بیوگرافی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و همسرش + فرزندان مصباح يزدي

بیوگرافی آیت الله مصباح یزدی (محمدتقی مصباح یزدی و همسرش)

بیوگرافی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و همسرش + فرزندان مصباح يزدي مرجع تقلید شیعیان را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی درگذشت

از مراجع تقلید مسلمانان بوده که مقلد های فراوانی را دارد

ایشان علاوه بر این که به عنوان مجتهد فعالیت دارد استاد فلسفه اسلامی و بنیانگذار و مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است.

بیوگرافی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی

همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و رئیس شورای عالی مهاجرانی اهل بیت می باشد

در ۱۱ بهمن ماه ۱۳۱۳ در شهر یزد چشم به جهان گشوده و ۸۴ سال سن دارد

تحصیلات ابتدایی خود را زمانی که هر سال سن داشت شروع کرد بعد از پایان دوران تحصیلی وارد حوزه علمیه یزد شد و دروس مذهبی را در آنجا فرا گرفت و پشت سر گذاشت.

درگذشت آیت الله مصباح یزدی (محمدتقی مصباح یزدی و همسرش)

تحصیل در نجف و شاگردی ایت الله العظمی بروجردی

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در سال ۱۳۷۱ راهی نجف شد یک سال در نجف تحصیلات مذهبی را سپری کرد و مجدداً به قم برگشت از شاگردان آیت الله حسین طباطبایی بروجردی میباشد که به مدت ۸ سال زیر نظر ایشان شاگردی کرده است

زمانی که ۲۵ سال بود به مرجع تقلید انتخاب شد و به درجه اجتهاد دست یافت

شاگرد علمای بزرگ اسلام

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در همان سال‌ها به مدت ۸ سال زیر نظر امام خمینی درس فقه و اصول را فرا گرفت و به مدت ۱۵ سال شاگرد آیت الله محمد تقی بهجت بوده و دو سال نیز در مکتب آیت الله محمدعلی اراکی حاضر شده است

همچنین ببینید:

او همچنین مدتی به عنوان شاگرد در کلاسهای فلسفه آیت الله محمد حسین طباطبایی شرکت داشته است

بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ او یک دفتر همکاری حوزه و دانشگاه را تاسیس کرد فعالیت های زیادی را برای بازسازی نظام حوزه انجام داد

بیوگرافی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و همسرش + فرزندان مصباح يزدي

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی معتقد است که در جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و اسرائیل امداد غیبی صورت گرفته است و از سید حسن نصرالله شنیده که وقتی اسرائیل ها به نیروهای حزب الله حمله کردند و نیروهای حزب اللهی عقب نشینی کرده اند سربازان اسرائیل پیشروی نمی کردند و وقتی که دلیل آن را پرسیدند گفتند که مردانی با لباس‌های سفید و با شمشیر با اسرائیلیها می جنگیدند.

کتاب هایش

کتاب های بسیار زیادی را هم به نشر رسانده است کتاب اخلاق در قرآن در سه جلد و پندهای امام صادق به رهجویان صادق و همچنین آموزش عقاید در ۳ جلد و آموزش فلسفه در دو جلد و و همچنین معرفت شناسی انتقادی از مهمترین کتابهای بوده که ایشان منتشر کرده است

اینستاگرام آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و همسرش + فرزندان مصباح يزدي

آدرس پیج اینستاگرام آیت الله محمدتقی مصباح یزدی

mesbahyazdi_ir

او همچنین شاگردان نخبه زیادی را هم داشته است که معروف ترین آنها عبارتند از محمود محمدی عراقی که داماد وی می‌باشد و مصطفی ملکیان استاد دانشگاه و محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و منوچهر محمدی معاون وزیر امور خارجه می‌باشد.

فرزندانش

درباره فرزندان ایشان اطلاعاتی در رسانه ها منتشر نشده است و تنها اطلاعی که در دسترس است محمود محمدی عراقی به عنوان دامادشان میباشد که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری است.

بیوگرافی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و همسرش + فرزندان مصباح يزدي

دفتر آیات الله مصباح یزدی اعلام کرد: در خلال روند درمانی آیت الله مصباح یزدی، حال ایشان رو به وخامت گذاشته است.

لذا از تمامی مؤمنین خواستاریم با تضرع به درگاه خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع)، خصوصا حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) برای شفای عاجل و کامل ایشان دعا بفرمایید.

پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران او در تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا کرد. او بنیاد علمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی را در قم پایه‌گذاری کرد. وی هم‌اکنون رئیس مؤسسهٔ علمی پژوهشی امام خمینی و همچنین رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و عضو جامعهٔ مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم می‌باشد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

2 نظر

  1. عکس جوانی آیت الله العظمی جوادی آملی است

  2. تبلیغات میان متنی رو بردارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *