده شدن و رفتن پوست سینه

دوران بلوغ

مصرف بعضی داروها

روش های روشن کردن هاله سینه ها

برای روشن کردن نوک سینه ها چند روش و درمان خانگی توصیه می شود :

۱- ابتدا یک قاشق پودر شیر خشک را با یک قاشق عسل و یک قاشق لیمو ترش و نصف قاشق روغن بادام مخلوط کنید آن را روی نوک سینه و اطرافش بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.

– پودر جو دوسر را تهیه کرده و با کشک و آب گوجه فرنگی تازه مخلوط کرده ، بصورت خمیر دربیاورید و به مدت ۱۵ دقیقه روی نوک و دور بگذارید.
با تکرار این روش خواهید دید که تغییر رنگ حاصل می شود.

۳- عصاره ریشه شیرین روش درمان خانگی بسیار مفید برای سفید کردن نوک سینه بوده و تیرگی نوک سینه و حتی آلت تناسلی را از بین میبرد.
از این عصاره در کرم های روشن کننده نیز استفاده می شود.
برای این کار ۴ قاشق پودر ریشه شیرین بیان را در ۱۵۰ میلی لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را با آب لیمو ترش مخلوط کنید و روی مناطق تیره بدن و نوک سینه بمالید. مطمئن باشید بعد از مدتی به نتیجه دلخواه می‌رسید.

لازم به ذکر است درمان های خانگی را باید ادامه داد تا نتیجه حاصل آید.
اما استفاده بیش از حد و بیشتر از روزی یک یا دو بار در روز ممکن نتیجه عکس بدهد و مضر باشد و یا اینکه ممکن است بدنتان به این مواد حساسیت داشته باشد.
بنابراین قبل از اینکه آن را امتحان کنید به میزان خیلی کم روی پوست بمالید تا اگر بدن عکس العمل نشان داد با میزان کم مواد آسیب جدی نبینید.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *