طرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزه و جدید

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزه و جدید

سبزی پلو با ماهی یکی از مجلسی ترین غذاهای ایرانیه که توی مقاله «طرز تهیه انواع غذا با ماهی» هم معرفیش کردیم این غذا مخصوصا واسه مناسبت‌های خاص مثل شب عید نوروز طبخ میشه، و به همین دلیل به یه غذای محبوب و به یاد ماندنی تبدیل شده چون اکثر افراد این غذا رو در کنار خوانوادهاشون و توی یه شب خاص سرو میکنن.

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی مجلسی خیلی راحته و فقط نیازمند رعایت یه سری نکات مهم آشپزیه که بدونید از چه نوع ماهی و سبزی‌ای استفاده کنید تا در کنار پیروی قدم به قدم از اصول پخت بتونید این غذای خوشمزه و اصیل ایرانی رو به بهترین شکل ممکن درست کنید.

برای درست کردن سبزی پلو با ماهی خوشمزه و مجلسی دست به کار بشید و با تهیه مواد اولیه با ما همراه باشید تا طرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزه رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با ماهی

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج ۲ پیمانه
ماهی تیلا پیلا ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
سبزی پلویی ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
شوید خشک ۲ قاشق غذا خوری
ادویه ماهی ۱ قاشق چای خوری
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذا خوری
نمک به اندازه دلخواه
فلفل سیاه نوک قاشق چای خوری
زرد چوبه نصف قاشق چای خوری
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی


مرحله اول

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی رو با شستن و پوست گرفتن پیاز شروع کنید و به صورت نگینی ریز خرد کرده و داخل کاسه مناسب بریزید، و در ادامه سیر رو رنده کرده و به همراه ادویه ماهی نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آب لیمو ترش به کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم

نحوه آماده سازی ماهی رو با جدا کردن سر و دم ماهی ادامه داده و به خوبی پوست یا پولک‌های ماهی رو جدا کرده و در ادامه ماهی ما رو خرد یا به اصطلاح فیله کنید و داخل کاسه حاوی مواد بزارید.


مرحله سوم

مخلوط مواد طعم دهنده رو با دست به خوبی روی قطعه‌های ماهی بمالید که طعم دار بشن و حالا روی کاسه سلفون بکشید و برای خوش طعم شدن ماهی، به مدت یک ساعت داخل یخچال بزارید.


مرحله چهارم

برای درست کردن سبزی پلو با ماهی حالا به سراغ اماده کردن برنج رفته و بسته به نوعی که داره، برنج رو داخل یه ظرف مناسب بریزید و آب ولرم و یک قاشق نمک اضافه کنید و بزارید به مدت ۱ الی ۳ ساعت خیس بخوره.


مرحله پنجم

سبزی پلویی رو که شامل (تره، جعفری، گشنیز، شوید، شنبلیله و برگ سیر تازه) هست رو به خوبی بشویید و در ادامه به اندازه مناسب، یعنی نه ریز و نه درشت خرد کنید و کنار بزارید.


مرحله ششم

نحوه پخت سبزی پلو رو با گذاشتن یه قابلمه مناسب روی حرارت متوسط ادامه داده و تا نیمه بهش آب اضافه کنید تا به جوش بیاد و سپس، برنج خیس خورده رو آبکش کرده و به همراه یک قاشق نمک و روغن، داخل آب جوش بریزید تا بپزه.


مرحله هفتم

برای پختن برنج ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان لازمه و بعد از گذشت ۵ دقیقه از پخت برنج، سبزی خورد شده رو به قابلمه اضافه کنید تا به خوبی به همراه برنج پخته بشه و، زمانی که داخل برنج سفت و بیرونش نرم شد، برنج و سبزی رو داخل آبکش بریزید.


مرحله هشتم

برای له نشدن برنج بر روی اون آب ولرم بریزید تا حرارتش پایین بیاد و از خمیر شدنش جلوگیری بشه. الان وقتشه که بریم سراغ دم کردن سبزی پلو و برای این کار یه قابلمه مناسب رو حرارت ملایم بزارید و ۲ قاشق روغن کف قابلمه بریزید.


مرحله نهم

در صورتی که تمایل داشتید برای ته دیگ، نان یا سیب زمینی حلقه شده کف قابلمه قرار بدید و سپس ۱ کفگیر از مخلوط برنج و سبزی رو، روی ته دیگ بریزید و در ادامه شوید ریخته و دوباره برنج و سپس شوید و دوباره برنج بریزید.


مرحله دهم

با دسته کفگیر در وسط برنج حفره ایجاد کنید، چون این کار باعث میشه که بخار آب به خوبی به همه‌ی قسمت‌های قابلمه برسه و در آخر زعفران دم کرده روی برنج بریزید و درب قابلمه رو به همراه دمی قرار بدید تا سبزی پلو بره واسه دم کشیدن.


مرحله یازدهم

در ادامه درست کردن سبزی پلو با ماهی وقتشه که ماهی‌های طعم دار شده رو از یخچال بیرون بیارید و سپس ماهی ها رو از مواد طعم دهنده جدا کرده و سپس یه تابه مناسب روی حررات ملایم بزارید و به مقدار لازم روغن اضافه کنید.


مرحله دوازدهم

حالا ماهی ها رو به آرامی درون تابه قرار بدید و شروع کنید به سرخ کردن و زمانی که یک طرف اونها طلایی شد، ماهی ها رو برگردونید تا طرف دیگه‌شون هم سرخ بشه و در ادامه از تابه خارج کنید.


مرحله سیزدهم

زمانی که سبزی پلو دم کشید، درب قابلمه رو باز بزارید تا بخار و حرات اضافی خارج بشه و با یه کفگیر مواد داخل قابلمه رو مخلوط کرده و داخل دیس بکشید و به همراه ماهی سرخ شده نوش جان کنید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *