ماجرای فیلم هواپیمای شیراز به تهران در بوستان ۳راه آذری فرود اومد

ماجرای فیلم سقوط هواپیمای شیراز به تهران در بوستان ۳راه آذری فرود اومد

ماجرای فیلم هواپیمای شیراز به تهران در بوستان ۳راه آذری فرود اومد

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که درباره آن نوشته شده است هواپیمای شیراز به تهران در بوستان سه راه آذری فرود آمده است ویدیویی که صرفاً برای جذب فالوئر و بیننده در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و شایعه ای بیش نیست.

واقعیت ماجرا

این ویدیو مربوط به سه سال پیش یعنی سال ۱۳۹۸ بوده که هواپیمای تهران به مقصد ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد و وارد اتوبان ماهشهر گردید.

در ۷ بهمن ۱۳۹۸ یک فروند بوئینگ ام دی متعلق به کاسپین از مسیر فرودگاه تهران به ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد و وارد اتوبان ماهشهر به اهواز شد که خوشبختانه تلفاتی وجود نداشت.

حالا بعد از گذشت چند سال از این حادثه ویدیوی آن دوباره در فضای مجازی دست به دست می‌شود و آن را مربوط به امسال اعلام کرده اند درباره این حادثه مهرداد شریفی معاون وقت فرماندار ماهشهر گفته بود که در این حادثه فقط دو نفر از مسافران هواپیما آسیب جزئی دیده بودند.

ماجرای فیلم هواپیمای شیراز به تهران در بوستان ۳راه آذری فرود اومد

اخبار دروغ در فضای مجازی همیشه رونق زیادی داشته و برخی از پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی برای جذب فالوور چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند.

هر خبر و نوشته ای در فضای مجازی را باور نکنید

شایعه یا همان دروغ بزرگ اجتماعی یکی از معضل های اخلاقی جامعه ما است که هر روز در لباسی جدید رخ نمایی می کند. شایعات سایبری، اخبار جعلی و دروغ بطور فزاینده ای به عنوان نیروهای مخالف در برابر عملکرد دولت هستند. خصوصا زمانیکه امنیت ملی به خطر می افتد شایعات سایبری شکاف عمیق تری بین ملت و دولت بوجود می آورند این پزوهش با هدف کاربردی به این سوال می پردازد.

بایستی توجه داشت در قانون، انتشار شایعات و دسترس قرار دادن آن برای افراد دیگر، همچون تولید شایعات جرم تلقی شده است. به بیان دیگر لازم نیست فردی که اقدام به انتشار شایعات و مطالب خلاف واقع می‌کند، خود نیز تولید کننده مطالب کذب و شایعات بوده باشد.

همچنین تفاوتی نیز در ارسال شایعات به افراد محدود در چت‌های خصوصی یا انتشار آن در سطح وسیع در سایت‌ها یا کانال‌های موجود در پیام‌رسان‌ها وجود ندارد. چرا که قانون، انتشار و در دسترس قراردادن مطالب کذب را در یک ردیف قرار داده و برای هر دو عمل مجازات واحدی درنظر گرفته است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. انقدر تو ایران دروغ گفتن که حرف راست هم کسی باور نمیکنه اینه که فقط راسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *