قران کریم طی چند سال بر پیامبر نازل شد

قران کریم طی چند سال بر پیامبر نازل شد

قران کریم طی چند سال بر پیامبر نازل شد

مـدت نزول تدریجی قرآن بیست سال است به این صورت که نزول قرآن سه سال بعد از بعثت پیامبر آغاز شد و تا آخرین سال حـیـات پیامبر (صلی الله‌ علیه ‌و‌ آله ‌و سلّم) ادامه داشت. از مجموع این ۲۳ سال، مدت نزول قرآن در مکه سیزده سال است و پس از آن ادامه ی قرآن در مدت زمان حضور پیامبر در مدینه بر ایشان نازل شد. البته در خصوص مدت زمان دقیق حضور پیامبر اسلام در شهر مدینه، روایات ۱۰ سال، ۱۳ سال و ۱۵ سال وجود دارد ولی در مورد نزول قرآن در طی ۱۰ سال در مدینه بر پیامبر، اتفاق نظر وجود دارد.

قران کریم طی چند سال بر پیامبر نازل شد

قرآن به معنای خواندن یا تلاوت است. با این حال، این کلمه به طور خاص به معنای آن آمده است
قرآن بر حضرت محمد نازل شده است. قرآن کتاب اساسی مسلمانان است به زبان عربی نازل شده است.

آغاز نزول قرآن در ماه مبارک رمضان و در شب قدر صورت گرفت. در زمان حیات حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام، وی قرآن را بر مسلمانان می‌خواند و برخی آیات را حفظ می‌کردند و برخی بر تکه ‌های چرم، استخوان ‌های شانه و دنده گوسفند و شتر، چوب درخت خرما، سنگ‌ های هموار و صیقلی و گاه کاغذ می‌نوشتند و در آن زمان از آنجا که هنوز قرآن بر پیامبر وحی می‌شد و متن آن ناقص بود، امکان اینکه به صورت یک کتاب جامع در بیاید ممکن نبود.

به سوره هائی که پیش از هجرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه نازل شده سوره های مکی و به مابقی که پس از ان بر آن حضرت نازل گردید سوره های مدنی می گویند. طبق آماری که از روایات ترتیب نزول بدست می آید، ۸۶ سوره مکی و ۲۸ سوره مدنی است.

 

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *