علت نامگذاری 15 آذر به عنوان روز حسابدار در تقویم ایران چیست؟

علت نامگذاری 15 آذر روز حسابدار در تقویم ایران چیست؟

علت نامگذاری 15 آذر به عنوان روز حسابدار در تقویم ایران چیست؟ تاریخچه روز حسابدار را در ادامه بخوانید.

مهم‌ترین هدف آیفک از تعیین هفته جهانی حسابداری، تبادل راهکارهای بهبود کیفیت خدمات حسابداری از یک سو و ایجاد هماهنگی میان حسابداران و ارتقای دانش و قدر و منزلت حسابداران از سوی دیگر است. از این رو در هفته حسابداری اعضای آیفک در سرتاسر جهان به برگزاری برنامه‌های متنوعی نظیر گردهمایی‌ها، نشست‌های مطبوعاتی و یا اطلاع رسانی، سخنرانی پیشکسوتان حسابداری و تجلیل از حسابداران و پژوهشگران حوزه حسابداری و مالی و بسیاری برنامه‌های دیگر می‌پردازند.

علت نامگذاری 15 آذر به عنوان روز حسابدار در تقویم ایران چیست؟

علت نامگذاری 15 آذر به عنوان روز حسابدار

در کشورمان هرساله پانزدهم آذر روز حسابدار است. این روز در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ نهادهای حسابداری ایران شامل انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران – به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک – انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی به این عنوان نام‌گذاری، و پس از پیگیریهای انجام شده، سرانجام در جلسه مورخ سه‌شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، شورای فرهنگ عمومی کشور با ثبت پانزدهم آذرماه هر سال به‌عنوان روز حسابدار و درج آن در تقویم رسمی ایران موافقت شد.

حسابداری را می توان به عنوان ثبت سیستماتیک و جامع تراکنش مالی مربوط به هر کسب و کاری نامید. همچنین به عنوان فرآیندی برای تجزیه و تحلیل، خلاصه و گزارش این معاملات به سازمان های جمع آوری مالیات و سازمان های نظارتی اطلاق می شود.

همچنین ببینید:

حسابداری به مدیریت کمک می کند تا بتواند وضعیت مالی کسب و کار را مشخص کند. با تمام فعالیت‌های حسابداری، گزارش نهایی ارائه شده به مدیریت کمک می‌کند تا موقعیت کسب‌وکار را بشناسد تا بتواند بداند به کدام جهت پایان می‌دهد.

حسابداری برای هر معامله تجاری بسیار مهم و مورد نیاز است. به ثبت، طبقه بندی و در نهایت خلاصه کردن معاملات در یک تجارت کمک می کند. هنگامی که حسابداری در معاملات تجاری به درستی انجام می شود، این امکان ارائه یک سند مالی خوب تجزیه و تحلیل شده مانند ترازنامه، تراز آزمایشی در میان سایر موارد را فراهم می کند.

روز حسابدار شاید بهترین بهانه برای حسابداران و فعالان حوزه حسابداری و مالی است که به قدر و منزلت حرفه خود بیشتر واقف شده و در راستای ارتقای دانش و مهارتهای خود بیشتر بکوشند. خبر خوب در این راستا این است که مجموعه پرشین حساب با هدف ارتقای دانش مالی و مالیاتی حسابداران و کلیه فعالان اقتصادی اقدام به تهیه آموزش‌های رایگان حسابداری و مالیات و همچنین دوره‌های آموزشی ارزشمندی نظیر دوره آموزش جامع حسابداری با مضمون آموزش کامل حسابداری مالیاتی نموده است. این فرصت را از دست ندهید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *