عبدالحمید خراسانی ناصر بدری (طالبان) دهانش را گِل گرفتند

بیوگرافی عبدالحمید خراسانی ناصر بدری (طالبان) کیست که دهانش را گِل گرفتند

عبدالحمید خراسانی ناصر بدری فرماندار ولایت پکتیا که اقدام به رجزخوانی برای مسئولان ایران کرده بود و اعلام امادگی برای جنگ با ایران کرده بود از کار اخراج شد.

عبدالحمید خراسانی ناصر بدری (طالبان) دهانش را گِل گرفتند

او گفته بود که اماده جنگ با ایران است و حاضر است در خط مقدم با ایران بجنگد که این گنده گویی و گستاخی او باعث شده در نهایت عزل شود هرچند علت اصلی عزل او مشخص نیست اما به نظر میرسد به دلیل اختلاف اکنی در بین طالبان و ایران عزل شده باشد.

موضوع حقابه هیرمند برای سیستان و بلوچستان از موضوعات جنجالی میان ایران و طالبان بوده که این گروهک سعی میکنند که حقابه ایران را ندهد و اقدام به حفر چندین رودخانه غیرمجاز کرده است.

هرچند او به‌گونه دقیق در مورد این اختلافات چیزی نمی‌گوید، اما پیش از این وی مولوی یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان را به تعصبات قومی متهم کرده بود.

عبدالحمید خراسانی مشهور به ناصر بدری، از نخستین افرادی بود که پیش از سقوط پنجشیر، با طالبان بیعت کرد و از سوی این گروه به‌عنوان آمر امنیت فرماندهی امنیه طالبان برای آن ولایت معرفی شد.

او اما پس از چند ماه از آن‌ سمت نیز به‌دلیل بروز اختلافات داخلی کنار رفت.

خراسانی در آخرین مورد در ۲۳ حوت سال‌ گذشته، به‌حیث ولسوال احمدآبای ولایت پکتیا گماشته شده بود.

پیش از این نیز، خراسانی بارها با پخش نوارهای تصویری در شبکه‌های اجتماعی، از تعصبات قومی در رژیم طالبان شکایت کرده است.

آیا به خاطر ایران برکنار شد؟

هرچند رسانه‌های مختلف برکناری عبدالحمید خراسانی را به اظهارات ضد ایرانی او ربط می‌دهند، اما او با مقامات طالبان دچار اختلافات جدی بوده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

عبدالحمید خراسانی یک چهره جنجالی پنجشیری و از قوم تاجیک در افغانستان است. گفته می‌شود او در زمان دولت اشرف غنی در خفا در پنجشیر زندگی می‌کرد و چندین بار نیز توسط نیروهای امنیتی طالبان بازداشت شده‌ است.

وزارت کشور [داخله] وقت افغانستان در مطلبی که سال ۱۳۹۸ منتشر کرد نوشت: «عبدالحمید، مشهور به خراسانی، سرگروه یک باند جنایت پیشه است. این مجرم حرفه‌ای، در قضایای زیاد جنایی به ویژه در باج گیری، اختطاف(ربایش)، قتل، چپاولگری، راهزنی و زورگویی دست داشته است.»

طبق گفته این نهاد در آن زمان، وی از سوی پلیس در همان سال بازداشت شد.

مقامات وقت افغانستان همچنین او را به قاچاق مواد مخدر، ایجاد ترس و ارعاب در میان شهروندان کابل، دشنام و هتک حرمت به‌ شمار زیادی از اراکین (مقامات عالی) به‌صورت صوتی و تصویری و به آتش‌کشیدن پرچم افغانستان متهم کرده و گفته بودند که وی در فهرست مجرمین سازمان یافته قرار داشت.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *