فیلم کامل لحظه زلزله شهر حریم سوریه که کاملا با خاک یکسان شد

آیا زلزله ترکیه و سوریه نشانه ظهور امام زمان است؟ آیا عذاب الهی بود؟

آیا زلزله ترکیه و سوریه نشانه ظهو امام زمان (عج) است؟ آیا عذاب الهی بود؟

زلزله وحشتناکی که در ترکیه و سوریه امروز امد جان بسیاری از مردم را گرفت و از سوی دیگر بسیاری دیگر را بی خانمان کرده است این زلزله کل شهرهای ترکیه را در بر گرفته و گویا یک بمب اتم به کشور ترکیه برخورد کرده و آسیب های بسیار زیادی به زیرساخت های این کشور وارد کرده کرده است که باید چندسالی بگذرد تا دوباره به حالت قبل دربیاید.

تحولات اخیر خاورمیانه که حدود5سال است آغاز شده است و به شدت چون دانه های رهاشده ی تسبیح به سمت وسویی هدفمند می رود مردم آگاه وچشم به راه ومنتظر را برآن داشته تا با جستجو وتطبیق احادیث مربوط به ظهور به حوادث کنونی مخصوصا حوادث رقت بار سوریه وشامات به میزان صحت اخبار وانطباق ها پی ببرند لذا بنا به گواهی برخی از علما و مورخان حوادث فعلی شام عجیب رنگ وبوی آخرالزمانی گرفته.

آیا زلزله ترکیه و سوریه نشانه ظهو امام زمان (عج) است؟

حالا در شبکه های اجتماعی برخی ها معتقدند به دلیل اینکه مسلمانان این کشور دچار فساد شده اند این زمین لرزه در ترکیه رخ داده است و باعث شده که خداوند به ردم این کشور به دلیل فساد غضب کند.

اینکه این زمین لرزه عذاب الهی بوده یا خیر به هیچ عنوان نمیتواند صحب داشته باشد چراکه زمین لرزه یک پدیده طبیعی بوده که در هر کشوری رخ میدهد و در ایران نیز بارها زخ داده و موجب بسیاری از هموطنانمان شده است.

متاسفانه برخی از پیج های اینستاگرامی سعی میکنند از هر اتفاقی بهره برداری کنند و با شایعه پراکنی درامدی بیشتری را بدست بیاورند.

برخی از افراد معتقد هستند که زلزله ترکیه ارتباط مستقیمی با نشانه های ظهور امام زمان دارد.

نشانه های حتمی ظهور

مهمترین بخش علامت های ظهور این علائم هستند علما و اهل حدیث بیش از دیگر علائم به آنها توجه کرده اند؛ شیخ صدوق در جلد دوم کمال الدین آورده که امام صادق(ع) فرمودند: قیام قائم ما اهل بیت(ع) پنج نشانه دارد، خروج سفیانی، خروج یمانی، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیه و خسف بیداء.

در برخی روایات یکی دو مورد دیگر هم به اینها اضافه شده است مثل دجال و سید خراسانی.

اولین علامت از علائم حتمیه، خروج سفیانی است در روایت آمده سفیانی مردی از نسل ابوسفیان است که مدتی قبل از ظهور آمده و تظاهر به دینداری می کند و افراد بسیاری را فریب می دهد و در برخی کشورهای اسلامی کشتارهای فجیع به راه می اندازد؛ در کتاب الغیبه نعمانی آمده که امام صادق(ع) فرمودند:  اگر سفیانی را ببینید پلیدترین مردم را دیده اید. قیام وی در ماه رجب شروع می شود و منطقه شامات را تصرف می کند (سوریه و مناطقی از فلسطین) بعد به عراق حمله می کند و در آنجا نیز کشتار عجیبی را رقم می زند در برخی روایات است که 9 ماه حکومت می کند اما از ابتدای خروج تا کشته شدن او 15 ماه طول می کشد.

دومین علامت حتمی ظهور، خسف بیداء است؛ خسف به معنای فرو روفتن است، بیداء منطقه ای است بین مکه و مدینه که به مدینه نزدیک تر است، مقصود از خسف بیداء آن است که سفیانی بخشی از لشکرش را برای مقابله با امام مهدی(عج) به سمت مکه اعزام می کند وقتی آنها به سرزمین بیداء می رسند معجزه ای رخ می دهد که پیامبر(ص) بشارتش را داده اند و آنکه که بخشی از لشکر سفیانی به زیر زمین فرو می رود. این در روایات شیعه از علائم حتمی ظهور است. در الغیبه نعمانی آمده که امام باقر(ع) فرمودند: به فرمانده سپاه سفیانی خبر می رسد که مهدی(عج) به سوی مکه رفته است، سفیانی بخشی از لشکرش را به آنجا اعزام می کند اما آنها حضرت حجت(عج) را پیدا نمی کنند و وقتی به سرزمین بیداء می رسند، منادی از آسمان ندا می دهد که ای سرزمین بیداء آنها را نابود کن و بعد از این ندا با معجزه الهی، زمین دهن باز کرده و بخشی از لشکر سفیانی زیر زمین می روند.

قبل از ظهور زلزله مهیبی در منطقه رخ می دهد؟

در رابطه با نشانه های ظهور نشانه ها را به حتمی و غیرحتمی تقسیم می کنیم و 5 نشانه به عنوان نشان های حتمی بیان شده است. آنچه را که در حال حاضر می توانیم بحث کنیم، علائم حتمی است. چون گفتند اینها حتما اتفاق می افتد. اما بقیه نشانه ها نشانه های مشروط هستند.

نشانه های غیرحتمی ظهور شاید اتفاق بیفتد یا اینکه به خاطر اتفاقات دیگری اتفاق نیفتد، ما روایاتی در منابع اهل سنت و شیعه داریم که یکی از نشانه های ظهور، زلزله هایی که ایجاد خواهد شد، بیان شده است، برخی از روایات در کتب اهل سنت و حتی در کتاب های ادیان دیگر مثل انجیل لوقا آمده که در آخرالزمان زلزله هایی رخ می دهد و بعد ظهور منجی اتفاق می افتد.

پیامبر اسلام(ص) فرمودند: من به شما امام مهدی(ع) را بشارت می دهم که در امت من مبعوث می شود. زمانی که مردم اختلاف دارند و زمانی که زلزله ها اتفاق می افتد، در روایت دیگری است که امام مهدی(ع) در آخرالزمان ظهور می کند. وقتی که دوران بسیار سختی است و دورانی که زلزله های عظیمی رخ می دهد.

امام باقر(ع) در روایات شیعی فرمودند: امام مهدی(ع) قیام نمی کند مگر وقتی که ترس بسیاری مستولی می شود و زلزله هایی رخ می دهد، در برخی از روایات زلزله ها در آخرالزمان با صفت عظیم بیان شده است، این روایات به صورت کلی است اما برخی از روایات هستند که به مکان هایی که در آن زلزله رخ می دهد، اشاره دارند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

9 نظر

  1. خب پس کمتر اختلاس کنین

  2. مجتبی رحیمی

    خروج سفیانی و خروج یمانی در یک روز واحد که میشه دو علامت حتمی سپس در ماه رمضان ندای آسمانی (سومین علامت )بعد در ماه ذی الحجه همان سال قتل نفس زکیه (چهارمین) و در آخر خسف بیدا البته نظر شخصی خودم بر اساس تفکر در روایات

  3. مرگ سفید وطاعون که اتفاق افتاد که همون کرونا بود زلزله ی سوریه وترکیه هم که اتفاق افتاد اختلاف هم که بین مردم زیاد شده خدایاکمک کن ما برای یاری امام زمان عج آماده باشیو

  4. شايد اين جمعه بيايد،شايد هم ما با اين كروناى جديد اين جمعه برويم

  5. بحق تمام مظلومین روی زمین اگر زلزله ترکیه اتفاق نمیافتاد ……..این نامردان بی صفت در ترکیه و آذربایجان در حال نقسه جنگ بودند لطفا به آخر ین اخبار قبل از زلزله خوب توجه کنید حتی حساب نفت و گازسون هم کرده بودند …ومکرو ومکرالله فالله خیرالماکرین

  6. محمد ثانوی گروسی

    اللهم عجل لولبک الفرج

  7. اول که تسلیت به مردمان داغدار از هر مرز و بومی که هستند. اما نباید فراموش کنیم که اردوغان خیلی به داعشی ها کمک کرد و تا می توانست مردمان بیچاره سوریه رو سر برید و به کشتن داد. کلی تجهیزات نساجی و تجهیزات فنی از کارخانجات سوریه دزدید و از راه حلب به کمک تروریست های داعش به ترکیه آوردند تا اقتصاد ترکیه قوی شود!!!! مناطقی که هم اکنون دچار زلزله شده ادلب و اسکندرون و هاتای در سوریه و ترکیه همان داعشی های تکفیری تندرو هستند که چندی پیش تعداد زیادی از اونها به باکو برای طرح حمله به ایران جمع شدند. به علاوه، دانشمندان علم زلزله شناسی در روزنامه های غربی می گویند که یکی از دلایل افزایش شدت و تکرار زلزله همان دهها سدی هست که اردوغان در مرزهای ترکیه سوریه عراق ساخته چون فشار آب زیاد در سدها همزمان با نیروی زلزله که از پایین می آید جمع شده و شدت زلزله رو بدتر می کند و این سدها ساختار طبیعی زمین ها رو بر هم زده اند. خودتان در وب سایت های انگلیسی تحقیق کنید پیدا می کنید.
    من آن موقع های جنگ داعش یادم میاد همش در فکرم سوال می کردم که “خدایا مگر می شود اینها اینهمه ظلم کنند ولی تو ساکت بمانی”. مستند سوریه پرونده بحران رو ببینید که سوری های بیچاره چقدر اردوغان رو نفرین می کنند… این مستند چند سال قبل و موقع جنگ داعش ساخته شده نه الان. . و اردوغان نقشه داشت به کمک اسراییل و باکو به ایران حمله کند یا حداقل ایران رو وادار به جنگ کند. هر چه قدر هم دین و عقوبت رو قبول نداشته باشیم اخبار روزنامه ها که اروغان و علیف چقدر ایرانی ها رو تهدید به قتل و جنگ می کردند رو که نمی توانیم بگوییم الکی بوده. زلزله بله از بلایای طبیعی ست ولی حداقل باید متوجه بی ارزش بودن حرص به مال دنیا بشویم و با هم خوب باشیم و حق یکدیگر رو نخوریم.

  8. زلززله شب شهادت خانم زینب پس، لرزه ولوله ای بود که با حمایت از داعش اردوغان جان اطفال انداخت

  9. آن ربک لبالمرصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *