زمان برداشت یارانه خرداد ماه ۱۴۰۱ امشب 21 خرداد قابل برداشت است

زمان واریز یارانه نقدی معیشتی تیر ماه ۱۴۰۱ مشخص شد +مبلغ

زمان واریز یارانه معیشتی تیر ماه ۱۴۰۱ مشخص شد با مبلغ واریز یارانه معیشتی و زمان برداشت یارانه تیرماه را در این صفحه ببینید.

زمان واریز یارانه معیشتی تیر ماه ۱۴۰۱ مشخص شد با مبلغ واریز یارانه معیشتی و زمان برداشت یارانه تیرماه را در این صفحه ببینید.

زمان واریز یارانه معیشتی تیر ماه ۱۴۰۱

زمان پرداخت یارانه پنجشنبه 30 تیرماه میباشد

دولت ریاست جمهوری آقای رئیسی برای نخستین بار از اردیبهشت ماه سال جاری واریز شد.

با توجه به اضافه شدن قیمت ها، در دولت رئیسی برای جبران رفاه، خانوار و یاری به معیشت آنان اقدام به اضافه کردن یارانه معیشتی نموده است.

با اضافه شدن یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی به واسطه دولت به هر فرد ۴۰۰ هزار تومان، برای خرید دهک نخست روستایی ها و فقیرترین دهک دو و نیم برابر خواهد شد.

بعد از پرداخت دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب خانوارها، بعضی از افراد اقتصادی دولت احتمال مبدل نمودن آن به کالابرگ الکترونیکی را بیان نموده اند، ولی شب قبل ریاست جمهوری آقای رئیسی خبر داد که فعلاً امر کالابرگ قطعی نشده و تا از اوضاع کالابرگ اطمینان خاطر نشده‌ایم، واریزی نقدی یارانه معیشتی ادامه دار می‌باشد.

اگر وقت پرداخت یارانه‌های ماه های پیشین را پیگیری نماییم، می توانیم تقریباً وقت پیش‌بینی پرداخت یارانه تیرماه را نیز بیابیم.

دولت یارانه اردیبهشت و خرداد را در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ١٠ اردیبهشت ماه پرداخت نمود.
در فروردین ماه هم پرداخت روز ۲۰ فروردین، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، روز بیستم، در بهمن ماه بیستم، در دی ماه بیست ویکم و در آذر ماه بیستم یارانه نقدی به حساب سرپرست واریز شد.

اضافه شدن یارانه سه برابری بعضی خانواده ها بر طبق مصوبه مجلس، بچه های خانواده های دهک نخست تا چهارم که حدوداً سه بچه تحت تکفل پدر یا مادر در دستگاه های ذکر شده ماده ۲۹ قانون برنامه ششم پیشرفت کشور شغلی ندارند، به میزان ۳ برابر یارانه مصوب دیگران می‌گیرند.

به این معنا که گروهی از خانواده ها با داشتن سه شرط، یارانه فرزندهای آنها سه برابر خواهد شد:
١_حداقل سه بچه داشته باشند
٢_ هیچ کدام از پدر یا مادر کارمند دولت نباشد
٣_در چهار دهک نخست جای داشته باشند.

به سراغ حرف های ریاست جمهوری آقای رئیسی، بنیاد هدفمندی یارانه ها آخرین وضعیت در رابطه با پیگیری در باره جاماندگان و معتضرین یارانه تازه را اعلام نمود.

طیبه حسینی، سخنگوی بنیاد هدفمندی یارانه ها درباره آخرین وضعیت جامانده های یارانه معیشتی افزود:
تقریباً دو میلیون فرد جامانده یارانه داشته ایم.
بر اساس پیگیری وزارت رفاه از این افراد، گروهی به تشخیص وزارت رفاه در دهک های نخست تا نهم جای گرفته اند.

 

ایشان در ادامه افزود:

این اشخاص از طرف وزارت رفاه به بنیاد هدفمندی یارانه ها معرفی گردیده اند تا در لیست یارانه‌بگیران تیرماه جای بگیرند.

خانم حسینی گفت : به غیر از این از این بین، این دو و نیم میلیون فرد، بعضی نیز به تشخیص وزارت رفاه، مشمول دهک دهم درآمدی می باشند.

بر اساس برنامه اصلاح ارز ترجیحی به این گروه از افرادی که یارانه مشیتی دریافت نمی کنند، ولی در برابر حق درخواست شان و بررسی دوباره انجام خواهد شد.

احتمالاً واریز یارانه به معترضین در تیرماه سخنگوی بنیاد هدفمندی یارانه ها درباره آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست معترضین یارانه معیشتی افزود:
پیگیری به درخواست این اشخاص از اول برعهده وزارت رفاه بوده است.

با تایید شب قبل فرد مورد نظر آقای رئیسی می‌خواهد که وزارت رفاه لیست معترضین که حق دارند یارانه را تا وقت واریز یارانه تیرماه در اختیار بنیاد هدفمندی یارانه‌ها جای دهد.

 

ایشان بیان نمود: وظیفه پیگیری به درخواست معتضرین و جامانده های یارانه معیشتی برعهده وزارت رفاه می‌باشد و بنیاد هدفمندی یارانه ها تنها در رابطه با اسامی عرضه شده از طرف وزارت رفاه یارانه معیشتی را پرداخت می نماید.

 

حسینی بیان می کند: با توجه به اینکه وقت واریز یارانه معیشتی ۲٠ هر ماه می‌باشد، وضعیت معتضرین و جامانده های یارانه تازه تا این روز مشخص خواهد شد.
در این بین برای افرادی که اعتراض های آنها پذیرفته نشده است، امکان ثبت اعتراض آنان می‌باشد.

سخنگوی بنیاد هدفمندی یارانه‌ها در حال حاضر برای چندمین مرتبه بیان نمود: این بنیاد به هیچ عنوان برای هیچ فردی پیامی در رابطه با واریز یارانه نقدی ارسال نمی‌نماید.
پس مردم مواظب پیام اشخاص سودجو باشند گول آنان را نخورند.

بعد از دو سال از شروع واریز یارانه، تورم به وجود آمد و این تورم و به صورتی می باشد که چند برابر درآمد مردم به خاطر این موضوع کاهش یافته است و زیان این ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خیلی بیشتر از منفعت آن بوده است.

بودجه سال جاری در حالی که کمتر از دو ماه دیگر باید برای پیگیری به مجلس عرضه بشود که بزرگترین مشکل آن یعنی کسری که به احتمال منابع پیش‌بینی هایی را برای حذف بعضی یارانه ها قوت بخشیده است.

این در واقع که اخبار معلومی از جلسه های برپایی شده پیرامون لایحه بودجه سال آتی به بیرون درز ننموده و حتی در روز یکشنبه هم مجلس درمورد همین جلسه غیرعلنی برپا نمود.

مسعود میرکاظمی، ریاست بنیاد برنامه بودجه در جلسه گذشته ستاد ارائه وتالیف لایحه بودجه سال جاری، با بیان به امر یارانه های نقدی عنوان نموده است با توجه به توزیع یارانه ها در قسمت های گوناگون، آثار مثبت و اثرگذاری مطلوب و قابل پذیری در بهبود سفره مردم، در شاخص‌های کلان اقتصادی و قسمت ساخت مشاهده نمی‌شود و بهبود موثر هدفمندسازی یارانه احتیاج به نگاه علمی و کارشناسی نیز دارد.

ولی قبل از این امید حاجتی درباره احتمال حذف یارانه ها در شهریور ماه بیان نموده بود برای بهینه ترین تصمیمات به حال مردم و جامعه تا به حال نشست های گوناگونی با دستگاه های ذیربط بر پا شده است، که بعد از جمع بندی تمامی نظرهای کارشناس ها این مجمع، بهترین تصمیم برای عرضه و تصویب در لایحه بودجه سال جاری به ستاد بودجه این کشور در قالب بسته درخواستی هدفمندی عرضه می شود.

حاجتی بیان نموده بود که برنامه حمایتی درخواستی به غیر از فقر زدایی باید طوری باشد که فاصله طبقاتی در جامعه به حداقل دست پیدا نماید و باید به وضعیت ضریب جینی در جامعه بهبود برسد و باید به تمامی سطح های اشخاص در جامعه و برطرف نمودن فقر آنان توجه کامل بشود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *