فیلم کامل تشییع جنازه مولوی مجیب الرحمن النصاری طالبان افعانستان

فیلم کامل تشییع جنازه مولوی مجیب الرحمن النصاری طالبان افعانستان

فیلم کامل تشییع جنازه مولوی مجیب الرحمن النصاری طالبان افعانستان

فیلم کامل تشییع جنازه مولانا مولوی مجیب الرحمن النصاری همراه جزئیات را در این صفحه بینید.

روز گذشته انفجار انتحاری در نزدیکی مسجدی در ولایت هرات در افغانستان دست کم 18 کشته برجای گذاشت که مجیب الرحمن انصاری، روحانی اسلامی نزدیک به طالبان نیز در میان آنها کشته شدند.

شاه محمد رسولی، سخنگوی پلیس استانی افغانستان گفته که این حمله در نزدیکی مسجد گذرگه پس از آن صورت گرفت که تروریست مواد منفجره را روی بدنش منفجر کرد.

فیلم کامل تشییع جنازه مولوی مجیب الرحمن النصاری

وی لحظاتی پس از این حمله گفت: متأسفانه رهبر مذهبی محبوب مجیب الرحمن انصاری و پنج تن از دوستانش در راه رفتن به مسجد در یک حمله انتحاری کشته شدند.

انصاری به حکومت طالبان نزدیک بود. نگاه رادیکال او به اسلام و مخالفت با هر نوع حکومتی غیر از حکومت کنونی، مجازات مخالفان با «سر بریدن»، او را به شخصیت مهمی در تبلیغ ایدئولوژی طالبان تبدیل کرد.

این نزدیکی را ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ارشد حکومت طالبان پس از حضور در شبکه های اجتماعی برای محکوم کردن این حمله و ابراز تاسف از آنچه که “شهادت” انصاری خواند آن را حمله ناجوانمردانه دشمنان دین خواند.

در حال حاضر هیچ گروه تروریستی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، برخلاف آنچه گاهی اوقات با داعش، دشمن طالبان، که به سرعت مسئولیت انفجارها را بر عهده میگرفت فعلا واکنشی نشان نداده است.

این حمله در همان هفته ای صورت گرفت که در آن طالبان اولین سالگرد خروج نیروهای آمریکایی پس از سقوط کابل را جشن گرفتند. در همین راستا، در ماه اوت، داعش مسئولیت حمله به مدرسه ای را که در آن طالبان رحیم الله حقانی را که برخلاف موضع حکومت طالبان آشکارا از حق زنان برای دسترسی به تحصیل و کار دفاع کرده بود، به قتل رساندند.

حمله به حقانی اولین حمله داعش نبود. در تلاش‌های قبلی، این گروه تلاش کرده بود او را در حمله‌ای در پاکستان که در زمان حضور ایالات متحده در افغانستان در آنجا مستقر شده بود، بکشد.

 

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. رضایی رافضی

    الحمدلله رب العالمین به مولایش یزید پیوست.لعنت الله علیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *