متن پیامک تبریک ولادت امام رضا علیه السلام ۱۴۰۲ +کلیپ و عکس استوری

3 کلیپ شاد ولادت امام رضا علیه السلام برای استوری و وضعیت واتساپ

3 کلیپ شاد و زیبا ولادت امام رضا علیه السلام برای استوری و وضعیت واتساپ همراه با عکس نوشته ولادت امام امام رضا امام هشتم را در این صفحه ببینید.

3 کلیپ شاد ولادت امام رضا علیه السلام برای استوری و وضعیت واتساپ

 

امام هشتم امام رضا (ع) در روز یازدهم ذی القعده سال 148 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد. توسط پدر پاکش امام موسی کاظم (ع) امام هفتم علی نامیده شد. لقب الهی او «رضا» و کنیه اش ابوالحسن بود.

امام موسی کاظم (ع) بارها صراحتاً فرزند ارشد خود «علی» را به عنوان جانشین بلافصل خود برای الحاق به مقام امامت معرفی کرد. پس از شهادت پدرش در بغداد، در 25 رجب 183 هجری قمری / اول سپتامبر 799 هجری قمری در زندان هارون الرشید خلیفه عباسی در سی و پنج سالگی به مقام مقدس امامت رسید. پیر شد و بیست سال در آن مقام الهی بود.

کلیپ شاد و زیبا ولادت امام رضا علیه السلام

دانلود

سه خلیفه عباسی هم عصر او بودند: ده سال اول هارون الرشید، پنج سال بعد امین و بالاخره پنج سال آخر مأمون.

پس از مرگ هارون در سال 193 هجری قمری مأمون با برادرش امین درگیر شد. به جنگ های خونین و سرانجام قتل امین در  هجری قمری و پس از آن مأمون خلیفه شد. خلفای بنی امیه و عباسی از ائمه اطهار (علیهم السلام) که در انظار عمومی به عنوان جانشینان واقعی و شایسته رسول خدا (ص) شناخته می شدند، هراس داشتند. ائمه اطهار (علیهم السلام) همواره مورد آزار و شکنجه خلفای حاکم وقت بودند.

دانلود

مأمون به فکر یافتن راه حل جدیدی برای این مشکلات بود که پیشینیان عباسی او نتوانسته بودند آن را حل کنند. مأمون با نیّت شوم دوستی نادرست با حضرت، امام رضا (ع) را به مرو دعوت کرد. از این رو خلیفه ظالم قصد داشت به حضرتش نگاه مستقیم داشته باشد.

✅ همچنین ببینید عکس پروفایل ولادت امام رضا (ع)

مأمون برای اجرای این تصمیم، امام رضا(ع) را به زور از مدینه به مرو تبعید کرد. امام رضا (علیه السلام) هنگام خروج از مدینه، اهل بیت خود را جمع کرد و به آنان سفارش کرد که برای آخرین سفر بی بازگشت خود اشک بریزند. امام (ع) هیچ یک از اهل بیت خود را به مرو نبرد. آن حضرت قصد داشت مردم را از تبعیدی که مأمون برای او در نظر گرفته بود آگاه کند.

دانلود

به دستور مأمون، مسیر حرکت کاروان امام رضا(ع) از مدینه به مرو از پیش تعیین شده بود. او در دهم شوال سال 201 هجری قمری از طریق بصره، خرمشهر، اهواز، ری، نیشابور، سناباد و سرخس وارد مرو شد.

امام زمان (عج) در طول سفر طولانی خود مورد استقبال صمیمانه مردم ساکن در آن شهرها و روستاهای مسیر قرار گرفت. هنگامی که معظم له وارد نیشابور شدند.

✅ همچنین ببینید عکس استوری تبریک ولادت امام رضا علیه السلام 

این حدیث تاریخی و مشهورترین حدیث قدسی معروف به «سیلسیلة الذهب» است. امام رضا (علیه السلام) تأیید می کند که عبادت خدا وقتی بر اساس اطاعت از ائمه معصومین (علیهم السلام) باشد، یک عمل کامل محسوب می شود. این بیان تاریخی امام رضا (ع) دلالت بر ارائه و اظهار امامت آن حضرت داشت.

امام هشتم شیعیان، امام علی بن موسی الرضا (ع) را امام زمان (عج) نیز می نامند. مسلمانان وقتی به سفر می روند چیزی به نام «امام زمین» را با خود می برند. نام امام رضا (ع) که مقداری پول است که در پارچه ای بسته شده است. این سنت احتمالاً از زمان امام رضا (ع) بوده است که مردم با خود پول می‌بردند، مخصوصاً به این دلیل که نام امام زمان (عج) روی آن بود. از آنجایی که مأمون، خلیفه عباسی معاصر امام رضا (ع) سکه هایی با نام امام رضا (ع) ضرب کرده بود، حمل نام امام (ع) برای مسلمانان بسیار آسان بود. آنها، به خصوص زمانی که به سفر می رفتند.

ولادت امام رضا علیه السلام مبارک

هر کی که حاجت روا شد گدا اومد پادشا شد

عاشق “آقام رضا” شد “خادم” آقا شد
منم اومدم گدا شم کفتر گنبد طلا شم

ایشالله حاجت روا شم خادم آقا شم
خوردم آب و دونه ات که شدم دیونه ات

آب زمزم کجا؟ آب سقا خونه ات
سالروز فرستادن هشتمین فرشته به زمین مبارک

…….

ساقی امشب راحت جان می دهد

هر چه خواهی از کرم آن میدهد

گردش چرخ فلک بر کام ماست

حاجتت شاه خراسان می دهد

ای شاه خراسان تو پناهم بده…

گمگشته‌ام، راه نشانم بده…

میلاد با سعادت امام رضا (ع) مبارک باد

…..

باز باران با ترانه

با نوایی از خراسان

میخورَد بر بامِ قلبم

السلام ای شاه خوبان

اشکبار شوق یارم

بیقرارِ بیقرارم

خانه موسی بن جعفر

شد گل افشان از حضورش

چشم نجمه گشته روشن

از فروغ فوق نورش

باز آمد نوبهاری

بر زمین از لطف یزدان

نسل هفتم را خدا زد

گوییا بر نام ایران

شد خراسان کوی جانان

از شمیم و عطر قرآن

یا رضا جان یا رضا جان

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *