بیوگرافی سرهنگ رحمانی خلبان جنگنده میگ 29 سقوط کرده در اردبیل

بیوگرافی سرهنگ محمدرضا رحمانی خلبان جنگنده میگ 29

بیوگرافی سرهنگ رحمانی خلبان جنگنده میگ 29 سقوط کرده در اردبیل را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی سرهنگ رحمانی خلبان جنگنده میگ 29

امروز چهارشنبه 4 دی ماه 1398 یک فروند هواپیمای جنگی میگ 29 در کوه های سبلان واقع در استان اردبیل سقوط کرد که در گزارش های اولیه اعلام شد اخلبان این هواپیما زنده بوده و توانسته قبل از سقوط خود را با چتر نجات به پایین پرتاب کند اما بعد از ساعاتی اعلام شد که سرهنگ رحمانی خلبان این جنگنده به شهادت رسیده است.

بیوگرافی سرهنگ محمدرضا رحمانی خلبان جنگنده میگ 29

این خلبان شجاع در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظرخلبانان خبره ارتش طی کرد.

وی پس از پایان دوره خلبانی به‌عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ- ۲۹،  خدمت صادقانه خود را با این جنگنده  در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

بیوگرافی سرهنگ محمدرضا رحمانی خلبان جنگنده میگ 29

سرهنگ خلبان شهید محمد رضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام صدها مرحله پرواز در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری های محلی این هواپیما متعلق به پایگاه دوم شکاری تبریز بوده است که زیر نظر ارتش جمهوری اسلامی ایران میباشد.

نوع این هواپیما اموزشی نظامی بوده که میگ 29 نام دارد و متاسفانه صبح روز چهارشنبه 4 دی ماه 1398 سقوط کرده و خلبان جان خود را از دست داده است.

عملیات جستجو در «سبلان» برای جنگنده سقوط کرده و خلبانش متوقف شد

🔹به دلیل تاریکی، برودت هوا و برف گیر بودن منطقه عملیات جستجو متوقف شد.

بیوگرافی سرهنگ رضا رحمانی خلبان جنگنده میگ 29 سقوط کرده در اردبیل

🔹با وجود اینکه تندباد شدید مانع از پرواز بالگرد در منطقه شده بود امدادگران با پای پیاده به محل تقریبی حادثه نیز رسیده بودند اما جستجوها که تا دقایقی بعد از تاریکی هوا نیز ادامه داشت منجر به یافتن نشانه‌هایی از هواپیمای سقوط کرده و سرنشین آن نشد تا با طلوع آفتاب گشت نیروهای امدادی مجدداً آغاز شود.

تصویر از خلبان میگ ۲۹ سرهنگ دوم خلبان رضا رحمانی(نفر اول سمت راست) در کنار همکاران خود!!

بیوگرافی سرهنگ رضا رحمانی خلبان جنگنده میگ 29 سقوط کرده در اردبیل

علت حادثه

با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده و کمک وی، توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

لاشه هواپیما توسط سرنشینان بالگرد ارتش در دامنه قله «بابا مقصود» از رشته کوه سبلان مشاهده شده و بالگرد هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.

مسوولان سازمان‌های امدادی استان اردبیل می‌گویند گروه‌های تخصصی این جمعیت از شهرستان‌های  مشگین شهر، اردبیل و سرعین از چندین جهت به سمت قله سبلان حرکت کرده‌اند اما تاکنون اثری از لاشه و بقایای هواپیما مشاهده نشده است.

عملیات جستجوی نیروهای امدادی در سبلان بر اساس گزارش‌های مردمی صورت می‌گیرد و هنوز هیچ چیز در این زمینه قطعیت نیافته است

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. نفراول از سمت چپ شهید رضا رحمانی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *