فیلم عاقبت وحشتناک مهلب مشاور مصعب پس از مرگ مختار ثقفی

فیلم عاقبت وحشتناک مهلب مشاور مصعب پس از مرگ مختار ثقفی

فیلم عاقبت وحشتناک مهلب مشاور مصعب پس از مرگ مختار ثقفی

فیلم کامل عاقبت مهلب بن ابی‌صفره مشاور مصعب پسر زبیر پس از مرگ مختار ثقفی و مهلب چطور کشته شد همراه با جزئیات کامل را در این صفحه ببیید.

مهلب مشاور مصعب ابن زبیر بود , در شکست مختار نقش بسیار مهمی در جهت اطلاع رسانی و مشاوره به مصعب داشت و به عبارتی همه نقشه های شکست مختار را کشید .

همچنین ببینید

فیلم خودکشی اسب شمر در روز عاشورا
سنان بن انس نخعی که بود؟ نحوه کشته شدن
داستان شیر تعزیه چیست

جالب است بدانید پسرش یزید بن مهلب در جنگ با ایرانیان جنایات بسیار زیادی مرتکب شد بعد از حمله به مردم گرگان و کشتار بسیاری از اهالی این شهر با خونه آنها گندم را آغشته می کرد و سپس با انداختن در آسیا نان درست میکرد و به سربازانش میداد پسر مهلب معتقد بود که خون ایرانی ها حلال بوده و می توان از آن برای خوردن استفاده کرد و حتی روایاتی وجود دارد که میگویند از خون ایرانیان به عنوان ادویه غذا استفاده می شده است

مهلب اصولاً خشونت‌طلب نبود و در جنگ های حضوری شرکت نمی‌کرد اما با سیاست و نیرنگ فتنه در سپاه دشمن می انداخت و باعث متلاشی شدن آنها می شد مهلب در سال‌های پایانی زندگی‌اش فرمانده حجاج در خراسان بود و بعد از مرگش پسرش یزید جای او را گرفت که جنایات زیادی را مرتکب شد.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *