فیلم کامل لحظه حمله به حرم شاهچراغ و رگبار تیراندازی به زائران +جزئیات

فیلم حادثه حمله به حرم شاهچراغ و رگبار زائران و مردم از سیر تا پیاز با جزئیات کامل حمله تروریستی به شاهچراغ را در این صفحه ببینید.

روز گذشته در حرم شاهچراغ اتفاق هولناکی رخ داد و چند تروریست با حمله مسلحانه به مردم اقدام به شلیک کرده و تعداد زیادی از هموطنانمان را به شهادت رساندند.

فیلم کامل لحظه حمله به حرم شاهچراغ و تیراندازی به زائران +جزئیات

زائرانی که در حرم شاه چراغ بودند به یکباره هدف گلوله قرار گرفتند و ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت در دوربین های مدار بسته حرم شاهچراغ اولین تروریست را نشان می دهد که با اسلحه کلاشینکف وارد شده و هر کسی را در مقابل خود میبیند هدف گلوله قرار می دهد .

بعد از تیراندازی این شخص تروریست نیروهای امنیتی موفق شدن یکی از تروریست ها را دستگیر کنند مشخص شد که این تروریست اهل بحرین بوده و به صورت غیرقانونی به ایران آمده است او در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته تا مورد بازجویی قرار بگیرد و اطلاعات لازم را در اختیار نیروهای امنیتی کشورمان قرار دهد.

خبرگزاری ایرنا، در گزارشی از این حادثه تروریستی، اعلام کرد که شامگاه دیروز، چهارشنبه، ساعت 17.45 دقیقه، فردی مسلح به شیوه تروریست‌های تکفیری با شروع تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ(ع) به داخل حمله کرد. طبق گفته شاهدان عینی، تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی و باب‌الرضا(ع) وارد حرم شدند و پیش از ورود به حرم و از همان در، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بسته‌اند.

این درحالی است که طبق یک‌ سنت قدیمی شب‌های پنجشنبه بسیاری از مردم شیراز برای زیارت به حرم شاهچراغ می‌روند، از این رو این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است. براساس گزارش ایرنا، نیروهای ناجا همزمان تروریست حمله کننده به حرم شاهچراغ را دستگیر کرده‌اند و یکی از تروریست‌ها متواری شده است. ابتدا تعداد شهدای این حمله تروریستی 9 نفر ذکر شد، اما با مرور زمان برخی از زخمی‌ها نیز به شهادت رسیدند.

فیلم کامل حمله وحشتناک به شاهچراغ و رگبار زائران از سیر تا میاز +جزئیات کامل

فیلم حمله به حرم شاهچراغ و رگبار زائران

در روز چهارشنبه 14 آبان 1401 یک حمله تروریستی به شاهچراغ صورت گرفت که متاسفانه ۱۵ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند درباره اینکه این حمله تروریستی توسط چه گروه و افراد بوده هنوز مشخص نشده است.

حادثه تروریستی ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۳ نفر زخمی شده‌اند گفته می‌شود که یکی از تروریست‌ها توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

ماجرا از این قرار بود که سه نفر از تروریست ها با ورود به حرم شاهچراغ و شبستان امام خمینی به سمت زائران و خادمان تیراندازی کرده که بیش از ۲۳ نفر هدف گلوله قرار گرفت و ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند.

در بین کشته شده ها یک کودک و یک زن نیز دیده می شود در حال حاضر یکی از تروریستها دستگیر شده و تلاش برای دستگیری دیگر تروریست‌ها و همدستان آنها ادامه دارد.

فیلم کامل لحظه حمله به شاهچراغ و رگبار زائران تیراندازی وحشتناک +جزئیات

احمد وحیدی در جریان گفتگوی زنده با شبکه خبر با تسلیت به خانواده‌های قربانیان اعلام کرد که دشمنان برای نا امن کردن کشور سعی دارند امنیت مردم را به خطر بیاندازند.

روایت شاهدان عینی

یکی از مغازه‌داران درب اصلی حرم مطهر شاهچراغ دادستان حادثه تروریستی امروز را اینگونه روایت می‌کند: من فقط صدای گلوله از داخل حرم شنیدم، اگر درست به خاطر داشته باشم ابتدا 5 الی 6 گلوله  شلیک شد و دو شلیک آخر هم صدای متفاوتی داشت. به نظرم ضارب یک اسلحه کمری و یک اسلحه کلاشینکف به همراه داشت.

روایت شاهدان از حمله به حرم شاهچراغ 

بعد از آن چند موتوری آمدند و سپس راهنمایی و رانندگی خیابان‌ها را مسدود کردند و بعد از آن نیروهای امنیتی وارد حرم شدند. کسبه‌های منطقه نیز به واسطه این اتفاقات مغازه هایشان را بستند.

یکی از امانتداران حرم مطهر نیز این گونه حادثه را روایت می‌کند: دقیقا موقع نماز بود که این دو نفر از درب باب الرضا وارد شدند و ما صدای تیراندازی شنیدیم که رفتیم دیدیم همکارمان که تیر خورده است و به ما گفت که فرد تروریست اجازه بازرسی به من نداد و شروع به تیراندازی کرد و به سرعت به سمت حرم و ضریح حرکت کرد.

فیلم کامل لحظه حمله به شاهچراغ و رگبار زائران تیراندازی وحشتناک +جزئیات

ئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در حال بازجویی هستیم و به همین دلیل جزئیات متعاقبا اعلام میشود. براساس آخرین و دقیق ترین خبر، تروریست یک نفر بوده است.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص این حادثه گفت: تاکنون این حمله تروریستی ۱۳ شهید و ۴۰ مجروح داشته است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

همچنین ببینید

تروریست حرم شاهچراغ کیست اهل کجاست؟

اما سخنگوی اورژانس کشور در مصاحبه با شبکه خبر گفت: در حادثه تروریستی شاهچراغ تاکنون ۱۳ نفر شهید و ۲۱ نفر مجروح شده‌اند که حال ۲ نفر وخیم است

او در رابطه با وضعیت مجروحان توضیح داد: همه امکانات پزشکی استان برای مداوا آماده هستند و برخی از مسئولین بدحال هستند که جراحان متخصص استان در حال درمان آنها هستند.

 حمله به حرم شاهچراغ  و رگبار زائران تیراندازی وحشتناک

فیلم کامل لحظه حمله به شاهچراغ و رگبار زائران تیراندازی وحشتناک +جزئیات
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: ملیت تروریست عامل حمله به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مشخص نیست و مطالب منتشرشده در فضای مجازی در خصوص ملیت ضارب درست نیست. اسماعیل محبی پور در گفتگو با فارس عنوان کرد: مطالب منتشرشده در فضای مجازی در خصوص ملیت بحرینی ضارب حرم شاهچراغ (ع) درست نیست. وی افزود: هویت تروریست شیراز در دست بررسی است و به محض مشخص شدن ابعاد موضوع، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

رئیس جمهور شهادت تعدادی از زائران آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در حادثه تروریستی شاهچراغ را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور پیامی شهادت تعدادی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در حادثه تروریستی آن حرم را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

ندای ظلم ستیزی و قدرت طلبی ملت ایران این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه السلام طنین انداز شد و جنایت دیگری به لیست جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران اضافه شد.

شهادت و مجروح شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در این حمله تروریستی را به خانواده این عزیزان و به تمامی مردم ایران تسلیت می گویم.

تجربه نشان می دهد که دشمنان ایران با خشونت و رعب و وحشت، تلافی یأس و تیرهایشان را برای ایجاد تفرقه در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور انجام می دهند.

این شر قطعا بی پاسخ نخواهد ماند و نهادهای امنیتی و انتظامی با شناسایی موانع این جنایت کور پاسخی رقت انگیز و آموزنده به سران و طراحان آن خواهند داد.

سید ابراهیم رئیسی

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

22 نظر

  1. تمام کسانی که با اغتشاش منجر به ایجاد ناامنی و تضعیف نیروی انتظامی بشن، زمینه حرکات تروریستی رو در کشور ایجاد کردند و در خون تمام شهدای این حادثه امروز شیراز شریک هستند
    #وطن_فروش_ها

    • وکیل مدافع

      وطن پرستا کجا بودن جلوی ایشون رو بگیرن!وطن پرستایی که به دخترای بی سلاح ما تجاوز میکنن و تو خیابونا کتکشون میزنن زورشون به یه نر اسلحه بدست نرسیده

    • بله دقیقا 💔

  2. علیرضا مهری

    .مگه اونجا دوربین مداربسته نداشته .یا ازاون محل ک شروع ب تبراندازی کردن یعنی یدونه دوربین نبوده ک خبر درست انتقال داده بشه .

  3. متن رو اصلاح کنید نوشتید،۲۳ نفر هدف گلوله قرار گرفت و ۵۰۰ نفر کشته شد؟؟؟

  4. به همین راحتی همه رو به رگبار بست و رفت

    • بله عزیزم وقتی یه عده فریب خورده سر نیروهای امنیت رو گرم میکنن به خودشون
      تروریستای خارجی اینجوری شبیخون میزنن

  5. واقعا متاسفم خدایا خودت به دادمون برس

  6. مهدی حقیقت

    ای کاش یکی حمله میکرد سمتش.یا با چیزی می‌زدنش. این همه آدم بی گناه شهید نمیشدن

  7. این که به گفته خودتون تروریست بوده، اما وقتی مجری قانون آرمیتا عباسی را مورد تجاوز و شکنجه و بعد ناپدیدش می کنه، خیلی درد داره

  8. واقعا چی داره سرمون میاد راحت میاند هم وطنامون میکشند و ما همون وقت جواب بدیم بزنید داعش رو نابود کنید

  9. خدا انتقام خون تمامی شهدا رو ازتون بگیره مردم عادی و بدبخت که گناهی ندارند که هم جانشان را بدهند هم مالشان را خدا از سرتون نگذره که نمیگذره همین دنیا قصاص میکنه واسه اون دنیا نمیگذاره وای به حالتون

  10. به خدا نمیدونم اینهایی که میان میگن کار نظام و باز دارن هیزم تو آتیش اغتشاشات میریزن فقط یه سر به سوریه و افغانستان و….کشورها بزنن وببینن که این شگرد این بیشرفها برای نابودی یه کشوره تو رو خدا بیدار بشین مملکت رو بادست خود ویران نکنید

  11. والا من خرداد ماه رفتم شاهچراغ جوراب نداشتم منو راه ندادن داخل حرم گفتن باید جوراب بپوشی .چطور پای بدون جوراب من بین اون همه آدم مشخص بود و نتونستم برم داخل بعد یه نفر با اسلحه ی ب اون بزرگی تونسته وارد حرم بشه؟؟ ب نظرتون جای تفکر ندتره؟

    • خانم محترم 🗿 وقتی ب اون آدمای که برای گشتن مردم شلیک می‌کنه می‌تونه مگ خله ک بزارع بگردنش ؟ یکم فکر کنید

  12. محمد ساشا

    ای خدا، واقعا باید دلت از سنگ سفت تر باشه که یه بچه معصوم و بیگناه زیر پنج سال رو با تیر بزنی. واقعا آگه شما دین و ایمان داشتین و آگه حتی وهابی و سلفی هم باشی و اومده باشی جهاد کنی باز هم شلیک به آون بچه های طفل معصوم و بیگناه نهایت شقاوت و بی رحمی و سنگدلیتون رو به همه دنیا میرسونه. حالا شما سلفی ها ما مردم ایران و شیعیان مرتضی علی رو کافر بدونین و بهمون شلیک کنید اما هیچ جوره شلیک به آون بچه بیگناه برام قابل هضم نیست. اون ک دیگه چیزی از دین و کفر و شرک نمیدونه ک تویِ نامسلمون اون فرشته پاک و معصوم رو کافر خوندی و بهش شلیک کردی. حاضرم روزی صدبار تیربارون بشم و هزار مرتبه بمیرم و زنده بشم ولی اون بچه عزیز رو روی تخت بیمارستان نبینم؛ اون رو مرده نبینم. آخه یک آدم چقدر میتونه سنگدل و بیرحم باشه ای خدا.من ک فکر گلوله خوردن اون بچه برام بشدت عذاب آور و هولناک و پر از رنج و عذابه و عذاب وجدان دارم و اشکام دائماً سرازیر میشه براش. خدایا خودت بهمون رحم کن و نجاتمون بده. یا الله مددی کن و مسیر فرج مولامون رو برامون هموار کن، خدا خودت کمکمون کن تا دیگه این صحنه های دلهره آور و مرگ هموطنان عزیزمون رو نبینیم ای مهربان ترین

  13. این یاروی که اومده اینا رو کشته اسمش سعید حنیفی بود از عرب ها بود مترجم زبان عربی به فارسی بوده و همین شخص زیر تابوت سردار سلیمانی رو گرفته بود تو فیلمهاش مشخص صورتش

  14. صدر مرادی

    باسلام.یقیناً بایستی با متولیان امامزاده ها نیز به دلیل کوتاهی و اهمال در تامین امنیت زائران برخورد عبرت آموزی شود .چراکه هرچند وقت یکبار این اتفاق تکرار می شود.

  15. لعنت خدا بر شما باد

  16. از همان زمانیکه حرم امام رضا بمب گذاری شد بایستی مثل حرم امام رضا زائرین حرم ها بازجویی شوند که این اتفاقات ناگوار نیفته که جمعی از مردم بی گناه و بی پناه شهید بشن متاسفانه همیشه باید بلا سرمون بیاد تا تمهیدات امنیتی بیشتر بشه.

  17. اگه راست میگید اسم خادمان راوی حادثه ی شاهچراغو بگید،بقوله،به گفته ی فلان وفلان یعنی دروغه محضه؟؟
    دیگه نخ نماشده این داستانهای کهنه ی دروغین!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *