زمان دقیق ابر ماه در 19 و 20 فروردین 99 در ایران (ابرماه چیست؟)

زمان ابر ماه امشب در 19 و 20 فروردین 99 در ایران (ابرماه چیست؟)

زمان دقیق ابر ماه امشب در 19 و 20 فروردین 99 در ایران + جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

زمان دقیق ابر ماه در 19 و 20 فروردین 99

در ساعت 22:38 دقیقه کره ماه در نزدیک ترین حالت ممکن به کره زمین قرار میگیرد و که میتوان این رویداد بسیار زیبا را تماشا کرد.

زمان دقیق ابر ماه در 19 و 20 فروردین 99 در ایران (ابرماه چیست؟)

در شامگاه سه شنبه و چهارشنبه کره ماه به شکل کامل در نزدیکی زمین دیده خواهد شد که البته به دلیل ابری بودن هوا امکان رویت آن فعلا وجود ندارد اما در شهرهایی که آسمانش صاف است این پدیده نجومی زیبا به خوبی دیده خواهد شد.

در ساعت ۲۲ و ۳۸ دقیقه امشب سه‌شنبه، ۱۹ فروردین ماه جاری، “ماه” به کمترین فاصله با زمین رسیده و ناظران زمینی شامگاه امشب و فردا چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه شاهد اولین و بزرگترین اَبرماه سال ۱۳۹۹ خواهند بود

ابرماه چیست؟

هرگاه ماه در حالت بدر به نزدیک‌ترین فاصلهٔ خود از زمین می‌رسد درخشان‌تر و بزرگتر از معمول دیده می‌شود. پدیدهٔ ماه‌افروختگی یا اَبَرماه روی می‌دهد. این اتفاق در هر ۴۱۲ روز یک بار پیش می‌آید.

ماه، هر چهار هفته (دقیق‌تر، هر ۲۷ روز و ۷ ساعت و ۴۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه یک‌بار، یعنی هر ۲۷٫۳۲۱ روز)، فاصله‌اش با زمین به نزدیک‌ترین حد می‌رسد. البته در دورهٔ یادشده، یک بار هم از زمین کاملاً دور می‌شود.

اگرچه ماه هر چهار هفته یک‌بار به حضیضِ مداری می‌رسد و به زمین نزدیک نزدیک می‌شود، اما همیشه در حالت بدر نیست که ماه‌افروختگی یا اَبَرماه روی دهد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *