سامانه بارشی غول دریای سرخ چیست و به کدام شهرها می آید؟

هواشناسی اعلام کرده که سامانه بارشی به نام غول دریای سرخ قرار است به زودی وارد کشورمان شود و بسیاری از شهرهای کشور را تحت تاثیر قرار بدهد اما غول دریایی سرخ چیست آیا می تواند خطرناک باشد؟

خوزستان و سیستان و بلوچستان در جنوب غربی و جنوب شرقی ایران تا استان‌های شمالی، جنوبی، غربی و شرقی ایران با بیدار شدن غول سرخ‌خواب و حرکت از دریای سرخ به سوی آسمان، غرق آب باران و برف سفید می‌شوند. ایران

دریای سرخ خلیجی از اقیانوس هند است که بین شبه جزیره عربستان و شمال شرقی قاره آفریقا قرار دارد. حالا غول خفته دریای سرخ از خواب بیدار شده و با رسیدن به ایران، چتر عظیم سامانه بارانی خود را بر فراز ایران پهن کرده است.

سامانه بارشی غول دریای سرخ چیست و به کدام شهرها می آید؟

سامانه بارشی غول دریای سرخ چیست؟

سامانه بارشی معروف به غول دریای سرخ معمولا ۳۰۰ میلیمتر بارندگی خواهد داشت که با پیش بینی کارشناسان به مدت ۱۰ روز روز طول میکشد و استانهای خوزستان و سیستان و بلوچستان و بخش های جنوب قوی و جنوب شرقی کشورمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

البته این بارش ها نمی تواند خطرناک باشد و فقط باعث آبگرفتگی معابر خواهد شد و در صورت ادامه داشتن و پیوسته می تواند به سیل منجر شود.

دریای سرخ بخشی از اقیانوس هند بوده که در بین شبه جزیره عربستان و شمال شرق قاره آفریقا واقع شده است دو توده بارشی فعال از سمت روسیه به سوی ایران می آید که باید منتظر بارش های بسیار شدید در برخی از شهرهای کشورمان باشیم.

هواشناسی چند روز آینده

محمدرضا جاویدی، تحلیلگر علوم جوی و کارشناسان هواشناسی در این باره می گوید: همزمان با تضعیف پدیده لا نینو، مرطوب شدن جریان بارشی که از دریای سرخ وارد ایران می شود در بهترین مرحله برای خاورمیانه و ایران که تاثیر بسیار مثبتی بر بارش های منطقه و کشور دارد. زیرا با وخامت پدیده لا نینو، ایران و منطقه به تدریج وارد ترس می شوند.

وی می گوید: از اواسط هفته آینده به ویژه روز چهارشنبه رطوبت عظیمی از دریای سرخ که به غول سرخ معروف است وارد کشور می شود و موج بارانی عظیم و خوبی به ویژه در دریا خواهد بود. دو سوم جنوب کشور یعنی استان هایی که در جنوب، جنوب غرب، جنوب شرق و مرکز قرار دارند. و حتی شمال شرق کشور.

این کارشناس با اعلام اینکه ایران به دلیل ترکیب 2 توده باران واقع در دریای مدیترانه و رطوبت عظیم موجود در غول بیدار دریای سرخ در جنوب شرق کشور با بارش های سیل آسا مواجه خواهد شد، افزود: در 22 آذرماه یک سامانه قدرتمندتر از تمامی جریانات فعلی وارد کشور می شود و با فعالیت 80 درصد کشور بارندگی قابل توجهی را تجربه می کند و ارتفاعات نیز بارش برف سنگینی را تجربه می کنند.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *