کشف سیاره جانسن سیاره ای که دانشمندان را شگفت زده کرد +تصاویر

سطح این سیاره اقیانوسی از گدازه است و ممکن است داخل آن پر از الماس باشد.

جانسن یک سیاره فراخورشیدی در مدار ستاره میزبان خورشید مانند خود به نام Cancri است. جرم این سیاره فراخورشیدی حدود 8.63 جرم زمین است. و قطر آن تقریباً دو برابر زمین است بنابراین، آن را به اولین ابرزمینی تبدیل می‌کند که در اطراف یک ستاره دنباله اصلی کشف شده است یک سال این سیاره کمتر از 18 ساعت طول می کشد تا یک مدار کامل شود و درونی ترین سیاره در منظومه سیاره ای خود است.

کشف سیاره جانسن سیاره ای که دانشندان را شگفت زده کرد +تصاویر

این سیاره نیز مانند اکثر سیارات فراخورشیدی توسط کپلر یافت شد.

این سیاره به عنوان سیاره الماس نیز شناخته می‌شود زیرا فضای داخلی آن سرشار از کربن است که سنگ‌های قیمتی را تحت فشار شدید ایجاد می‌کند. این اطلاعات جدید توسط یک ابزار اکتشاف فضایی که اندازه گیری‌های بسیار دقیقی از نور ستارگان را از ستاره نزدیک جانسن یعنی کوپرنیک، ثبت کرده، به دست آمده است.

مشخصات سیاره جانسن

در حالی که دمای سطح این سیاره تقریباً 500 درجه سانتیگراد است، یک سیاره فراخورشیدی در فاصله 40 سال نوری از زمین قرار دارد اکنون، داده های جدید دانشمندان را به ایجاد نظریه ای در مورد چگونگی پیدایش این “سیاره جهنمی” سوق داده است.

کشف سیاره جانسن سیاره ای که دانشندان را شگفت زده کرد +تصاویر

سیاره فراخورشیدی صخره‌ای 55 Cancri e  با جرمی حدود هشت برابر سیاره ما، یک ابرزمین در نظر گرفته می‌شود، اما شرایط سطحی آن نمی‌تواند متفاوت از آن چیزی باشد که ما از آن لذت می‌بریم. جانسن به دور ستاره خود به نام 55 Cancri یا Copernicus در فاصله 2.4 میلیون کیلومتری می چرخد که باعث می شود.

همچنین ببینید:

سال سیاره فقط 18 ساعت طول بکشد. در مقایسه، عطارد در حدود  میلیون کیلومتر دورتر از خورشید می چرخد. البته این نزدیکی چیزی است که 55 Cancri e را بسیار داغ می کند  به اندازه ای داغ که سطح این سیاره اقیانوسی از گدازه است و ممکن است داخل آن پر از الماس باشد.

کشف سیاره جانسن سیاره ای که دانشندان را شگفت زده کرد +تصاویر

دانشمندان امیدوارند مطالعه آنها درک دانشمندان از چگونگی شکل‌گیری و حرکت سیارات در طول تمام زمان‌ها را بهبود بخشد. جانسن در سال ۲۰۰۴ کشف شد و به اولین سیاره “ابر زمین” شناخته شده تبدیل شد. جرم این سیاره حدود هشت برابر جرم سیاره ما و اندازه آن نیز دو برابر پهنای سیاره ما است. جو آن غنی از هیدروژن است. هلیوم و به طور بالقوه سیانید هیدروژن نیز در آن وجود دارد. این اولین سیاره فراخورشیدی است که می‌شناسیم و با وجود سطح جهنمی‌اش، جو دارد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *